Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probeersel: 1 Bruce Banger (Seedsman) in een verwaarloosde hydrosetup 240W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Probeersel: 1 Bruce Banger (Seedsman) in een verwaarloosde hydrosetup 240W

    Korting op 420shop
    Lamp: Meiju Lightning 240W LM301H met Jisun driver
    Afzuiging: n.v.t.
    Ventilatie: n.v.t.
    Bluelab Guardian PH/EC Meter
    Voeding: Hy-Pro Hydro A/B, ATA Calmag, Plagron PH- bloei
    Medium: RDWC 1 emmer
    Voedingsvat: 20L
    EC en PH: EC 1.5-1.9 PH circa 5.8

    Niet echt een verslag... Maar goed ik zal uitleggen wat hier gebeurd is. Ik had een ronde AF-jes in een hydrosetup staan. Daar stopte ik tegen het einde van de bloei een bruce banger zaadje bij met het idee om die dan onder 1 lampje verder te laten groeien zodat ik de Bruce Banger vast kan proeven. Deze heeft nu een aantal weken onder 12 uur gestaan (geen idee hoe lang nu maar ze is zeker nog niet klaar) en ziet er nu zo uit. Lijkt erop dat de 240 Watt panelen (LM301H) het dus wel aardig doen.
    Kan niet wachten om met deze panelen een ruimte in te richten (hoeveel M2 zou mooi zijn voor 1920W??) dacht zelf aan een 2.40X2.40 tentje en dan 4 planten in 50 liter emmers DWC

    IMG_5655.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    #2
    En dan elk een scroggaas?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      is maar één plantje

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja nog wel, ik bedoel dus de vier (4) later.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat is wel de bedoeling. Dan kan ik eens een paar echt grote planten kweken

    #3
    Ik volg. Spannend.

    2000 watt is wel stevig.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou ik ben eerlijk gezegd zelf ook een beetje bang dat ik dat niet meer zal kunnen overzien... Ach komt tijd komt raad. Eerst de huidige ronde maar eens tot een goed einde brengen. Daarnaast vraagt het wel weer een paar flinke investeringen En is het nodig.... tja ik kan wel zeggen dat ik dan nog maar een ronde per jaar hoef te doen maar ik vind het veel te leuk om te doen en ik wil ook geen onsjes tegelijk weg gooien.

    #4
    Hm, ronde of rechthoekige speciekuipen?

    En met wieltjes of op rails?

    Ronde heb je geen dooie hoeken.
    Rechthoekige vullen de ruimte beter, en slangen aansluiten is makkelijker.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      ha... daar had ik nog niet eens over nagedacht. Ik denk inderdaad dat ik het beste 50 liter stapelbakken pak en dan 60mm buizen van bak naar bak. 1 grote bak in het midden als reservoir en tevens plek om te zitten . Maar wieltjes eronder of rails zijn nog niet eens zo'n heel slecht idee. Dan kan het spul nog eens verhuisd worden. En die bakken zijn sterk zat om er een rek van 80x80cm op te zetten

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    #5
    Zo... vandaag het water van deze Bruce Banger ververst en aangezuurd tot 5.5. Geen voedingsstoffen want ik ben van mening dat ze wel toe zijn aan de spoeling. Volgende week zondag/maandag oogsten dus
    Ik hoop op 50 gram maar denk niet dat het er aan zit. Kan daarvan alleen mijzelf de schuld geven want A: de Bluelab roept al meer dan een maand dat die gekalibreerd dient te worden, B: voeding??? Mix van Hy-Pro en Ata. Calmag??? O ja, dat had er ook nog in gemoeten. Water verversen... tja ze heeft af en toe wat extra water gekregen.
    Neemt niet weg dat ze een van de mooiste dames is die ik ooit gekweekt heb. Heb nog niet eerder meegemaakt dat er zo weinig blad in de toppen zelf zat en ook de kleuren zijn gewoon... WoW.

