Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars Hydro SP-3000 VS TSL 2000 (Red Poison Auto/Wedding Cake Auto)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Mars Hydro SP-3000 VS TSL 2000 (Red Poison Auto/Wedding Cake Auto)

    Korting op 420shop
    Enige tijd geleden heeft Mars Hydro Emmie mij gevraagd om de SP 3000 voor hun te testen. Ze wilden deze graag vergelijken met de TSL 2000 die ik al in mijn bezit had.
    Mijn oorspronkelijke doel was om met stekken te gaan werken om de ultieme test uit te kunnen voeren. Helaas is stekken niet mijn ding en geduld niet mijn sterkste kant

    Dus besloten (naar aanleiding van de Watermelon Auto's) om dan maar een een ronde autoflowers te scroggen. 5 bakken, 10 zaden. Ontkiemen wederom in Jiffy's maar nu dus net als bij de AF-jes een laag waterniveau en van bovenaf druppelen. Ga ook de EC weer laag houden (starten op 0.6 en dan geleidelijk opbouwen naar 1.2/1.3).

    Omdat mijn voorraad na 2 mislukte oogsten flink geslonken is besloten om wederom te gaan scroggen... Aankomende week bedenken hoe ik toch kan blijven inspecteren.
    Ontkiemen zal ik onder 2x TSL 2000 (de SP3000 hangt nog boven de Watermelon en is pas 19 augustus klaar) op 25% (30cm hoogte). Geplande zaaidatum is 13-14 augustus. Als de Watermelon dan toch een paar dagen eerder klaar is kan ik de SP-3000 er direct boven hangen en anders in ieder geval vanaf ontkiemen. Zou er toch groen boven zijn voordat de Watermelon helemaal klaar is dan wissel ik gewoon de SP3000 met de TSL2000 zodat ze wel vanaf dag 1 de juiste lamp op hun koppie hebben.

    Tevens besloten mijn 2e hok uitsluitend nog te gebruiken om te drogen. De stress van meerdere kweken tegelijk is me teveel plus dat ik merk dat een ronde die minder gaat ook minder aandacht krijgt omdat de anderen wel goed gaan.

    Indeling wordt als volgt:
    Red Poison Auto Red Poison Auto Wedding Cake Auto Red Poison Auto Red Poison Auto
    Red Poison Auto Red Poison Auto Wedding Cake Auto Red Poison Auto Red Poison Auto
    De Wedding Cake Auto zijn gratis zaden van Zamnesia dus bonus (staan ook letterlijk tussen de lampen in in plaats van eronder.
    Allen hebben een opgegeven doorlooptijd van 8-9 weken vanaf zaailing.

    Enkele gegevens:
    Kweekoppervlak Scrog: 220 x 60 cm (1,32 M2)
    Afzuiger: PK 125 EC/TC (680 M3/u)
    Verlichting: Mars Hydro TSL 2000 Links en SP 3000 rechts. (Beiden 300W).
    Sturing: Nido One voedingscomputer
    Voeding: Hy-Pro Hydro A+B, ATA Calmag
    Ziektepreventie: H2O2 50%
    Waterkoeling: TECO Chiller
    Soort: Red Poison Auto (Sweet Seeds) / Wedding Cake Automatic (Zamnesia)
    Circulatie: 3x 400 liter/u
    Technieken: Scrog, Defoliation

    Het ultieme doel is om 10 planten in 5 bakken te hebben, hier en daar wordt er nog wat aan het systeem aangepast om meer doorstroming te genereren (nu nog wat "dode plekken"). Ik gok erop dat dit weer mega struiken gaan worden dus vandaar de keuze om deze reeds op 35 cm te scroggen. Uitgaande van de Watermelon denk ik ook dat ik veel zal moeten ontbladeren om een mooi gelijkmatig veldje te krijgen. Doel is 600 gram droog.

    Waarom Red Poison... nou ja, de Red Hot Cookies zijn wel iets rood van kleur maar niet volledig afgebloeid ivm toprot en dus niet geheel naar mijn zin,

    Te verwachten problemen..... Huidige ronde heeft last gehad van wortelrot, dit lijkt uit het systeem te zijn maar ondanks dat zal ik het systeem toch nog spoelen met chloor. Daarnaast heb ik met de bouw van het systeem geen rekening gehouden met het feit dat er dode hoeken zouden ontstaan... dit is helaas niet aan te passen dus heb ik er wat ellebogen in gezet die circulatie moeten forceren.
    2 planten per pot... Enerzijds denk ik dat dit voor de spreiding een groot voordeel is (ik kan meer wegknippen om zo'n gelijkmatig mogelijk veld te krijgen) anderzijds is het nadeel dat de bakken extreem vol met wortels zullen gaan zitten wat een nadeel is voor de doorstroming. Ik heb de mogelijkheid om wat met de pompen te schuiven dus deze kan ik nog wel naar behoefte omzetten. 10 planten is ook eigenlijk niet wat ik wil maar mijn gevoel zegt dat dit bij een Autoflower scrog een voordeel is i.v.m. te weinig tijd voor herstel na stress.

