Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RDWC Kweek OG Kush & the Church.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

COB: RDWC Kweek OG Kush & the Church.

Korting op 420shop
    05/06.

Beste lezer,

Heb besloten om nog eens een dagboek/ verslag bij te houden van mijn kweek. Ik was het gesleep met zakken aarde meer dan zat en ben dan ook begonnen met hydro. Ik heb een RDWC setup gekocht van Growrilla met 2 buckets + controle bucket.

De eerste ronde was redelijk succesvol, dit beschouw ik als een testkweek om deze voor mij nieuwe wijze van kweken te ontdekken. Ik had 2 zaden gekregen van een vriend en die heb ik gezet. 1 Plant bleef erg achter de andere plant schoot ineens zover door dat deze de hele kweekruimte (niet zo groot, 90x90cm) opvulde. Plant ging echter zo hard dat ik het niet meer bij kon benen. Gevolg hok vol echter best veel fluf. Weeg mijn opbrengsten nooit meer maar ik kan in ieder geval roken tot de volgende oogst.

Wat ik geleerd heb van de ronde is dat ik voorzichtig moet zijn met de voeding (in het begin genoeg, daarna niet teveel) en dat ik de planten niet te lang moet voorgroeien. Ik ga ze dan nu ook in de bloei zetten als ze halverwege emmer/net zijn gegroeid. Ook moet ik goed meten (kwam erachter dat de PH probe dus een houdbaarheidsdatum heeft en mijn metingen niet goed waren) en bij teveel voeding ik meteen maatregelen moet treffen en moet bijsturen. Al doende leert men..

Tot zover mijn eerste poging, we gaan verder met mijn 2de en hopelijk wordt dit een groot succes

Ik heb dus 2 zaadjes gezet, een OG Kush en een the Church.

Deze strain is populair over de hele wereld en een van de meest geliefde Kush soorten van dit moment. OG Kush is een Indica dominante wietsoort met een hoog THC percentage en een gemiddeld CBD level. Soort: 25% Sativa 75% Indica. Effect: Ontspannend en verdovend gevoel. THC: 19%.

The Church produceert veel hars en is zeer bestendig tegen schimmel! Ze heeft een motiverende en sociale high. Soort: 40% Sativa, 60% Indica. Effect: Motiverend, sociaal. THC percentage: 20,28%

De zaden heb ik rechtstreeks in de steenwolblokjes gezaaid en op de vensterbank gezet. Als eerste kwam de OG Kush uit echter de Church liet daarna op zich wachten. Ik heb een klein voorgroeitentje met bijbehorende voorgroeilamp en ik heb er zelf een bak bij geknutseld waar ik de potjes in heb gezet, 2 Luchtstenen erin en de EC op 1,2 en PH op 5,5. De OG Kush heb ik er op 29/05 ingezet en aangezien de Church nog steeds niks deed, heb ik nog een zaadje tussen koffiefilters gestoken. Daar liet ze al na 2 dagen een staartje zien en vervolgens heb ik haar ook in het tentje erbij gezet. Na een dag liet zij ook de blaadjes zien. Zij heeft dus een dag of 3 achterstand opgelopen maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze dit inhaalt.

Veel is er dus nog niet te vertellen, ze staan ongeveer een week nu en ik ben van plan om ze nog 1 week te laten staan en ze dan naar het grotere hok te verhuizen naar de buckets. Er vlogen wat rouwmugjes rond (dacht dat je deze op hydro niet voor konden komen maar soit) dus ik heb er een vangkaart bijgelegd.

Wel heb ik een fotootje getrokken, bij deze dus. Links de OG Kush (met stokje ernaast omdat het steeltje het gewicht van de bladeren niet aankon en was omgekiept) en rechts de Church.

Tot de volgende keer maar weer

IMG_4445.jpg

Attached Files
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Succes!