    Kleurverdeling van de trichomen is nu als volgt: Circa 90% Milky, 7% helder en 3% amber. Meeste heldere zit uiteraard onderin de plant en de meeste amber bovenin maar het is eigenlijk zeer netjes verdeeld.
    Ga dit zeker een keer herhalen maar dan wel met de aandacht die ze verdiend.
    IMG_0065.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mwah, ik vind de fruity soorten wel wat op elkaar lijken, daarom de bubbas gift maar weer gezet.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja dat ben ik wel een beetje met je eens.... Daarom dat ik ook een keer sativa's wilde zetten. Maar volgende ronde Wedding Cake lijkt me ook wel fijn. De Bruce Banger.... ze ziet eruit of ze om kan... Dus dat gaan we deze week ook ergens doen (denk zelf vrijdag/zaterdag want niet veel knipwerk aan deze dame). Dan is ze 5 dagen gespoeld... zou voldoende moeten zijn. De Bruce Banger in mijn kweekruimte laat ik dan 10 dagen spoelen... eens zien of dat verschil geeft.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bruce heb ik ook nog liggen, green nuggets seeds.

    #6
    Zo... na de eerste dag spoelen zien we (waarschijnlijk puur toevallig) ook al weer wat meer bruine bloeihaartjes. Trichomen zijn nu overwegend milky, hier en daar wat amber en een enkele heldere. Ik verwacht dan ook dat deze tegen het einde van de week precies is zoals ik haar wil hebben. Circa 5% amber dus.
    Het drogen zal ik wederom in het net doen (heb er aan gedacht om haar droog te knippen maar toch maar niet) en dan een maandje in een C-Vault of een wekpot (als het in 1 wekpot past bewaar ik mijn cvault liever nog even voor de huidige ronde). Mooie foto's zullen waarschijnlijk niet meer volgen (misschien nog van het eindresultaat) daar ik even een weekje niet bij deze ruimte in de buurt kom vermoed ik). Stiekem blij dat ik dit dametje toch niet weggegooid heb
    IMG_5831.jpeg IMG_5830.jpeg IMG_5828.jpeg IMG_5829.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #7
      Naar aanleiding van het door mij in info geplaatste stuk besloten te oogsten. 1,5 dag gespoeld. Erg benieuwd naar de smaak. Plant oogt erg rijp bovenin en nagenoeg rijp aan de voet. Ik zal morgen foto's maken. Handen pakken nu te veel
      Lopend Verslag

      Comment


        #8
        Jep.. was een paar uurtjes werk (met de hand geknipt) maar resultaat is bevredigend. 365,72 gram NAT. Daar zit wel een 7- gram droog in gok ik want vrijwel geen tak en geen blad. Fijne toppen om te knippen voor wat betreft blad maar hopeloos zo hard als ze plakken.
        Voordeel is wel... je jointje kan je gemakkelijk op 1 vinger leggen, valt er toch niet af.
        IMG_5842.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Was je klauwen dan ook es.

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Is toch altijd genieten van zo een hoopje groen goud !!

          Stikkie fingers , ontsmeting's alcohol is daar het ideaal voor om terug propere handjes te krijgen !!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam stoppen met tabak en klauwen wassen zet meer zoden aan de dijk.

        #9
        Remco IMG_5861.jpeg IMG_5862.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat is een beste kluit zeg! Veel plezier met de oogst gewenst!

        #10
        198681A6-6EE9-4BA5-80D3-4B8B791A82CA.jpeg 09C8C630-6E12-4885-BDA0-9545A7876BFD.jpeg Heb van het afval bho gemaakt en die door de chocola geroerd. Daar een hand van gemaakt. De foto heb ik volgens mij al ergens op het forum gepost maar voor de zekerheid doe ik hem er gewoon weer ff bij. De toppen liggen nu te drogen in een netje. Heb ze nu als het ware rookklaar geknipt. Idee is om na het drogen een topje te proeven en dan over 2 maanden weer (waarschijnlijk eerder als die gelijk al lekker is). Curen doe ik in een cvault
        Lopend Verslag

        Comment

        Bezig...
        X