Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wedding Cake by Zamnesia (Fem) 12/12 from seed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Wedding Cake by Zamnesia (Fem) 12/12 from seed

    Korting op 420shop
    01-11-2021
    Goedemiddag allen... daar zijn we weer. Over een weekje is mijn Bruce Banger klaar dus ik dacht zo... ik kan wel vast wat zaden laten ontkiemen. Ik heb er nog erg veel (mede dankzij zamnesia)
    Af en toe zet ik ook een verslag op Growdiaries en aangezien je daar slechts aan een wedstrijd mee kunt doen door slechts een Strain te gebruiken besloten een rondje Wedding Cake te zetten.

    Deze variant wilde ik al groeien toen ik nog mijn zaden bij seedstockers haalde maar vond haar toen te duur. Nu had ik twee visvouchers van zamnesia, ieders goed voor 5 Wedding Cake Auto zaden. AF-jes waren mij niet per se heel goed bevallen (hoewel ik dagelijks van het resultaat geniet) dus belde ik ze op met de vraag of ik niet i.p.v. Autoflowers Foto's kon krijgen... Dat was geen enkel probleem dus zodoende dat ik nu 10 zaden heb.

    Een voor mij goed werkende manier van ontkiemen op Hydro heb ik nog niet gevonden dus gaan we het maar op de voor mij meest betrouwbare manier doen... ouderwets in Cocos-pluggen. Deze heb ik zich vol laten zuigen met aangezuurd (PH5.9) water en vervolgens iedere plug voorzien van een zaadje. Deze zet ik nu onder een 60W paarse ledlamp die ik nog had liggen van mijn allereerste kweekpoging. Zodra ze boven zijn (ik gok/hoop met een weekje) gaan deze in mijn budget-systeem om daar een aantal weken onder 480W LM301H panelen te groeien maar met slechts 12 uur licht. Het idee is om deze naar de grote kast te verhuizen zodra ze een week of 4 oud zijn maar dat is niet per se een vereiste want kan ook de lampen uit dat hok halen en naar deze ruimte verplaatsen. Dat ligt een beetje aan het formaat.

    Wat ik deze ronde ga testen is hoe goed/slecht 12/12 vanaf zaad het doet in Hydro. Aangezien de meeste voedingsschema's er bij hydro vanuit gaan dat je slechts 1 week voorgroeit dacht ik dat ik die ene week net zo goed kan uitsluiten. Daarnaast wil ik vanaf het moment dat de wortels onder de netpotjes uitkomen vrij snel de EC opvoeren naar 1.5. Ik wil graag kleine gedrongen plantjes zonder dat ik hoef te scroggen. Wellicht dat ik wel ga toppen en misschien zelfs mainlinen maar dat is geheel afhankelijk van de ontwikkeling van de dames.

    Er komt in ieder geval de eerste weken geen voedingscomputer achter te staan (wel een bluelab Guardian) en als groeivoeding krijgen ze Hy-Pro Hydro A/B met Calmag (verhouding 4-4-1). Ik verwacht zeer lage temperaturen in de ruimte dus het zal geen kiloknaller worden. Ik heb de indruk dat een juiste worteltemperatuur dat wel enigszins compenseert.

    Ik ga nog opzoek naar een manier om de dames op de juiste wijze te transporteren (ofwel moet ik een manier vinden om in beide systemen dezelfde netpotjes te kunnen gebruiken). Maar dat is van latere zorg.
    Aangezien ik maar 1 voorgroeiruimte heb en 1 afbloeiruimte zal ik deze dames de aankomende week maar even in een keukenkastje zetten. Zondag gaat de Bruce Banger om en dan kan ik ze er zo inzetten.

    Het idee is om voortaan op 12/12 te blijven kweken. Na zes weken steeds nieuwe zaden ontkiemen en niet meer dan 5 tegelijk. Ik draai nu een ronde met oorspronkelijk 15 dames, daarvan zijn er 3 zodanig achtergebleven dat ik ze er uit gehaald heb (ter voorkoming van rot) met als vermoedelijke oorzaak te weinig licht. 5 Planten gaat waarschijnlijk wel iets minder opleveren maar goed, ik krijg het anders toch niet op. En nu zijn mijn vrienden erg blij met mijn opruimdagen maar dat is natuurlijk niet waar ik voor kweek. Daarnaast doet het ook wel een beetje pijn om 3-4 ons weg te geven na zoveel maanden werk.

    Even een opsomming van de gebruikte materialen voor de liefhebbers....