Comment

Succes lief steriel hokje zo 👍🏻
      Misschien je luchtpomp onder je licht weghalen je wortels houden niet van te warme lucht 17 tot 21 graden is perfect

Comment

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip! Helaas heb ik geen plaats meer in het tentje maar als ik de volgende x ga voorgroeien houd ik er rekening mee en verzin ik er iets op.

Leuk nog een hydrofiel! We raken in de meerderheid!

Succes maar weer!
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Leuk ik volg😁
        MGC 65W - Purple Lemonade
        MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

Succes Flip!

Nu al bijzonder met die mugjes, dat beloofd wat

Op naar twee lekkere wietjes! Leuke soortjes, ik heb et een OG Kush van Barney geoogst. Kush geur!

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Mugjes komen uit de woonkamer. Zie er geen meer vliegen dus ik ga er vanuit dat ze allemaal op de vangplaten kleven :p

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Oke dan, mooi

09/06

Zijn we weer, met een kleine update. Plantjes zijn nu zo'n 1,5 week. De EC was behoorlijk gedaald in het voorgroeitentje, en de plantjes gegroeid. Tijd dus om ze te verhuizen naar het grotere hok. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb 1 lamp erboven gehangen op zo'n 60 cm, kunnen ze een beetje wennen. Ik laat ze nog een weekje staan en dan gaat de klok om.

Ze stonden er zo bij vandaag, zoals je ziet heeft de rechter de achterstand alweer ingehaald. De linker groeit wel mooier en is compacter.

IMG_4453.jpg

De wortelontwikkeling, ze lijken een beetje bruin maar dat komt door de wortelstimulater en de bruine voeding (Hy-Pro fles a. Fles b is doorzichtig).

IMG_4456.jpg IMG_4455.jpg

En nog het zij- en bovenaanzicht.

IMG_4457.jpg IMG_4458.jpg

Tot zover zo goed, niks te klagen en geen verrassingen op het moment.

Tot de volgende keer maar weer

Attached Files

Comment

22/06

Terug van een weekendje weg. Voor het weekend heb ik wat gesnoeid en ze getopt. Vandaag heb ik de lamp op 12/12 gezet.

EC 1,4, PH 6,0

De rechter laat wat vlekjes zien, ik heb wat cal mag meegegeven. Tevens gesproeid met Spraymix.

IMG_4480.jpg
            Last edited by Flip Hasjkip; 23 June 2025, 06:56. Reden: Vergeten letters ertussen gefrot

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Weekend met veel drank, dan vergeet je wel eens een r hie en daa…

Links groeit compacter, rechts strekt meer. Verschillende soorten. Andere verklaring heb ik niet…

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              De rechter is vast bio Takketoelli want die is groter!

Staan er prima bij Flip hasjip handig hé hydro?

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Handig in de zin van watergift altijd in orde, onhandig om de juiste waardes te verkrijgen. Laatste heb ik opgelost door voeding in een emmer klaar te maken en dan het reservoir aanvullen. Werkt handiger dan voeding in een vol reservoir the mikken.

Hoe is het hier?
            MGC 65W - Purple Lemonade
            MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

01/07

Weer een kleine update, er is niet veel veranderd. Ik heb de 2de lamp aangestoken, op het moment wordt het daarmee best warm, max 32 graden gemeten. Verder blijft de kleinere OG Kush kleiner en de grotere Church groter. Voor de kleinere zal ik het net niet nodig hebben om ze laag te houden, voor de grotere wel.

Al met al zijn gangetje, EC 1,4, PH rond de 6. Ze beginnen pruikjes te maken, over ca een week zullen we wel over bloei kunnen spreken.

Adios amigos!

IMG_4490.jpg IMG_4489.jpg

Comment

11/07

Weer 10 dagen verder, weer het net een beetje voller. Ze beginnen pruikjes aan te maken. Dat mag ook wel na 3 weken 12/12. Deze week zal ik dan ook de echte bloei gaan tellen.

