Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gorilla rdwc oxy 400W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vandaag weer even gecheckt en de temp van het water was weer hard gestegen van 20 naar 26 graden tijdens dag door de warme dag gisteren. De SSH heeft hier dan weer geen last van de JH zijn nieuwe blaadjes zijn een beetje mis groeit lijkt me. De aanschaf van een water chiller is dus een must. Zijn er eventueel aanbevelingen?

    grtz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Juan
      Juan commented
      Editing a comment
      Oke hier ga ik mee aan de slag, bedankt voor de tip!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Als je een airco in huis hebt, de koele lucht inblazen met een actieve inlaat, die op het vat blaast, houd het water ook koel.

      Je kan dan alleen de temperatuur niet finetunen.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Lucht over je water blazen kan idd helpen, evt. als tussenoplossing wat flessen met water vullen, diepvries in en dan de bevroren massa in je controlevat maar zeker niet bij de wortels.

    #17
    Houdt marktplaats in de gaten, ik heb daar een nieuwe Hailea chiller van 150watt voor €140 kunnen kopen.
    En het is haast echt een must inderdaad!

    Comment


    • Juan
      Juan commented
      Editing a comment
      Heb al wat rond gezien, staat een D-D dc 300 nu nog even onderhandelen, hoop dat dit niet te zwaar is aangezien er maar 30-40l in me systeem zit.

    #18
    Vindt het ook niet gek met 400W op die zwarte deksels te branden dat je water temp zo snel oploopt. Als de bakken isoleert vd warme zijde zul je zien dat het lang niet meer zo hoog op gaat lopen. Zelf gebruik ik hier gewoon piepschuim platen voor, lekker goedkoop en geen noodzaak voor een chiller!

    Attached Files

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ziet er mooi uit man! mag je wel wat showoffen

    • Juan
      Juan commented
      Editing a comment
      Ben me vandaag ook isolatieplaten gaan halen, nu nog even netjes krijgen als jouwe! Thanks voor de tips!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Spuitbusje witte verf.

    #19
    Dag allemaal

    dag 20 ondertussen

    PH 5,7
    EC 0,7
    LV 25-35 dag / 50-60 nacht
    temp cabine 15-29 graden
    temp water vast 19 graden

    heb uiteindelijk een gebruikte chiller gekocht D-D DC300 heb deze gespoeld met chloor en deze doet het prima. Water temp komt niet meer omhoog.

    heb gelijk het water ververst aangezien ik slijm/alg had bij de JH. Heb de net potten provisorisch afgedekt zodat het licht niet meer door de spleetjes kan. Met de isolatie platen wat het best een geknoei.

    preventief waterstofperoxide 3% aangekocht en toegevoegd 40ml/40l. Moet dit dagelijks worden bijgevuld? Vind hier wat tegenstrijdige info over.

    gisteren zijn ze ook getopt voor het licht aan ging. Het valt me op dat ze een beetje stress vertonen van het toppen.

    verder werd er me aangeraden het water bij te vullen zodat het net zeker tot de helft in het water staat. Had gelezen dat dit zeker 2cm onder het net moet blijven om geen wortelrot te krijgen. Wat klopt er nu ?

    nog bedankt voor de eerdere hulp van de members!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #20
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #21
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #22
          Hier wat info over waterstofperoxide : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...24#post1616624

          Overigens met 3% mag je wel 3ml/L dagelijks toevoegen wil het überhaupt wat doen. Ik zit nu een 14 dagen op 24ml per 100 liter (12%) om de dag. Dat levert nog geen problemen op. Hopelijk komt aankomende week mijn 50% oplossing binnen en deze ga ik op advies van de leverancier op 6 ml/100L doseren om de dag. In mijn verslag zal je de resultaten dan wel terugvinden.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Juan
            Juan commented
            Editing a comment
            Oke top! Ik had inderdaad op jouw verslag er over gelezen, handig!
        Bezig...
        X