    Verlichting: 3x Meiju LED Samsung LM301H 240W met Jisun Drivers.
    Verwarming: Juwel 200W aquarium heater
    Voeding Groei: Hy-Pro Hydro A/B, Ata CalMag.
    Voeding Bloei: Atami ATA AWA Max, Ata CalMag, Plagron Green Sensation
    Bakken: 5x 11 liter Bato (2 liter voedingsoplossing per bak) 36 liter reservoir
    Afzuiging: G-Tools 400 M3 regelbare afzuiger en PK2601 Filter
    Meetapparatuur: Bluelab Guardian EC/PH/Temp Meter, Ali temp/lv meter
    Irrigatie: Drukgecompenseerde druppelaars 7,6 L/H
    Ziektepreventie: H2O2 50% zilvergestabiliseerd

    Foto's dag 1:
    IMG_5817.jpeg IMG_5816.jpeg IMG_5815.jpeg IMG_5814.jpeg
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 5 November 2021, 12:36.
    Lopend Verslag

    #2
    leuk experiment. Het gaat goed snel gaan dan. Ik hou het zeker in het oog!
    Veel succes ermee!

    Comment


      #3
      Subke , zal wel glinsteren die wedding cake, ik cake er al naar uit
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #4
        Stilzitten is vermoedelijk iets dat je nog voor het eerst moet doen Voor het eerst en ik wens je dan ook veel succes dat nog niet te doen!

        Ik kom af en toe wel eens langs!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kwor knettergek vanum, na 4 dagen dit topic pas gezien.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja ik weet ook allang niet meer of ik al z'n topics volg of niet.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien moet ie es goede wiet roken.

        #5
        Succes!

        Lekker de AFjes?

        Comment


        #6
        Goedemiddag, kleine wijziging in plannen. Omdat ik al had besloten om ze onder 12/12 te zetten en ik de nacht als een probleem zag i.v.m. minimutemperatuur heb ik besloten er een kachel bij te plaatsen (eigenlijk stond die er al) van 420W. Deze zal zeker niet voorkomen dat de temperatuur onder de 15 graden duikt in het geval van vorst maar het zal wel de gemiddelde temperatuur hoger houden (afkoelen duurt langer). Omdat ik voor overdag liever een lamp dan een kachel aanzet heb ik er i.p.v. 2, 3 240W panelen opgehangen. Dit geeft een wat hoger verbruik maar ja, het zei zo. Doel is... 12/12 vanaf start, er is nog niets boven dus we hebben nog geen start. water inmiddels aangezuurd naar 5.7 (streven was 5.8) en de druppelaars geïnstalleerd.
        En dan ziet het geheel er zo uit.....
        Ja er komen nog kleikorrels op om de potjes aan te vullen.
        IMG_5863.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          #7
          Best veel licht
          IMG_5871.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Leuk ge photoshopped.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Even goed kijken... dat is geen photoshop Zou je graag de afbeelding sturen zonder de uitsnede maar dan wordt ik wel heel gemakkelijk te herkennen

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Tom kruise uit tip fun.

            Hebben ze ook glas op sterkte?

          #8
          Alle vijf de dames zijn boven.... Dus we kunnen starten. Kleine aanpassing in mijn kweekmethode... zit op 12/12 en ik ga ook niet scroggen. Doel.... 1 of 2 x toppen. Dan verder gewoon laten gaan. Verlichting op 100% gezet (overigens bij lange na geen 720 W, slechts 680) en op zo'n 45cm hoogte. Aangezien ik verwacht dat het ruim voldoende licht is voor 5 dametjes reken ik niet op al te veel strek. In ieder geval laat ik de lamp zo hangen tenzij ik tekenen van strek ga zien. Temperatuur aardig ok, heb even een nachtje gekeken wat ze zonder verwarming doen maar gelijk naar de 11 graden en dat is toch echt te koud.
          IMG_5908.jpeg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Proficiat met de geboortes!

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dank je

          #9
          Veel succes !
          Hydro is nog niet aan mij besteed, maar ik volg graag mee

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Veel simpeler dan je denkt hoor. Ik kweek net 2 jaar en heb pas een ronde of 6 ervaring dus. Mijn eerste ronde op hydro faalde hard en ja, dat hoort er ook een beetje bij. Maar daar heb ik wel van mijn fouten geleerd en ik heb dus al bijna een jaar geen potgrond meer hoeven verslepen.

          #10
          Nou heel veel is er nog niet gebeurd maar goed, daar beginnen we aan te wennen op hydro. Langzame start, dan explosieve groei. Weet eigenlijk ook niet of 12/12 vanaf zaad überhaupt geschikt is voor hydro maar goed, we gaan het meemaken. I.v.m. de temperaturen ben ik wel geneigd om toch naar de 18 uur licht te gaan maar dan zijn we straks nog geen steek verder. Ergens ook wel grappig om te vergelijken... wat presteert beter.... 11 graden nacht 19 graden dag of 22 graden nacht 32 graden dag. Ik denk zelf de laatste maar we kunnen straks een aantal weken met elkaar vergelijken. Zal de overgang dus wel subtiel moeten laten verlopen want kan me zo voorstellen dat de verhuizing wat stress met zich meebrengt hierdoor.