Ze staan er best goed op al zeg ik het zelf. Deze keer ben ik voorzichtiger geweest met de voeding, ik houd deze rond de 1,2 / 1,4. PH tussen de 5,5 en 6,5. Gisteren iets teveel voeding gegeven heb ik vandaag gecompenseerd door wat water zonder voeding erbij te schudden.

Ik heb de lampen gedraaid, de lamp voor de OG Kush die links staat kan ik zo lager hangen dan de lamp voor de Church die rechts staat. Beter voor de planten maar niet handiger voor mij, goed uitkijken als ik het hok in buig. Vaak genoeg stoten dan leer ik het wel af...

Bij deze de 2 dames, ik ga weer verder met de vrijmibo anders komt de fles nooit leeg

IMG_4507.jpg

Comment

• Grow Co
                  Grow Co commented
                  Editing a comment
                  Mooi groen veldje 👀

Prachtig mooi. Hoeveel drinken ze gemiddeld?

Tot dan klik HIER.

Comment

• Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Gooi om de 1 à 2 dagen een emmer van 10 l erin.

25/07

Oi!

Weer 2 weken verder, ze staan nu ongeveer 1 week in de bloei. Heb afgelopen week nog een keer flink wat bladeren weggehaald en ook wat takken waarvan ik dacht dat het niet veel zou worden. Tevens onder het net de pootjes kaal gemaakt. Ga er vanuit dat nu alle energie naar de toppen gaat die boven het net uitsteken.

Qua voeding zit ik op een EC van 1,5, PH rond de 5,3 en die laat ik oplopen naar rond de 6,5. Ze drinken een liter of 5 per dag. Voeding zit volgens mij wel goed. Zat 1x een beetje te hoog en dat resulteerde in licht verbrandde puntjes. Heb toen de EC rond de 1,2 gehouden en afgelopen week geleidelijk verhoogd naar 1,5. Ze doen het er prima op volgens mij. Aangezien ik pruikjes heb, ben ik ook gestopt met de spraymix.

Bij deze de OG Kush. Klein maar fijn, ze heeft het net bereikt en maakt mooie toppen aan. Heb haar buurvrouw dusdanig gesnoeid dat de OG niet meer wordt overwoekerd. Zon op de bol doet haar goed.

IMG_4547.jpg

Dan de Church. Ben blij dat de groeispurt over is anders had ik moeten knakken. Nu blijft het mooi tussen de perken. Ga wel de volgende ronde weer 2x dezelfde soort zetten in de hoop dan wel 2 gelijke planten te krijgen. Werkt toch net iets prettiger.

IMG_4546.jpg

En de situati onder het net, de kale pootjes.

IMG_4548.jpg

Tot zover mijn bescheiden bijdrage aan het forum, tot de volgende keer maar weer lieve kindertjes!

Attached Files

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Gaat goed Flip!

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ik ben benieuw hoe dit verder gaat verlopen met twee soortjes kwa voeding. Is hun indica/sativa verhouding praktisch bijna gelijk? Welk water gebruik jij? Ro, regen of leidingswater? Wat is begin ec van het water? Ziet er mooi uit.

• Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  OG Kush 25/75, church 40/60 sativa/indica. Gebruik kraanwater met een EC van 0,3.

Ziet er lekker uit. Welke voedingslijn gebruik je?

Comment

Dit bewijst maar weer de power van hydro! Ik blijf het zeggen, als je issues hebt met watergift: go hydro. En nadat je hydro in de vingers hebt, is een leuke bijkomstigheid dat het dán op aarde ook lukt!

Tot dan klik HIER.

Comment

• Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Misschien, ooit
                  Komende jaren nog niet in ieder geval

• kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Kan dat ook met landrassen?

• Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Beter dat je de ondergrens met voeding zoekt Flip Hasjkip ik zoek die zelf namelijk ook steeds. Less is more.
              Bezig...
              X