Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SP 3000: Autoflowers in 9 weken? 5X Watermelon Auto van RQS (+ gratis Northern Light auto)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zoals gezegd een mooie blurple boven Bruce gehangen.... Lijkt ze iets van op te knappen. Verder is de rek er duidelijk nog lang niet uit. Blijven autoflowers doorgroeien gedurende de ronde??
    Heb ze nu ook van 16 uur naar 18 uur licht gezet.
    Planten zien er gezond uit, wortels zijn hagelwit. EC houd ik nog steeds op 1.2 want zie geen reden om dit aan te passen. Waterverbruik is redelijk maar niet schokkend, zo'n 10 liter per dag totaal.
    IMG_4792.jpeg
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 17 July 2021, 07:29.
    Lopend Verslag

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      AFjes groeien wat langer door als ze al een beetje bloeien. Bloeien ook een beetje anders.

    #32
    Een mooi gezond veldje heb je daar!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klinkt goed! Hoe minder je hoeft te doen, hoe minder er fout kan gaan!

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Hier kun je Johan Cruyff citeren ... elk nadeel hep ...

      Ik vind AFjes minder stress. Niet toppen, Niet in bloei zetten. Geen lichtstress.

      Juist een autoglueberrybomb aan het degusteren ... erg smaakvol en potent.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik klaag niet hoor. Ik weet alleen nog niet wat ik kan verwachten maar als ik op deze manier op 300 W circa 400 gram kan oogsten dan ben ik klaar met de rest en doe ik het voortaan lekker zo. Iets minder keuze, iets duurder zaad maar wel makkelijk om gewoon steeds 4 zaadjes in de potten te stoppen, 12 weken wachten en klaar. Wat me nog het meeste opvalt tot nu toe... totaal geen verkleuring op de bladeren (ook niet op de onderste) tot nog toe. Dus ik hoef zelfs geen blad op te ruimen.

    #33
    Dat gaat eigenlijk best lekker hier. Nu nog een manier vinden om de hoogte te beperken (voor een volgende ronde) want zitten nu incl. pot op ruim 2 meter
    Netto zo'n 130 cm dus maar dat vind ik ook best flink. Topjes beginnen nu wel mooi vorm te krijgen, alles blijft mooi groen dus in het kort... niets te klagen. Wel wat brandschade maar dat was te verwachten.

    IMG_4846.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Autoflowers wel in scrog ja?? Hmmm moet me echt eens gaan verdiepen in die dingen. Tot nu toe vind ik ze leuk. Maar alle info over stress vermijden is dus een beetje overdreven? Lijkt me namelijk wel een mooie plant voor scrog

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Och kut, auto's, vergeten!

      Lager in de ec dan maar zou ik zeggen, maar als ze 6 weken groeien is dat gewoon kut.

      En scrog zal toch wel willen?

      Effe begin gelezen, misschien minder dan 16/8 licht tot er bloeiverschijnselen zijn?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ze bloeien toch? Scrog kan ... maar ik zou ze gewoon laten gaan en eerst eens kijken. Prutsen kan altijd nog.

      130 is.flink ja.

    #34
    IMG_4909.jpeg Goedemorgen.... ze blijven maar groeien en bloeien tegelijk...... 227 cm incl onderstel, dat is bijna 160cm plant Dat had ik niet gedacht van autoflowers..
    Verder krijgen de toppen aardig vorm, zojuist even wat voeding en water toegevoegd, zitten inmiddels op zo'n 18 liter per dag (best veel als je het mij vraagt). DE SP3000 heeft dan wel niet zo'n breed oppervlak wat die verlicht maar straalt zo te zien aardig diep door naar onderen want ook daar zijn de toppen mooi van vorm.. Erg nieuwsgierig of ik dit heel kan houden en wat er dan afkomt.

    Ze moeten in principe nog een kleine 3 weken dus ik verwacht ook wat te verliezen bovenin door verbranding.