          IMG_5936.jpeg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


            #11
            Tsja... de eerste weken gaan ze nooit heel snel bij mij dus niet veel bijzonders te melden. Ik heb wel de dosering aangepast van continu naar 15 minuten per uur. Ze kregen 7,6 liter per uur, dat is nu dus nog maar 1,9. Zou ruim voldoende moeten zijn. Zijn nu nog in het stadium dat ze er aan kunnen wennen.

            Ik ga op zoek naar viltpapier... Ik wil toch eens proberen om rechtstreeks in de kleikorrels te ontkiemen en m.b.v. viltpapier verwacht ik dat ze niet door het netpotje vallen. Wat mij is opgevallen bij alle hydrorondes tot nog toe is dat de wortels zich onderin het netpotje verzamelen alvorens ze naar beneden gaan. Dit levert een vochtige bodem op en dat is niet ideaal. De jiffy's houden hun vocht ook vrij lang vast en dat is dus ook al niet optimaal.
            Het lijkt erop dat deze ronde inderdaad vijf dames op gaat leveren, we kunnen in ieder geval spreken van 100% ontkieming.

            IMG_6236.jpg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


              #12
              In deze fase ga ik niet dagelijks foto's maken (daarvoor zijn de verschillen net te klein) maar mijn opstelling met kachel en temperatuursensor lijkt prima te volstaan. Nacht temperatuur (einde nacht) 17,6 en dagtemperatuur 24. Luchtvochtigheid wel bizar laag met slechts 22% maar dat komt wel goed zodra ze at blad hebben.
              Alle 5 hebben de eerste wortel een cm of 5 onder het potje hangen en dat heb k nog niet zo snel gehad. Dus wellicht dat een kwartier per uur bewateren toch helpt.
              Aangezien het tweede paar bladeren zichtbaar is (slechts puntjes) ga ik vanaf morgen de EC iets verhogen naar 0.8.
              PH nog lekker stabiel (5.8-->5.9 over een week)
              Lopend Verslag

              Comment


                #13
                Top... had ff niets te doen dus alsnog de foto's gemaakt die ik eigenlijk vanmorgen had moeten maken...
                IMG_6253.jpg IMG_6251.jpg
                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                  #14
                  Denk dat de trage groei komt doordat je start op 12/12. Elk etmaal verlies je twaalf uur terwijl je ook kan groeien onder 24/0. De kachel hoeft dan helemaal niet aan en je bent eerder klaar. 24/0 tijdens de groei > 12/12 als je het mij vraagt!

                  Desondanks ziet het er allemaal prima uit! Lijkt me wel een handig systeem dat misschien ook wel wat voor mij is.
                  Horks Fototopic 2.0

                  Comment


                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Ik ben de vorige ronden juist op 18/6 gestart. Ok dat is nog geen 24/0 maar zou voldoende licht moeten zijn. De reden dat ik nu op 12/12 start is dat ik hoop op wat kleinere planten (wil niet scroggen deze ronde) en een vlottere overgang naar echte bloei (mijn huidige ronde had er bijna 4 weken voor nodig na omschakeling). Als ik dan de totale doorlooptijd daarmee 1 of 2 weken kan reduceren is mijn doel behaald. Die meeropbrengsten zijn best leuk maar ik zie iedere keer weer op tegen het knipwerk. Als de oogst dan in een kortere tijd iets kleiner is vind ik dat dus helemaal niet erg.

                  #15
                  Goedemorgen, vandaag iets Calmag en iets peroxide gedoseerd. Peroxide is wel iets waar je heel voorzichtig mee moet zijn in deze fase want spuit je het per ongeluk rechtstreeks op. de wortel dan is dat plantje weg. EC is nu 0.8, PH 5.6 (iets aan de lage kant) en temperatuur over de afgelopen 24 uur gemiddeld 22,3 graden.

                  Hork dit systeem is inderdaad extreem gemakkelijk in gebruik. Water in de bak, voeding erbij en laat maar gaan. Geen geklooi met timers (behalve voor de verlichting dan) en geen luidruchtige luchtpompen (er is voldoende verval van water voor de zuurstof). De witte deksels reflecteren voldoende licht om de temperatuur in de plantenbakken zelf acceptabel te houden en doordat er altijd zo'n 5 cm water in blijft staan staan ze bij uitval van de pomp ook niet gelijk droog. Enige nadeel... wortels inspecteren is als de dames eenmaal wat groter zijn best ingewikkeld.
                  ​
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Of in een trap opstelling plaatsen, elke bak iets lager.

                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    trap opstelling heb ik ook al wel eens aan gedacht maar als ik dat doe door de leidningen van hoog naar laag te laten lopen heb ik niveauverschil en als i dat doe door de baken te verhogen zit ik met verschillende afstanden tot het licht. Dat laatste hoeft dan niet zo'n heel groot probleem te zijn maar kan wel lastig om te bouwen zijn.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Net zoals Remco doen.

                    Of overal g bars aan ketting.
                Bezig...
                X