Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

    dacht dat steenwol inweken 12 uur nodig had maar 24 nog beter is?
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #17
      Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

      eindhoven is wat ver voor mij QnQ, ik ga naar heikant of koewacht voor men spullen. greets

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
      dacht dat steenwol inweken 12 uur nodig had maar 24 nog beter is?
      ik heb het filmpje van grodin bekeken op youtube en volgens hen is 15 sec al genoeg... ik heb ze een uurtje of 3 laten weken

      Comment


        #18
        Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

        de kush is reeds boven gekomen en staat lekker te genieten in de propagator onder de tl. nu nog wachten tot de cheese ontkiemd is dan kan ie ernaast. ben ondertussen ook een testje aan het draaien in een groeibakje om te zien of de temp van het voedingswater veel zakt als het licht uit is, zo ja dan komt er een aquarium verwarming in. greets

        Comment


          #19
          Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

          heb de temp in de groeikast in het oog gehouden via de ip cam en na 3u licht uit was de temp in de dwc bak 18c en is daar niet onder gegaan, nu na 5u licht aan is de temp in de bak 22c en gaat er niet over. ik denk dat deze temperaturen wel goed zijn (vind hier weinig info over) dus hoef ik voorlopig geen water verwarming te gebruiken (2x50w uitgespaard). de kush (rqs) is nu 1cm groot en de cheese nog steeds niet ontkiemd . had al niet veel goeds gehoord over kera seeds... blijven duimen. ik hou jullie op de hoogte ! greets

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          ondertussen loopt de temp toch stilletjes op naar 23.8 hopelijk word dit geen probleem...

          Comment


            #20
            Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

            heb net een pc fan besteld op ebay voor 5e. ik heb nog wel een adapter ergens liggen en ga dit dan als afzuiging gebruiken in het groeihok tijdens de lichturen zodat de omgevingstemp en dus hopelijk ook de watertemp enkele graden zakt. de kush is ondertussen ongeveer 1.5cm hoog en heb daarstraks het laatste cheese zaadje bij het vorige (wat na 2 dagen nog geen tekens verschijnt) te ontkiemen gelegd in de hoop dat toch 1 van de 2 uitkomt. heb al naar de growshop gebeld om dit te zeggen en mocht deze week een ander doosje komen halen met 3 zaadjes (geen kera meer!). greets

            Comment


              #21
              Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

              Kera seeds hoor je hier meerdere over klagen.Wel tof dat je nieuwe krijgt.Suc6 met de temp.

              Comment


                #22
                Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                ik had het laatste cheese zaadje mee te ontkiemen gelegd en toen ik zaterdag naar de shop wou rijden om een nieuw doosje zag ik dat er toch schot in de zaak was gekomen . dus toch cheese deze ronde. heb trouwens toch in de shop andere mogen kiezen daar er toch 2 niet ontkiemd zijn, heb dan shining silver haze gekozen van rqs. die zijn voor de volgende ronde. greets

                Comment


                  #23
                  Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                  Hoe is de temp?

                  Comment


                    #24
                    Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                    Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                    Hoe is de temp?
                    voorlopig heb ik enkel 2 dagen test gedraaid om alles te meten enz. toen was de max van het voedingswater in het groeihok 26 graden met een omgevingstemp van 30 graden. morgen of overmorgen komt de pc fan aan en word die als afzuiging gebruikt zodoende dat de temp in de kast zakt en dus hopelijk ook de temp van het water. de cheese is net in de rockwool geplaatst en de kush heeft net 1 worteltje dat onderaan de cube uitkomt dus die mogen nog wel enkele dagen in de propagator blijven staan voor ze in de dwc bakjes gaan. greets

                    Comment


                      #25
                      Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                      eerst nog wat knutsel werk verricht om de pomp uit groeikast te zettende zodat deze geen warme lucht in de dwc bak blaast lucht darmpjes.jpg en ook een gat bovenaan in de achterwand gemaakt en een pc fan als afzuigertje geplaatst pc fan.jpg . de kush vertoonde onderaan de cube reeds een worteltje dus ik heb deze opgestart in de dwc bak kush dwc.jpgkush.jpg . de cheese nog niet. cheese.jpg het andere cheese zaadje was ook ontkiemd en heb ik in aarde gestopt, hopelijk vind ik iemand die deze bij hem kan zetten want binnen een week of 2 heb ik er geen plaats meer voor... de waardes vallen goed mee voor het ogenblik waardes.jpg al zullen deze de komende uren nog wel wat schommelen en aangepast moeten worden. let the comments flow . greets

                      Comment


                        #26
                        Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                        Mooi apparaat hoor Dit is niet zomaar een DWC kweek!

                        Comment


                          #27
                          Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                          Mooi apparaat hoor Dit is niet zomaar een DWC kweek!
                          inderdaad het is een leuke meter, als ie goed blijft lopen komt er nog een 2e en komen die alle 2 in de bloeikast want met het scrognet dat er in komt zal ik de planten niet kunne opheffen om de waardes te meten en heb ik zo een constante meting die ik onmiddellijk kan aanpassen indien nodig. greets

                          Comment


                            #28
                            Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                            raar, de ph blijft telkens weer zachtjes oplopen... ik zuur telkens weer af naar 5.8 en een paar uur later staat ie weer op 6.2. de temp van het voedingswater stijgt ook lichtjes en staat nu op 22c.

                            Comment


                              #29
                              Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                              begin zwaar te twijfelen of ik deze dwc ronde ga doorzetten voor de volgende redenen : 1.de temperatuur van het water blijft een probleem en stijgt op een dag tijd van 16 graden naar 26.4 graden wat veels te warm is en wortelrot gaat veroorzaken. het is de bedoeling dat wij in het weekend naar onze caravan kunnen dus diepvries waterflessen houden het toch geen weekend vol met deze buitentemperaturen en een chiller is geen optie daar ik geen plaats heb voor een recirculerend systeem. 2. de ph blijft een aanhoudend probleem en stijgt steeds op een dag tijd van 5.5 naar 6.8 en zakt nooit terug. heb ergens gelezen dat het water hier per regio verschilt en in bepaalde regio's (hier dus) het water in combinatie met hydro voeding te hard blijft schommelen. je zou ook omgekeerd osmosewater kunnen gebruiken, weet niet eens waar ik dat haal en dan elke week een liter of 60 voor de verversing kopen lijkt me gekkenwerk. 3. het geluid blijft ook een probleem, ook al hoor ik de pomp nu zo goed als niet hoor je het bubbelen wel vrij hard door het kastje heen (in combi met fans en afzuiging) en er draait er nog maar 1 van de uiteindelijk 4 dwc bakken die zouden moetten draaien in groei en bloeikast samen. dus als alles op volle toeren zou draaien denk in dat men vrouwtje niet meer akkoord gaat met het hele zooitje. ik ga er nog een nachtje over slapen maar zoals het er nu naar uitziet zal ik de dwc spullen die ik heb aangeschaft in de kast moeten bewaren tot we hopelijk volgend jaar een groter huis hebben en ik iets in de kelder kan gaan inrichten. als ik beslis om deze ronde te stoppen ga ik morgen de kush uit het dwc systeem halen (wortels komen nog niet door de netpot) en in potgrond stoppen en dan uiteindelijk overgaan naar 30 liter bakken voor de kush en de cheese. wat denken jullie ? greets

                              Comment


                                #30
                                Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese

                                Jammer kielside, het zag er veel belovend uit maar als t niet kan zit er niks anders op. Ga je de planten weggooien of overpotten?

                                Comment

                                Bezig...
                                X