Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Royal gorilla, (micro) hydro setup, 150 watt LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Royal gorilla, (micro) hydro setup, 150 watt LED

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Ik heb toch maar even de tijd nemen om een kweekverslag maken ondanks dat de boel al wat weken loopt.
    Hoop dat andere zien dat hydro kweken helemaal niet zo lastig en of duurder hoeft te zijn.


    Mijn (low budget) opstelling:
    • Kast van 70x70x200cm in schuur die niet verwarmd word.
    • 1x RQS Royal Gorilla
    • 2 waterpompjes Superfish Aquaflow 50, 1 op top feed aangesloten 1 op spray bar.
    • Kunstof bak 40x60x20 met +/- 14 Liter water.
    • Aquarium heater.
    • EUROM Keramische vorstbeschermer CK501R 500W. aangestuurd door een SSR.
    • Diverse 12V fans en afzuiging.
    • Div sensoren (Temp, luchtvochtigheid, water temp, EC)
    • Quantum led board. (+/-140W)
    • Plagron hydro A+B, power roots, pure zym, sugar royal en green sensation ( volgens plagron schema) en biobizz calmag

    Zaadje ontkiemt in klein steenwolblokje in een propagator op 26-20-2021
    Niet goed in de gaten gehouden en dus te laat met het licht , gevolg plantje was enorm gestrekt.

    Daarna wat problemen gehad , onderste blaadjes werden bruin, en blad hing er beetje treurig bij, ik vermoed te nat en/of te weinig calcium.
    Te nat waarschijnlijk door het gebruik van het steenwol blokje icm met topfeed.
    Volgende keer ga ik of zaadje rechtstreeks in klei korrels plaatsen of met de hand water geven de eerste weken.

    Door bovenstaande ging het begin erg langzaam maar inmiddels zit de groei er goed in.


    Om het mogelijke calcium probleem op te lossen ben ik overgestapt naar regenwater aangevult met calmag. Het leiding water hier heeft een hoge EC waarde ( 0.5) maar er zit maar weinig calcium en magnesium in.

    In het begin ook problemen gehad om de temperatuur goed te krijgen, de heater die ik oorspronkelijk had bleek bij lange na niet genoeg te zijn ( 150wat)
    Deze vervangen door een keramische heater van 500 watt en dit lijkt goed te gaan, al hoewel het een hele uitdaging is om de temperatuur in de kast een beetje gelijkmatig te houden.
    20-11-2021 de dame getopt.
    5-12-2021 licht naar 12-12 Ze is nu +/- 32cm hoog.

    Gestrekt


    20211109_184155.jpg
    Bruine verkleuring op onderste blad.

    20211125_172656.jpg


    Getopt ( maar 1 takje vergeten? )

    20211122_113722.jpg

    14-12-2021 (10 dagen 12-12)
    20211214_110039.jpg
    De wortels.

    screensot.png
    Last edited by Mich000; 14 December 2021, 11:24.

    #2
    Zoals hierboven al vermeld volg ik het plagron hydro kweekschema,

    EC waarde probeer ik zo hoog te houden dat deze gelijk blijft of langzaam zakt. Als ik zie dat die oploopt dan verdun ik het voedings water.
    Er zit +/- 12 liter water in mijn systeem.

    Gister avond was de EC 1500, vanochtend 1450.
    EC van het regenwater incl calmag is 0.3

    Op dit moment blijft de luchtvochtigheid wat aan de hoge kant, 1 sensor geeft constant een waarde van boven 70% de andere zit rond de 50% .

    Dus ik vermoed dat ik nog een extra ventilator moet toevoegen om de lucht wat beter te laten circuleren.

    Overigens zal de luchtvochtigheid als het buiten wat kouder word ook flink naar beneden gaan.

    Waar kan ik een kleine stille zwenk ventilator kopen ?





    Comment


    #3
    Ben geen binnenkweker, zou er zelfs niets van bakken, maar je meisjes zien er goed uit, bruine plekken waarschijnlijk voorlopig geen probleem.
    Ik zag hier iets passeren growland.nl ofwel je neus in de lokale doe-het-zelf binnensteken

    Comment


      #4
      Biobizz is biologisch en kan je niet gebruiken in hydro.

      Dutchpro is beter.

      Comment


      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Waarschijnlijk bedoelt @Rreppellsteeltjam doordat het biologisch is, dat het b.v. je systeem kan verstoppen (druppellaars, vernevelaar enz..) en als het aangemaakt is heeft het een beperkte houdbaarheid.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hydro doe je alleen mineraal!!

        Welke ph- heb je, toch geen lemonkik?

      • Mich000
        Mich000 commented
        Editing a comment
        Ik gebruik plagron ph- zover dat dat nodig is aangezien regenwater al op een ph van 6.2 zit.

        Maar het gaat hier alleen om de calmag. Van biobizz waarvan ik overal terugvind dat die gewoon voor hydro gebruikt kan worden.

