Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars Hydro TSL 2000 VS SP 3000 (Bruce Banger Fast - Sweet Seeds)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Mars Hydro TSL 2000 VS SP 3000 (Bruce Banger Fast - Sweet Seeds)

    Korting op 420shop
    Enige tijd geleden heeft Mars Hydro Emmie mij gevraagd om de SP 3000 voor hun te testen. Ze wilden deze graag vergelijken met de TSL 2000 die ik al in mijn bezit had.
    Nu is naar mijn idee de enige juiste manier om te vergelijken zorgen dat de basis gelijk is. Dus heb ik stekken nodig. Aangezien ik niet een of andere stekkenboer wil benaderen voor de zoveelste amnesia stek heb ik besloten om vandaag (05-07) vast te starten met 1 zaadje. Het idee is om deze bij mijn autoflowers in het hok te zetten daar die verlichting sowieso 16 uur per dag aanstaat en dan een week of 3 te laten groeien. Deze dame mag dan als moeder-plant fungeren. Zodra de plant groot genoeg is om te stekken wil ik er 12 stekken van af halen waarvan ik er dan hopelijk minimaal 4 en maximaal 8 overhoud. Wat ik daarna met de moeder doe? Nog geen idee, denk dat ze in de groene container mag.

    Enkele gegevens:
    Afzuiger: PK 125 EC/TC (680 M3/u)
    Verlichting: Mars Hydro TSL 2000 Links en SP 3000 rechts. (Beiden 300W).
    Sturing: Nido One voedingscomputer
    Voeding: Hy-Pro Hydro A+B, ATA Calmag
    Ziektepreventie: H2O2 50%
    Waterkoeling: TECO Chiller
    Soort: Bruce Banger Fast (Sweet Seeds)
    Circulatie: 3x 400 liter/u
    Technieken: Mogelijk Scrog... nog aan het uitzoeken hoe ik dat ga doen met de inspectie, tevens afhankelijk van hoe de moeder-plant zich ontwikkelt.

    Het ultieme doel is om 8 planten in 4 bakken te hebben, hier en daar wordt er nog wat aan het systeem aangepast om meer doorstroming te genereren (nu nog wat "dode plekken"). Met vier kan de test ook goed uitgevoerd worden maar dan is scroggen van de baan wat ik toch eigenlijk wel moet/wil doen i.v.m. een heftig slinkende voorraad.
    Lopend Verslag

    #2
    Vet, ik volg wel benieuwd naar het stekken vooral. Het is een fotoperiode? (vraag het toch even).

    Misschien kun je de restantplant verloten aan diegene die raadt hoeveel stekjes je overhoud? Met een beetje vrotten past 'ie wel door de bus

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Inderdaad een fotoperiode plant. Wel leuk, plant per post versturen

    #3
    Ik ben heel benieuwd. Staan ze al in de bloei? ​​​​​​
    Weer eens veel succes!!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Vandaag ook gezocht naar een vergelijking tussen deze lampen en kom toevallig nu je thread tegen , ik ben benieuwd!

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        nog paar weekjes geduld dan, moeder is volgens mij zelfs nog niet boven (vanmorgen nog niet in ieder geval)

      #5
      Subje

      tevens afhankelijk van hoe de moeder-plant zich ontwikkelt.
      Dus je wilt de plant zover laten groeien om daar dan 8 stekken af te knippen.
      Als het een plant wordt die meerdere scheuten geeft kan je ook 8 stekken knippen en de rest laten verder bloeien.
      Mijn Fast is een grote plant met lange scheuten, een open plant en zeker niet geschikt om van te stekken.

      maar jij hebt andere genen dus we gaan het zien. Goed luck
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik weet ook nog niet of deze geschikt is maar dat zal de toekomst uitwijzen... inmiddels is ze wel boven. Afbloeien zou ik op zich best willen doen, echter staat ze tussen de AF-jes en die willen graag zo veel mogelijk licht. Dat hok gaat na de afronde weer op slot, terug naar 1 hok is beter voor mijn rust

      #6
      05DD0294-B131-4FA9-AA3C-696C2A8DADB5.jpeg Zoals hierboven al vermeld... Bruce Banger is boven. Enorm gestrekt maar dat is logisch gezien de af-jes waar die mee moet concurreren voor licht. Heb deze nu iets naar buiten gebonden zodat deze dame toch voldoende licht ontvangt. Vorm van de plant niet heel belangrijk, als ik straks maar een stuk of 12 scheuten heb.
      Lopend Verslag

      Comment


        #7
        Iets gegroeid, nog niet veel bijzonders...
        786EEF4B-7B17-4B3A-96C0-425790168A5B.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          #8
          Deze dame voorzien van een blurple ledlamp. Ze is natuurlijk veel kleiner dan de AF-jes waar ze bij staat en dus krijgt ze niet voldoende licht. Dit resulteerde in een gestrekte dame en dat is juist wat ik niet wil. Hangt nu op zo'n 20 cm boven de dame maar is maar 60W dus dat zal wel goed gaan. Ze lijkt iets gegroeid te zijn.

          IMG_4790.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #9
            Tsja... heel hard gaat dat niet onder die paarse lamp.... Maar goed... we kunnen haar altijd nog even een weekje onder een Attis zetten aangezien dat hok nu toch leeg staat. Maar even aankijken hoe ze zich deze week ontwikkelt nu haar wortels het water hebben bereikt.

            IMG_4916.jpeg IMG_4917.jpeg
            Duidelijk is dat ze een wat hogere calmag behoefte heeft dan de AF-jes...
            Lopend Verslag

            Comment


              #10
              Topic Gesloten ivm gewijzigde plannen....
              Lopend Verslag

              Comment

              Bezig...
              X