Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x Pineapple Express AF (Barney's Farm) + Critical Kush AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5 x Pineapple Express AF (Barney's Farm) + Critical Kush AF

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb tien jaar op aarde gekweekt, dan dankzij een akkefietje met het gerecht 4 jaar pauze genomen.
    Nu nog eens iets anders maar kleinschalig proberen .

    Setup

    DR 90
    Lumatek dimmable 400w
    softbox 500m3

    Zaadjes

    Barney's farm Pineapple Express AF x5
    Barney's farm Critical Kush AF X 1

    Voeding

    GHE Tripart

    Medium

    Grodan big blocks



    -------------------------


    Dit is nog maar mijn tweede hydro kweek. Eerste is mislukt tijdens de bloei (ik denk door kapotte ph meter, nieuwe is onderweg).
    En ik heb tevens ook nog nooit AF binnen gekweekt.

    Dit is dus een leerproces. Ik ga al blij zijn als ik ze mooi afgebloeid krijg deze keer.

    Tips en tricks zijn dus zeker welkom.



    Grt

    Jonathan666

    #2
    Subke , succes !
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Dag 12

      Ik gaf helft van het voedingsschema, maar ben iets hoger aan het gaan nu.

      Die duts plant rechtsonder is de Critical Kush. Ga ik dumpen als ze zich niet herpakt.

      Ik geef niet te veel water want ik wil dat de wortels gaan zoeken. Ik zie de eerste wortels nu onderaan de blocks.

      Ik geef ook nog altijd water langs boven. Ik had eigenlijk een ebb en flow in mijn hoofd, maar de tent is er wat te klein voor denk ik.


      Ik meet voorlopig met pH strips, dus durf niet te gek te doen met voeding. Ik zie de oudere blaadjes hun uiteindes al krommen, lijkt mij nu al een soort probleem te zijn. Wss schommelt de pH teveel.

      Vrijdag nieuwe pH meter.

      En ik moet dringend mijn afzuiging herzien want het wordt te warm in de tent (30+).

      Commentaar is altijd welkom.​

      grt

      Jonathan666
      Attached Files
      Last edited by Jonathan666; 1 February 2023, 21:57.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Big blocks is Hork zijn ding, hij heeft een kweekverslag.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        In negen van de tien gevallen kunnen ze bij opstartproblemen niet bij het voedingswater. Dagelijks een klein slokje met de gieter langs het steeltje geven tot je ziet dat ze aanslaan.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dr 90 hoe hoog is die tent dan wand hps met 400 wattt word normaal.niet zo warm
        nu 25-26 is goed je afzuiging is dikke prima daar licht het niet aan ik heb 1 m2 met 425 m3 afzuiging en 900 watt en is ledlamp 440 watt en hps op 400watt en word bij mij op ze top 26 graden

        Ventilator onder de lamp laten blaazen scheelt een helehoop

      #4
      Hork EC beetje verhoogd en de pineapples staan mooi donkergroen. DIe critical gaan we niet laten meedoen.

      Ik geef water van boven btw.

      Enige specifieke tips ivm big blocks?

      Vanaf zaterdag heb ik een pH meter. Dat zal ook wat schelen.
      Last edited by Jonathan666; 3 February 2023, 00:31.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee geen tips, ik water ze zelf langs onder zodat de bovenkant schoon blijft van alg. Maar dat is in het begin dus even oppassen.

      #5
      Hork Die algen hebben toch geen invloed op de planten? Is toch enkel een cosmetisch probleem? Of niet?

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Klopt.

      • Jonathan666
        Jonathan666 commented
        Editing a comment
        Dat vind ik niet erg.

      #6
      Dag 16

      Update


      Heb ec beetje opgevijzeld.
      pH houdt ik op 5.5.

      Attached Files

      Comment


        #7
        Dag 19

        Beetje met de afzuiging geprutst dat temperatuur niet boven 25 graden komt.
        De Critical (linksonder) heeft zich mooi herpakt.

        Ze groeien heel stevig nu.
        Attached Files

        Comment


          #8
          Dag 24

          Torin afzuiger kapot gegaan XD. Softbox in de plaats gehangen.

          Koolstoffilter gehangen want ze begonnen al te ruiken.

          Wat gele puntjes nu, ben naar preflower schema overgegaan.
          Toch nog ff beetje mee dimmen, maar ze gaan wel goed vind ik .

          grtjes
          Attached Files

          Comment


            #9
            Dag 27
            Bloeidag 2


            Ze zijn vollebak de bloei ingeknald! En snel ook vind ik.

            Ik heb wel wat lichtverkleurend blad onderaan, is dat een probleem?

            Ph 5.6. Voeding helft van aangegeven (bloei).

            En ik sproei calgel elke dag.

            Groetjes


            Attached Files

            Comment


            #10
            Bloeidag 5 ofzo

            Ph 5.5
            Ik sproei elke dag lichte hoeveelheid calgel.
            Voeding aan halve dosis.

            Ik zie beetje verbrandde punten bovenaan. Ik zie beetje lichtkleurende bladeren onderaan.

            Anyway: je hebt altijd wat verschillende phenotypes.


            Sommigen groeien als kool, anderen blijven meer gedrongen maar ik denk dat het goed gaat.



            Attached Files

            Comment


              #11

              Ik maak me enkel zorgen om die bladeren onderaan.

              FF voeding minderen? ph richting 5.8 opdrijven?