    Ik heb ook de UV-lamp er tussenuit gehaald... ik krijg de indruk dat deze toch voor wat vertraging zorgt. Het feit dat er nu pas tegen het einde van de kweek weer witte wortels tevoorschijn komen ondanks dat de lamp uit staat is voor mij een indicator. Chiller blijft er tussen staan maar gaat voortaan was actief worden bij 25 graden. De reden is dat beide rondes met de Bato bakken geen chiller hebben gehad en toch spierwitte wortels produceren.

    Goed... ik heb er in ieder geval alvast zin in... En hopelijk kunnen we nu eens een succesvolle ronde op hydro kweken (dat gezegd hebbende heb ik goede hoop bij de huidige AF-ronde alleen beetje bang voor toprot omdat het erg vol staat).
    Lopend Verslag

    #2
    Ik zet me stoeltje bij
    ben zelf aan het twijfelen om 2 van die 2000 te kopen om 1 600 w hps lamp te vervangen
    dus word zeker intresant om bij mee te gluren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Die tsl 2000 kan ik je alleen maar aanraden. Zie ook voorgaande verslagen. De SP3000 lijkt ook wel ok maar nog niet van geoogst (nog een week of 2 gok ik )

    #3
    Suc6 met je nieuwe ronde, heb gesubt, alles heeft een leerproces nodig, op naar die 600 gram, zal steeds beter gaan, ben benieuwd
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #4
      Succes, ik volg deze graag op nu de andere grow niet meer wordt gepost!
      Ben ook erg benieuwd naar beide strains, heb zelf een Wedding Cake auto zaadje van Zamnesia liggen en zit al een tijdje te kijken naar Sweet Seeds.

      Comment


        #5
        Zo... mijn nieuwe koolstoffilter is onderweg, de AF-jes staan lekker af te bloeien (dat wordt wel de 19e gok ik zo) en de Red Hot Cookies/Blueberry ligt te drogen. Temperatuur nu 23,4 graden en LV is 59%. Lijkt me dat de wiet zo mooi gelijkmatig kan drogen. Eind deze week (zodra de toppen droog aandelen begin ik de zaden te ontkiemen (als het goed is komen er vandaag netpotjes binnen, sponsjes zijn al binnen). Jep dat is weer een nieuwe ontkiemmethode die ik nog niet geprobeerd heb maar ik heb er een goed gevoel bij. Wil nu net als bij de huidige AF-ronde eens zien of ik de gehele ronde rond een EC van 1 kan blijven. Scrognet gaat er wel direct boven want ik wil hoe dan ook op 30cm scroggen. Besloten omdat het AF-jes zijn om niet al te extreem te dieven maar wat in de weg zit gaat er even goed af.
        Lopend Verslag

        Comment


          #6
          Top... Alles netjes op tijd binnen. Aangezien ik alles al schoon had heb ik dus zojuist de zaden in de potjes gestopt volgens het schema in de eerste post. Van de Wedding cake heb ik een reservezaadje van de Red Poison heb ik alle 8 de zaden gebruikt dus als daarvan 1 het niet redt is het jammer dan (hoewel ik nog Do-Si-Dos Auto van Zamnesia heb liggen. Zaden zijn er vanochtend om 09.00u ingegaan dus ik verwacht dat deze dinsdag/woensdag wel boven zullen zijn. Dan moeten ook de lampen er boven dus de laatste dagen zal ik even moeten drogen in een andere ruimte. Het is niet ze veel gelukkig dus daar verwacht ik ook geen problemen mee.
          Paar kleine modificaties aan het systeem gemaakt. Nu goede doorstroming hoewel ik zo wel even een nieuwe irrigatiepomp ga halen ter reserve want meende gisteren wat vreemde geluidjes te horen. Beter mee verlegen dan om verlegen.
          Tevens het UV-filter eruit gehaald, deze leverde geen voordelen. Filterpomp is er ook uit, ook hiervan zag ik alleen maar nadelen (buiten het feit dat er geen rotzooi in mijn sproeiers kwam dan).
          Peroxide doseer ik morgen voorzichtig voor de eerste keer, mijn ervaring is dat zaden het wel prettig vinden in een lage dosering maar niet in een hoge dosering.
          Ik heb ervoor gekozen om rechtstreeks in de potjes te ontkiemen in een soort van schuursponsjes. Deze zouden de PH niet beïnvloeden, we zullen zien.
          Ingestelde waarden:
          12-08 t/m 14-08-2021: EC 0.4
          15-08 t/m 20-08-2021: EC 0.8
          21-08 t/m 03-09-2021: EC 1.2
          04-09 t/m 24-09-2021: EC 1.5
          25-09 t/m 15-10-2021: EC 1.7
          16-10 t/m 23-10-2021: EC 0.4
          PH: 5.6-6.1 gedurende de gehele ronde
          IMG_4982.jpeg Schermafbeelding 2021-08-12 om 10.38.29.png
          Lopend Verslag

