Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Budget Hydro rondje Runtz Muffin, Red Hot Cookies, Orange Cookies X Nicole

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Budget Hydro rondje Runtz Muffin, Red Hot Cookies, Orange Cookies X Nicole

    Korting op 420shop
    Mijn doel.. zo goedkoop mogelijk hydro kweken... just for fun..
    Setup: Dutch Bucket Groeitent systeem (Ibought E100,00) Bluelab Guardian PH/EC meter, Alipaneel ±350W, 360M3/u Afzuiger met SMScom dimmer
    Ruimte: 120x80x178cm zelfbouw
    Zaden: 2x Runtz Muffin (Barney's Farm), 2X Red Hot Cookies (Sweet Seeds), 2X Orange Cookies X Nicole (Seedsman)
    Geen scrog, mogelijk wel LST
    Foto's volgen bij aankomst van het systeem
    Last edited by Voor het eerst; 8 May 2021, 10:45.
    Lopend Verslag

    #2
    Enjoy! Altijd gezellig.

    Comment


      #3
      Zo goedkoop mogelijk....en je begint met een 100 euro systeem kopen ?
      Allrite...ik ben benieuwd. Op naar max resultaat!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Tsja, het zal ongetwijfeld nog goedkoper kunnen indien je alles zelf bouwt. Maar ik vind de prijs voor het geleverde best voordelig. Aan de andere kant.. ik heb inmiddels al wel wat systeempjes zelf gebouwd en ik denk niet dat je per se goedkoper uit bent met zelfbouw.

      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        een lege frietsaus emmer met deksel, die je vaak gratis kunt scoren is toch best een leuke dwc bak

      #4
      Nog effe " plug and pray " bij de titel.

      Comment


        #5
        Top... systeem is binnen. Wilde aanvankelijk een bouwverslag starten maar dit is gewoon een kwestie van de meegeleverde handleiding volgen.
        Systeem is minder instabiel dan ik had verwacht. Je kan gerust op het onderstel gaan zitten.
        Wat even wennen is is dat het systeem mediumloos is maar dat er geen water in de emmers blijft staan (slechts een heel klein laagje). Er draait dus continu een pomp die via sproeiers de voedingsoplossing de netpotjes instuurt. Ben benieuwd of dit niet gaat verstoppen maar goed, we zullen zien.
        Zometeen even alles in mijn kastje plaatsen en dan de zaden in de pluggen.
        Ik ga starten met een EC van 0.8 en een PH van 5.5. Temperatuur van het water probeer ik op circa 19 graden te houden d.m.v. een aquariumverwarmer (ingebouwde thermostaat).
        Doel is zes zaden te ontkiemen en er uiteindelijk 4 over te zetten naar mijn grote kast. Deze is momenteel nog in gebruik maar die ronde verloopt zeer twijfelachtig dus vandaar deze oplossing. Mocht de ronde in de grote kast wel gezond verder gaan dan kan ik in principe hier wel afbloeien, echter hangt er maar 300W boven.
        Foto's volgen zodra de zaden in de netpotten zitten en het systeem in werking is.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Doe maar 3 x 0.5 ml per liter per week.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik neem aan dat je bedoelt i.p.v. 1 x zodat het er langer in zit?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Percies.

        #6
        Ik had graag gisteren alles nog even bijgewerkt maar goed, het systeem is in bedrijf genomen.

        Temperatuur water nog wat aan de lage kant (16 graden) maar dat trekt wel bij eens de verlichting aan gaat.
        Gemeten PH 6.0 (vanmiddag verder aanzuren naar 5.5), EC 1.0 (toch nog iets hoger dan gepland (wens was 0.8)
        Zaden zitten in de jiffy's dus nu maar gewoon afwachten.

        855368C0-49D9-474C-9A4D-B88B88C3192C.jpeg 1E760802-EAAF-436E-8EF8-72C30BA784CB.jpeg 1B78FDEB-856B-4767-8CD6-71636C3A38F9.jpeg A699FF82-74BA-442D-A0B5-CE01565E6506.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nope.. staat die ergens in een verslag?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Hij heeft er 3 dacht ik, erg interessant over eb en vloed met kleikorrels, philly ook.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Inmiddels gevonden... Lijkt me een prima idee, ik dek gewoon de gaten af (kan het systeem toch blijven draaien) en zet ze op de buckets. Dan zouden ze in theorie nu meer dan genoeg water moeten hebben.

        #7
        Goedemorgen.... langzaam maar zeker gaan we van start.. 2x Red Hot Cookies boven, 2x Orange Cookies X Nicole bijna boven en 2x Runtz Muffin zonder enig teken van leven. Besloten om ze gewoon nog even een dag extra met rust te laten, dat gepeuter kan niet goed voor ze zijn.

        IMG_3487.jpeg IMG_3484.jpeg IMG_3483.jpeg IMG_3486.jpeg IMG_3485.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Het systeem ziet er goed en stevig uit. Mijn stoeltje staat klaar, zeker voor hydro kweek. Gooed luck

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kan zijn dat ze te nat zijn.

