nieuwe ronde deepwater/eb&vloed

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jero69
    Senior Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2025
    • 39

LED: nieuwe ronde deepwater/eb&vloed

Korting op 420shop
    Een hele goede dag alle mede kwekers na een korte afwezigheid ivm de enorme hitte en te grote stash toch maar weer begonnen aangezien ik het proces (na het roken natuurlijk) erg interesant vind en het veredelen van het zaad blijft ook een grote passie.

Maar dit terzijde vorige keer heb ik mijn systeem verbouwd met een resevoir van 100 liter boven en 50 liter onder, waardoor ik 5 potten van 10 liter kwijt kon voor mijn cocos avontuur. Zelf was ik niet zo onder de indruk van dit medium en weet ook niet zeker of ik hier mee door maar het kunnen verplaatsen van de potten, vond ik wel weer een uitkomst dus als ik weer een ronde enkel voor zaad ga laten groeien dan zal ik waarschijnlijlk toch weer op cocos gaan kweken.

Dit gezecht hebbende toen ik twee weken mijn nieuwe set up aan het uit testen was bedacht ik mij dat het niet slim is om 100 liter (zal het uiteindelijk 80 zijn) terug te laten lopen in een 50 liter bak ook het gewicht was een rede om dit niet te willen. Ik heb dus weer mijn oude 50 liter bak in de 100 liter bak gezet en nu is het volledig in evenwicht. Het systeem is zo opgesteld dat een pomp 4 keer per uur de bovenste bak vult en dan door de hevel kracht de bak weer leegt in de onderste bak, Tevens zitten er in de bovenste bak 4 lucht steentjes voor de benodigte zuurstof.
    De bedoelling is dat ik tijdens deze kweek een volledig automatisch systeem heb met peristaltische pompen die zowel de pH als de ppM dagelijks corigeren. Ik maak dit alles met een arduino mega, een esp8266 en allerlei onderdelen die ik de afgelopen tijd verzameld heb via ali. Het progameren doe ik met chat dus dat gaat ook niet altijd van harte, maar het idee is dat mijn kast eigelijk over al moet komen te staan als totaal oplossing voor iemand die geen of nauwelijks ervaring heeft en waar je elke 4 maanden ca 200gr top materiaal uit kan halen.

Ook ben ik begonnen met zonne energie en accu's en wil kijken of het lukt om volledig offgrid te kweken.

Nu wat hebben we in het kastje staan: Gorilla Zkittlez van Barney's farm, GMO van expert seeds, en 2 keer de pink zinfandel van karma genetics, natuurlijk alles weer voor gekiemd in een koffie filter waar de zkittelz en een van de pink wat moeite hadden om te beginnen maar dat is nu opgelost en ze staan lekker onder de lamp.
    Ondertussen zijn we al twee weken bezig en heb ik pas een keer een voedings vat aan gemaakt met ca 45 liter kraan water wat ik met zouzuur op 5.9 pH heb gezet en daarna 25 ml canna aqua A+B heb toegevoegd. Wat neerkomt op een ppM van 0,980 de water temeratuur is rond de 22 graden en de temeratuur in mijn kastje is 27 graden met een relative lucht vochtigheid van 60%.
    Dat is het weer voor deze week
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by jero69; 2 weken geleden.
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2620

Succes deze ronde, subke!
    Sjdp90

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • May 2018
      • 1975

Mooi dat je zoutzuur gebruikt.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Al eens aan wasemkapfilter gedacht als wortel medium?

• jero69
        jero69 commented
        Editing a comment
        Hi, wasemkapfilter ipv rockwool? nee eigenlijk niet maar je maakt me weer nieuwsgierig dus ik ga eens kijken voor een volgend avontuur,
    • Greyvol
      Amazing Grower
      420 MemberLucky Member
      • Dec 2014
      • 4733

Mooi zeg, ik kijk mee
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Nederhigh
        Super Grower
        Lucky Member
        • Apr 2012
        • 1883

Veel succes gewenst!

Subke!

Comment

• jero69
          Senior Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2025
          • 39

Nou kleine week verder en hierbij weer een update, gisteren ging ik even kijken naar mijn planten en licht uit blijkt dat met de donkere tijden mijn accus niet genoeg geladen worden dus het hele systeem weer op 230volt gezet en de lampen branden weer nu. Ik moet nog een controler halen die als de accu's een te lage spanning hebben automatisch overschakeld naar de net spanning. Ik had al iets wat dat zou moeten doen maar eigelijk was ik continu de accu's aan het laden met 230volt ipv mijn zonnepanneel, wat dus niet de bedoelling is.

Ik had drie dagen geleden al een nieuw vat aangemaakt met 45 liter kraanwater ca 25 cc zoutzuur, 50 ml canna aqua A+B, wat resulteerd een pH van 5,9 en een ppm van 537, de water temperatuur is op het moment 24,5 graden wat wat warm is maar koellen dat gaat niet met deze temeraturen, ga ik nog wel over nadenken misschien met radiatoren die ik nog over heb van een computer project.
          De plantjes staan er mooi bij en de grote bladeren zeker de twee voorste, ik heb nu mijn verlichting zo afgesteld dat het eerste en laatste uur een meer paarse lamp aangaat om zons opgang en neergang te simuleren en dus mijn lumateck nu nog 16 uur brand. Nog steeds op 25% maar dat gaat snel naar 50%.

Aangezien ik het op het moment vrij druk heb met de normale werkzaam heden is mijn arduino project even blijven liggen maar zeker op dit moment is er ook nog niet veel te corigeren aangezien de pH zeer stabiel blijft (dank Rreppellsteeltjam voor de tip van zoutzuur) en de ppm ook niet echt schommeld dus het verbruik van voeding is gelijk aan het verbruik van water.
          Attached Files

Comment

Bezig...