    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Die zuipen zich natuurlijk de tering om te koelen. Wel weer vermakelijk om te zien doe je ook nog wat aan ventileren anders dan afzuigen? boel staat aardig hutje mutje en zou zelf ivm rot het gewas goed ventileren. En snap niet zo goed dat je nu al accepteert dat er boven in wel 1 en ander zal verbranden.. is een draadje spannen geen idee gewoon de boel wat vd de lamp weg trekken?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tsja... als ik plek had waar ik het naar toe kon trekken zou ik dat doen. (Heb ik ook al een paar keer gedaan trouwens) maar het zit nu gewoon overal vol. En nog lager in de voeding is ook niet echt een optie gezien de al zeer lage waarde. Wat betreft ventilatie. Vanavond ga ik inderdaad een actieve inlaat aanbrengen van 35cm met een 25W ventilator. Anders komt het echt niet goed. Ps voor de mensen met ervaring met AF-jes... zou wat ontbladeren een probleem opleveren of moet dat in principe gewoon kunnen? Kan de planten er namelijk gewoon per stuk uithalen en dan netjes snoeien waar nodig

    #35
    Mooi hoor! Zat je topic nog even na te lezen en las iets over geen zij reflectie maar dat heb je toch wel te zien op de foto's?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      3 wanden zijn reflecterend, eentje niet (rechter lange wand). Maar kan niet zeggen dat ik veel verschil zie

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Duidelijk, thanks!

    #36
    Aanstaande zondag 8 weken oud. Zou ik dan 9 weken moeten rekenen tot volgende week zondag (9 weken sinds zaaien) of tot de zondag daarna (9 weken na ontkiemen)? Ik gok op de laatste want de meesten zien er nog niet uit alsof ze bijna geoogst moeten worden. Heb al wel de voeding iets verlaagd naar een EC van 1.0. Die houd ik even een weekje vast en afhankelijk van hoe ze er dan uitzien ga ik spoelen.
    Alles is mooi groen van kleur, heb er een ventilator bij gezet om voor wat circulatie te zorgen.
    Helaas wat witte vliegen aangetroffen en hoop dat dit een beetje onder controle blijft. Vanmiddag vangkaartjes ophangen om te zien hoe erg de infectie is.
    Buiten dat lijkt alles prima te gaan. De aarde lamp heeft helaas voor wat brandschade aan topjes onderin gezorgd en de Bruce Banger lijkt ook niet echt te groeien. Nou ja, we laten haar gewoon even staan tot deze oogst. Mocht het niets worden heb ik alvast wat AF-zaad bij Zamnesia besteld (Red Poison van Sweet Seeds).
    Lopend Verslag

    Comment


      #37
      duurt 57 dagen
      ofwel 8,14 weken
      ofwel 1,83 maanden
      ofwel 0,15 jaren

      Tsja... 9 weken vanaf zaaien in ieder geval niet.... wellicht 9 weken vanaf ontkiemen? Nog geen witte pistel te zien in ieder geval, allemaal helder en de toppen kunnen wat mij betreft ook nog wel een heel stuk dikker.
      Lopend Verslag

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Afwachten. Die weken waar ze mee reclame maken zal ook in de meest gunstige opstelling zijn geweest met meer lichturen e.d. in een spaanse serre met zon en kunstlicht.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik had ergens de hoop dat zamnesia de tijden wel correct zou vermelden Weer verkeerd gedacht. Nou we gaan het zien, komt me niet. verkeerd uit als ze een weekje langer moeten.

      • Therapy
        Therapy commented
        Editing a comment
        Die opgegeven bloeitijden betekenen niets helaas, zaten er bij mij telkens 3-4 weken over.

      #38
      Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
      Aanstaande zondag 8 weken oud. Zou ik dan 9 weken moeten rekenen tot volgende week zondag (9 weken sinds zaaien) of tot de zondag daarna (9 weken na ontkiemen)? Ik gok op de laatste want de meesten zien er nog niet uit alsof ze bijna geoogst moeten worden.
      weet niet of het misschien ook mede door het warme vochtige weer komt van afgelopen tijd, maar mijn toppen zijn ook lang zo dik niet als anders en het zijn dezelfde stekken op dezelfde manier gekweekt...
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Probleem is dat ik nooit eerder af-jes gekweekt heb. Ik heb dus geen vergelijk. Zal morgen weer eens foto's maken

      #39
      Zoals beloofd heb ik foto's gemaakt maar zoals je ziet heb ik daar niet echt ruimte meer voor. Er lijkt ook een lek ontstaan te zijn want de bodem is wat vochtig en 36 liter in 24 uur lijkt me ook wat overdreven. Vanavond eens goed inspecteren.