        Dit is volgens mij wat anders dan organische meststoffen die eerst door bacterieen omgezet moeten worden in voedingsstoffen voor de plant.

      #5
      Het kan inderdaad ook in hydrokweek gebruikt worden, staat ook op hun kweekschema (onderaan)

      biobizz-light-coco-mix-grow-chart-2020_1024x1024.jpg

      Comment


      • Mich000
        Mich000 commented
        Editing a comment
        Ik ben er nog even verder ingedoken, in hun product film maak ik op dat de calmag bestaat uit calcium carbonate en magnesium sulfate, ( wat op zich voor hydro volgens mij geen probleem hoeft te zijn want niet organisch maar wel wat minder goed oplosbaar )

        ik heb ze toch ook nog een email gestuurd en daar kreeg ik de volgende reactie op:

        Thank you for contacting us.

        Biobizz Calmag can be used in hydroponic systems as long as you don’t keep the nutrient mix for more than 24-48 hours. This is because of the organic matter content (in this case, humic acids), as organic matter decomposes in water and causes pH fluctuations and other negative consquences.

        We hope this info is useful. Please, feel free to get in touch with us again if you have more questions about the Biobizz products or how to use them.

        Dus Rreppellsteeltjam heeft gelijk er zit toch organisch materiaal in.

        Heb ze heb er nog wel op gewezen dat ze dit dus nergens vermelden,

        Dus ik ga maar een nieuwe bus bestellen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bio in biobizz zegt al genoeg, toch!?

        Wie ververst nou elke dag zijn hydrowater!

        Dit noem ik dus ook misleiding.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Wat is het voordeel va nHydro als je dagelijks je water moet verversen?? Ik ben juist overgestapt naar hydro omdat ik iedere dag met een gieter sjouwen niet bepaald grappig vind. Ik ververs mijn water MAX 3 x per ronde.

      #6
      Zojuist 10 liter water vervangen voor vers regenwater
      EC 1600 iets hoger dan bedoeld als het vannacht oploopt verdun ik het morgen vroeg.

      Verder hele dag bezig geweest met het verplaatsen van de 2 fans, en lijkt nu effect te hebben temp. en luchtvochtigheid is nu wat gelijkmatiger.

      En een paar fotos gemaakt natuurlijk.

      20211215_212318.jpg
      20211215_212252.jpg
      20211215_122247.jpg

      Comment


        #7
        ze heeft blijkbaar dorst in 36 uur meer dan 4 liter gedronken, kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb .

        EC was eerst wat naar beneden gegaan en later weer omhoog, , gister avond water bij gevuld ( zonder voeding) tot EC van 1400.

        Als goed is komt morgen de Dutchpro calmag en een nieuwe fan binnen.

        En hopen dat er nog wat regen valt anders ben ik straks door me voorraad water heen.

        Comment


        • Mich000
          Mich000 commented
          Editing a comment
          Tds in volgens mij milliSiemens/mm . Ik heb de sensor overigens nooit gecalibreerd ( leiding water meet ik hetzelfde als wat de waterboer opgeeft)
          Last edited by Mich000; 20 December 2021, 16:03.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Vermenigvuldig je dan met 500 of 700?? Zal neem ik aan 700 zijn dan.. Dan kom je op een EC van 2.0 anders op 2.8 en dan zouden ze er wellicht wat anders uitzien

        • Mich000
          Mich000 commented
          Editing a comment
          Ik begin gewoon op +/- helft van het groeischema in ml. ( ik kijk dus niet naar de ec) vervolgens ga ik meer toevoegen als de ec zakt, en minder als die stijgt.

        #8
        nog geen nieuwe calmag of ventilator ontvangen, gister dus nog maar een keer het oude recept gemaakt.
        Zit nu op 2 weken 12-12 en de eerste bloeiharen zijn zichtbaar, verder vooral heel veel groei.

        20211220_103759.jpg 20211220_103746.jpg



        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Mooie volle bos. Hopen op flinkje knotsen!

        #9
        dag 18 12-12 licht.

        Calmag en fan binnen gekregen gister, direct maar nieuw water gegeven.
        18ml hydro a, 18ml hydro b, 10ml suger royal,5ml calmag,5ml power roots.
        10 liter regen water + 2 liter leiding water.
        EC 1550

        Ze drinkt nu +/- 2,5 liter per dag.
        Toppen direct onder de lamp zien er wat lichtgroen uit, deze groeien ook veruit het snelst.

        temp. overdag 23 graden, snachts 18 graden luchtvochtigheid onder de 50%.
        Tot hoe laag kan ik de temperatuur laten gaan?
        kachel staat nu overdag op 70% nacht op 40% als het veel kouder word dan red ik de 23 graden niet meer.

        Fotos van zonet:
        20211222_184459.jpg


        20211222_184414.jpg
        20211222_184436.jpg

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Mooie gezond groene kleur...