              Ik werkte vroeger nog met halfpipe scrogs dus ik heb ook deze keer zoiets mee gedaan.

              De grootste planten staan achteraan, de kleinste vooraan. En ik plaats de lamp schuin dat ze elk ongeveer even ver van het licht zitten.

              Op aarde had ik dit probleem met die bladeren onderaan nooit tot circa 5-6e week bloei en dat is frustrerend.

              Wat doe ik fout?

              grtz tot de volgende
              Attached Files

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Oudste bladeren, weinig licht onder, te vroeg met groei voeding gestopt?

              #12
              hydro moet zover ik weet een ph hebben van 5,5 tot 6,5. (Als het dr een keer boven of onder zit is geen ramp zolang het maar niet te lang is) maar daarnaast mag je je ph wel behoorlijk laten schommelen van de ene grens naar de andere zegmaar. Het probleem waar je mee zit naar mijn idee is calsium opname. Oplossing ph naar 6.5 rammen en daar even een dagje of 2 op laten staan en dan weer terug naar 5,8 en niet meer bijstellen behalve als die buiten de 5,5 en 6,5 komt. Daarnaast zie ik geen enkele ec vermelding?
              Last edited by SteamBoat; 23 February 2023, 06:58. Reden: Foutje gemaakt omtrent de hoogte van de planten en de oplossing daarvoor

              Comment


                #13
                Hmmm ik denk dat ik paar fouten heb gemaakt.

                Rreppellsteeltjam Ik denk dat ik te vroeg ben overgeschakeld naar bloeivoeding. IK heb het "preflower" schema (met nog redelijk wat stikstof) maar aangehouden voor enkele dagen (de eerste bloeiharen).
                Maar nu denk ik dat ik dat schema moet aanhouden tijdens de gehele groeispurt tijdens de start van de bloei.

                Kan iemand dat bevestigen?

                Te weinig licht onderaan denk ik niet, kheb een boosted 400w op 0.81 m² en er is nog genoeg ruimte tussen de planten

                SteamBoat ik kijk niet naar ec . Nog een fout. Maar ik zou ook niet weten welke waardes ik zou moeten aanhouden?
                Calciumprobleem lijkt mij sterk, ik geef dagelijks calgel bladvoeding.
                Last edited by Jonathan666; 28 February 2023, 19:51.

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Maar cal mag kan pas worden opgenomen worden vanaf ph 6.5
                  Of is dat met hydro zoveel anders

                  Hork weet ook erg veel.van hydro kweken

                  Denk dat je hem.het beste kan vragen

                  Al.spuit je het 10 x op een dag helpt hey nog niet simpel weg omdat ze het niet kunnen opnemen en dat dagelijks is ook nergens voor nodig

                  Gewoon zo simpel moegelijk houden goede ph aanhouden 6.5 dan kunnen ze ook alles opnemen wat ze nu niet doen

                  Bij mij precies het zelfde gaf een te lage ph waardoor alle problemen kwamen daarna ph erg belangerijk

                  Ec niet super belangerijk maar meten is weten kan nooit kwaad k zal niet veel hoger gaan zitten dan ec 1.2 -1.4

                  En ik geef gewoon groeivoeding tot de strek er uit is na het schakelen dan pas mixen en over na bloei
                  Last edited by Tijnie82; 1 March 2023, 09:47.

                #14
                Bloeidag 10

                Niet de mooiste foto's, volgende keer doe ik beter mijn best.

                Ik geef sinds enkele dagen terug preflower schema op ph 6.2 en dagelijks kleine dosis calgel bladvoeding, ik heb de indruk dat het bladprobleem is gestabiliseerd.

                Hopelijk toch, vorige kweek ging het ook hier mis.

                Ik zie verbrande punten en toch stikstoftekort. Lijkt vreemd maar goed.

                Tips?

                Alvast bedankt

                TH


                Attached Files

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Dagelijks bladvoeding is wat overkill denk ik.... of is het enkel calcium maar dan nog . Mss blokkade van iets door teveel calcium ?

                #15
                Wesley pipes

                Merci voor de feedback.

                Enkele dagen pregrow schema aangehouden.

                Ik ga nu terug overschakelen naar growschema (minieme hoeveelheid) en 2x week calgel bladvoeding en 5.8 pH aanhouden.


                Zoals gezegd is het een proefkweek he, maar ik wil natuurlijk wel dat het lukt .



                Vraagje aan de meer ervaren hydro kwekers: mag je daadwerkelijk swingen tussen 5.5-6.5 pH of moet je met stapjes gaan?

                En wat met de EC? Ik heb een EC meter maar wie heeft ervaring met GHE voeding?


                Groetjes, alvast bedankt, ik houd jullie op de hoogte.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ph loopt vaak binnen 24 uur weer op, gewoon laag beginnen.

                  Ec heeft ook vaste waardes per fase, je begint met 0.8 en eindigt met 2.5, als de plant dat aan kan, sommige kunnen max 1.6 aan.

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Hoge ec is niet nodig in de natuur is de ec maar 1.1en dat is overal en nergens hoger dan dat

                  De ondergrens opzoeken kan erg handig zijn je kan ze wel vol pompen met voeding

                  Je wil gezonde en fitte planten

                  Als je ze alleen maar vol pomt met voeding is het net als in het echte leven dikke obesitas mensen zijn niet erg fit en gezond hehehe
              Bezig...
              X