      IMG_4932.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #40
        Leuk topic man
        eerste kweekverslag op hydro dat ik lees
        en die lamp doet het zo te
        zien top

        Comment


          #41
          Mijn waterverbruik werd ineens een stuk minder en wat bleek... 1 van de sproeiers verstopt
          Ik verwacht wel dat ze er weer bovenop komt maar ze stond er wel wat zielig bij. Nu ook de ontvochtiger maar even in het hok gedaan, staat erg vol en wil toprot proberen te voorkomen.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou het valt me eerlijk gezegd juist reuze mee. Nou ben ik wel vrij secuur met schoonmaken en dat scheelt al een hele hoop vermoed ik maar ik heb nog niet echt verstoppingen gehad zoals ik die in sommige topics tegenkomen. Nu was het even perslucht erop en hij ging weer. Beetje slijm was alles

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Hmm, tussentijds keertje doorspoelen met chloor?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Peroxide flush kan ook maar ze gaan juist lekker dus niet onnodig stressen

          #42
          690A918E-575D-43FA-93F6-249B0C7D28E5.jpeg Goedenavond. Beetje achtergebleven met de updates maar ja dat heb je als je er toch niets aan kunt doen. Inmiddels staan ze er zo bij en ik ben redelijk tevreden. Voor mijn gevoel hadden de toppen best wat dikker gekund. Aan de andere kant... deze ronde is qua tijd en inspanning voorbij gevlogen. Wat ik ook niet moet vergeten is dat er maar 300w boven hangt en dat is op zich niet zo heel veel natuurlijk. Denk dat ze einde van de week om kunnen. In ieder geval vier van de vijf.
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Mooi, ben je eindelijk van die bamboestruik af.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            precies dat. Ik hoop dat ze zo in scrog meer lol opleveren want anders heb ik voor mij een goede reden gevonden waarom af-jes niet leuk zijn

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Je sweetseeds gaan het beter doen.

          #43
          Wat een oerwoud

          Comment


            #44
            Nou het lijkt erop dat ook deze nog even een eindsprintje doen. Gisteravond op EC 0.8 gezet (spoelen). Weet niet hoeveel dagen ik ga spoelen, de Northern Light zou ruim een week langer moeten maar ziet er al veel rijper uit (met overigens zeer mooi oranje bloeiharen). De rest wordt nu vooral wat voller en ik kijk dus even aan hoe zich dat ontwikkeld. Zodra ik geen verschil meer zie of ik boven de 10% amber kom gaan ze om. Ga zometeen wel even de TSL 2000 erboven hangen i.p.v. de SP3000. Die 3-4 dagen zullen het verschil neem ik aan niet maken. Daarnaast zijn de eerste Red Poison zaden boven dus de SP3000 moet daar nu echt boven.
            IMG_5015.jpeg IMG_5017.jpeg IMG_5014.jpeg IMG_5019.jpeg IMG_5018.jpeg IMG_5016.jpeg IMG_5021.jpeg IMG_5020.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


              #45
              Dit word een gebed zonder eind. Ik had dus de planning om vanaf vandaag te beginnen met oogsten. Echter lijkt het wel alsof ze besloten hebben om toch nog even wat toppen aan te gaan maken. Veel witte pistels erbij en ook hier en daar compleet heldere toppen. Ik laat ze toch nog maar een paar dagen staan. Ben nu onderhand wel erg nieuwsgierig naar hoeveel er af gaat komen. Denk dat ik de 400 droog haast wel eens kan gaan halen. Zit overigens mooie wiet tussen maar ook stukken waarvan ik denk... nou dat gaat rechtsreeks bij het knipafval. Heel apart dit.
              Lopend Verslag

              Comment

              Bezig...
              X