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          15 graden wordt vaak als ondergrens aangehouden.. Ze kunnen wel wat kouder verdragen zoals je nu in meerdere Kweekverslagen al terug ziet
          Het verschil tussen dag en nacht temperatuur is belangrijker als die ondergrens, dat verschil zou niet meer als 10 graden mogen zijn.

        #10
        ik heb het idee dat de kant waar de temperatuur gemiddeld een graad of 2 lager is minder hard groeit.

        En ik merk dat de ph na een waterverversing best snel omhoog gaat.
        In ieder geval sneller als dat ik gewend was. Savond als ik water ververs ( wat dan al ruim 2 uur gestaan heeft) PH van 6 sochtens is de ph gestegen tot 7.3

        wellicht omdat de totaal hoeveelheid water nogal klein is ( +/- 12 liter).
        En mijn dame nu een stuk groter is dan mijn vorige 2 kweekjes.


        Last edited by Mich000; 25 December 2021, 22:10.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ph is niet stabiel, na 24 uur is dat gestegen en moet je het opnieuw op niveau brengen, het blijft dan langer stabiel.

        #11
        dag 22 12-12 licht.
        Ze is nu ruim verdubbeld in hoogte, (was 32cm nu 70cm)
        En ze groeit nog lekker door.

        Heb een plafond in het kastje gemaakt op 150cm hoogte zodat ik de ruimte
        daarboven kan gaan gebruiken om voor te groeien over een paar weken.


        20211226_103719.jpg
        20211226_103739.jpg

        Comment


          #12
          dag 24 12-12 licht.

          Weinig te melden, ze is de kerstdagen goed door gekomen, en iets meer gaan eten EC 1650, groeit nog steeds rustig verder.

          Wanneer zou ik met de green sensation beginnen?
          Volgens het schema week 4 van bloei, maar zolang ze nog groeit heeft ze met name stikstof nodig lijkt me ( en dus geen bloei voeding) ?

          20211228_160238.jpg
          20211228_160030.png


          Comment


            #13
            dag 27

            Koolstof filter aangesloten alhoewel de geur nog wel meevalt maar dat gaat hopelijk snel veranderen.
            EC 1850. PH +/- 6.2


            20211231_113152.jpg
            20211231_113128.jpg 20211231_113228.jpg



            Comment


              #14
              DAG 32 (12-12Licht)

              hoogte 84cm ongeveer hetzelfde als 4 dagen terug ze lijken dus niet meer te groeien.
              Gister begonnen met toevoegen van Green sensation met 0.5ml per liter water.
              EC 1600 (toen die op 1850 zag liep die alleen maar op dus ben ik weer wat lager gaan zitten.)

              Dag
              temperatuur: 24 graden
              luchtvochtigheid :40%
              Nacht:
              temperatuur: 21 graden
              luchtvochtigheid :40%

              Luchtvochtigheid was afgelopen week hoger rond de 50%, ( als het buiten warmer is hoef ik minder te verwarmen dus hogere luchtvochtigheid in mijn kast)

              Dit weekend wil ik alvast gaan ontkiemen en voor groeien, in de ruimte erboven.
              Bloeitijd volgens RQS 60 dagen ( ze rekenen bloei vanaf moment dat je licht omschakelt) .
              Zou ik nu dus nog zn 30 dagen moeten maar zal wel wat meer worden.

              Kan ik gewoon blijven snoeien als het nieuwe plantje te groot word voor mijn voorgroei kast ?

              ps. het word waarschijnlijk de Holy grail kush van DNAGenetics ( gratis bij mijn vorige bestelling gekregen )
              Twijfel nog of ik misschien toch voor 2 plantjes zou gaan,



              20220105_120059.jpg


              20220105_120109.jpg

              20220105_120114.jpg

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                60 dagen = 8,5 weken - 2 tot 3 weken voorbloei = ongeveer 6 weken echte bloei.. Dat zou wel héél kort zijn
                En eerlijk gezegd (je planten zien er mooi uit hoor) mag ik hopen dat je nog niet op de helft zit, die toppen kunnen veel dikker

              • Mich000
                Mich000 commented
                Editing a comment
                dat is erg kort inderdaad, en mijn ervaring is dat het minstens 2 weken langer is dan wat RQS vermeld.

                Als je telt vanaf de eerste bloeiharen dan is die nu 14 dagen in bloei.

                Ik vraag me af of dat wellicht anders is als je langer voor groeit of bv stekken gebruikt,
                wellicht is de plant dan al volwassener en gaat die sneller de bloei in ?

                ps. het is maar 1 plant hoor.

              #15
              Dag 37 12-12 light

              Lamp iets hoger gehangen volgens mij had ze wat last van teveel licht, heb ook wat blad met bruine plekjes erop.
              Het lijkt op een calcium tekort, heb wat meer tijd tussen waterverversen gedaan en tussen door water toegevoegd zonder extra calmag.



              20220110_103921.jpg

              Comment

              Bezig...
              X