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er wel heel nat uit, die jiffy's blijven wel toch wel een tijdje vochtig dacht ik

        #8
        Goedemorgen... hier lijkt alles goed te gaan, echter 1 runtz doet nog steeds niets. Heb n.a.v. de opmerking van Corleone even gekeken of ze niet veel te nat staan maar volgens mij valt dat wel mee. Op de foto's ogen ze wel een stuk vochtiger.
        Heb besloten de runtz de tijd te geven en anders met 5 verder te gaan of eventueel mijn super skunk stekje in dat vat. Nou ja, die is nog steeds aan het reveggen (duurt veel langer dan ik had gedacht) onder 18 uur licht dus kan maar zo zijn dat die zometeen niet eens een voorsprong heeft. Tijd zal het leren.
        Heb de lichtintensiteit verhoogd naar 100%, vond ze toch wel wat strekken.
        IMG_3491.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Heb juist een zaadje dat er 8 dagen over deed om te barsten. Had haar plekje al bezet met een reserveplantje.

        #9
        Bedankt he voor de gouden tip !!

        Ze zijn hier ook vertrokken , keep it green zou ik zeggen
        🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

        👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

        Comment


          #10
          Ze zijn niet verder gestrekt maar de achterblijvende Runtz is er ook nog steeds niet. Verder lijkt er weinig gebeurd.
          8256C122-549B-41B1-8DEF-56512F70BB3D.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #11
            Ik ben bang dat de steenwol ze wat erg vochtig houd. De vochtigheid tussen de kleikorrels lijkt prima, steenwol is gewoon vreselijk zwaar en druipt ook als ik dit eruit til. Ik ga verder op alleen hydrokorrels, de jiffy's blijven uiteraard, daar verwacht ik niet veel hinder van te ondervinden.
            Lopend Verslag

            Comment


            #12
            Ok... tussentijdse upgrade (hoop ik) van de verlichting. Een medeforummer kwam even twee Lumatek Attis 200 lampen brengen. De reden was dat hij de opbrengst nogal vond tegenvallen en wat persoonlijke omstandigheden. En aangezien mijn ronde net van start is (nummer 6 komt nu ook boven piepen, hoewel nog niet overtuigend) vond ik het nog wel verantwoord om van verlichting te veranderen. Eigenwijs als ik meestal ben heb ik hem waarschijnlijk te laag en waarschijnlijk te intens staan maar dat zien we morgen wel weer. Lampen zien er wel mooier afgewerkt uit dan de Mars Hydro lampen. Wat me tegenvalt is dat er zulk zacht kunststof op zit ter bescherming van de leds. Benieuwd hoe lang die helder blijven.
            84E5A657-6A3B-4CA6-9EBF-DC3E55CEF240.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Zien er anders toch heel nette lampen uit!

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Yeah, strakke lampjes, ik verwacht wel dat ze het beter doen.
              Mooie strakke witte bakken eronder ook, schoon en overzichtelijk, ik mag dat wel

            #13
            Gisteravond even de spes en handleiding van de lampen opgezocht. Lampen kunnen er vrij kort op (volgens fabrikant tot 15cm in de bloei). Dus daar hoef ik me niet druk over te maken. De eigenaar van de lampen had ze er zelfs op 5cm boven hangen. Zo ver wil ik niet gaan met de zaailingen dus nu op 40cm en langzaam laten we ze zakken. Tonen nu ietwat gestrekt na een nachtje onder deze lampen dus gaan sowieso nu even een 5cm omlaag.
            Leuk om te vergelijken met de andere ronde (deze zijn ten slotte 2 dagen ouder

            IMG_3545.jpeg IMG_3538.jpeg IMG_3539.jpeg IMG_3542.jpeg IMG_3540.jpeg IMG_3541.jpeg IMG_3543.jpeg IMG_3544.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


              #14
              8 uur geleden... de runtz doet nu ook mee IMG_3558.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Totale systeem is 85cm hoog. Er kan zoals ik al vermoedde 30cm tussen uit zonder de leidingen te verleggen. Dan kom je dus op 55cm. Moet geen probleem zijn toch?

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Mijn autoruntz is juist op. Erg fruitig. Ik vond dat wel lekker.

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik ben er ook heel nieuwsgierig naar. Ben er zelfs voor naar de shop geweest maar die heeft het niet

              #15
              G-Tools heeft ook zo iets , speciaal voor nen Bonanza 1m2 !!

              89489BF4-C97A-4249-AF3F-31488B21F2C5_1_201_a.jpeg
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                deze ziet er inderdaad beter uit. Maar kost dan ook bijna 5 keer zoveel! O en het lijkt me ook lastig om bij deze een plant uit het systeem te halen maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.

              • mafferd
                mafferd commented
                Editing a comment
                wel een gelikt ontwerp. Idd met 475,- wel flink aan de prijs.
            Bezig...
            X