          Comment


          • MankeNelis
            MankeNelis commented
            Editing a comment
            Heb je je drippers op een extra pompje aangesloten of zit die vast aan de hoofdpomp?

          #7
          Succes maar weer!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


            #8
            De eerste 2 zijn boven... Pff duurt toch altijd weer langer dan je denkt. Hoop dat de rest snel volgt. Had de planning om de SP3000 er vast boven te hangen maar deze krijg ik echt niet uit zijn hok zonder alle planten te vernielen. Dan maar een valse start met de TSL. Zal ook niet op 3 dagen aankomen gok ik.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              Zolang ze nog in de groei staan is er geen probleem lijkt me, de sp3000 gwn heel hoog of sterk gedimd hangen zodat ze kunnen wennen

            #9
            Nou dit zijn wel echt de langzaamst ontkiemende zaden ooit. Er zijn er pas 4 boven (2 komen er aan). Volgende keer toch weer op de ouderwetse koffiefilter methode denk ik dan maar zo.
            IMG_5048.jpeg IMG_5049.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Deze zijn misschien te nat, mogelijk rot.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Die optie heb ik al bekeken, te droog is waarschijnlijker want er zijn ook nog geen staartjes . Nou ja, we zullen zien, als we er maar minimaal 4 hebben van de red poison anders heeft het verslag geen nut.

            #10
            Nou, het mocht ff duren maar inmiddels zijn er 9 boven. Ik reken vandaag als dag 1 groei. 3 zaden van Red Poison zijn vervangen door willekeurige andere zaden (Blue Monster Automatic, Sunset Sherbet Automatic en Wedding Cake Automatic). Deze heb ik gemarkeerd, zodra allen hun eerste meervingerige blad hebben zal ik de potjes zo gaan verdelen dat er in de achterste rij in ieder geval 5 red poison's staan, de voorste rij is dan een soort van bonus met diverse soorten in de mix . Wordt nog leuk met de scrog dus want moet er op gaan letten welke soort waar staat. IMG_0041.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


              #11
              Wat betreft rot, het is onze grootste vijand. Rot is erger dan spint en trips - het vreet immers je oogst op - en preventie is het enige dat je er tegen kan doen.

              Nadat het mij een paar keer wedervaren is, heb ik er een studie van gemaakt door wekenlang allemaal artikelen te lezen op internet. Hierin is Wietforum een bron van informatie, met name gebruiker Citybox heeft hele interessant berichten gepost over rot en wat je er preventief tegen kan doen.

              Het klimaat moet goed zijn, je moet dezelfde lv in je hok hebben als in een droge kamer. Als dat in orde is, zorg dan dat je dag- en nachttemperatuur niet verder dan maximaal acht graden uiteen liggen. Om op safe te spelen laat ik die nauwelijks uit elkaar liggen, dus in de groei de lamp op 24/0. En in de winter de kachel 24/0 aan op 27 graden.

              En ik kweek rotgevoelige soorten zonder problemen en zonder rot. Heel af en toe vind ik een klein plekje rot tijdens het knippen. Zelfs bij mijn meest recente oogst waar de lv steeds 70% en meer was vond ik nagenoeg geen rot door te voorkomen dat dauwpunt ontstaat. Zodra je onze vijand rot goed begrijpt kan je hem ook verslaan.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


                #12
                Ja rot is een echte pain in the ass. Nou ja, laten we hopen dat we ook deze ronde daarvan gespaard blijven
                Lopend Verslag

                Comment


                  #13
                  Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
                  Ja rot is een echte pain in the ass. Nou ja, laten we hopen dat we ook deze ronde daarvan gespaard blijven
                  Met hopen alleen pak je het niet aan.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Lol dan heb je niet genoeg vertrouwen in het concept.

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Ik bekijk het liever als... zonder hoop geen leven

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Ik hoop alleen op dingen die je niet kan weten, anders riekt het naar valse hoop.

                  #14
                  Houd je temp van het water onder de 20graden, dan heb je geen last van wortelrot…

                  Comment


                  #15

                  Comment

                Bezig...
                X