Re: eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese
voorlopig heb ik enkel 2 dagen test gedraaid om alles te meten enz. toen was de max van het voedingswater in het groeihok 26 graden met een omgevingstemp van 30 graden. morgen of overmorgen komt de pc fan aan en word die als afzuiging gebruikt zodoende dat de temp in de kast zakt en dus hopelijk ook de temp van het water. de cheese is net in de rockwool geplaatst en de kush heeft net 1 worteltje dat onderaan de cube uitkomt dus die mogen nog wel enkele dagen in de propagator blijven staan voor ze in de dwc bakjes gaan. greets
eerste dwc kweek 1x OG kush 1x amsterdam cheese
Collapse
X
-
ik had het laatste cheese zaadje mee te ontkiemen gelegd en toen ik zaterdag naar de shop wou rijden om een nieuw doosje zag ik dat er toch schot in de zaak was gekomen
. dus toch cheese deze ronde. heb trouwens toch in de shop andere mogen kiezen daar er toch 2 niet ontkiemd zijn, heb dan shining silver haze gekozen van rqs. die zijn voor de volgende ronde. greets
Leave a comment:
-
Kera seeds hoor je hier meerdere over klagen.Wel tof dat je nieuwe krijgt.Suc6 met de temp.Leave a comment:
-
heb net een pc fan besteld op ebay voor 5e. ik heb nog wel een adapter ergens liggen en ga dit dan als afzuiging gebruiken in het groeihok tijdens de lichturen zodat de omgevingstemp en dus hopelijk ook de watertemp enkele graden zakt. de kush is ondertussen ongeveer 1.5cm hoog en heb daarstraks het laatste cheese zaadje bij het vorige (wat na 2 dagen nog geen tekens verschijnt) te ontkiemen gelegd in de hoop dat toch 1 van de 2 uitkomt. heb al naar de growshop gebeld om dit te zeggen en mocht deze week een ander doosje komen halen met 3 zaadjes (geen kera meer!). greetsLeave a comment:
-
heb de temp in de groeikast in het oog gehouden via de ip cam en na 3u licht uit was de temp in de dwc bak 18c en is daar niet onder gegaan, nu na 5u licht aan is de temp in de bak 22c en gaat er niet over. ik denk dat deze temperaturen wel goed zijn (vind hier weinig info over) dus hoef ik voorlopig geen water verwarming te gebruiken (2x50w uitgespaard
). de kush (rqs) is nu 1cm groot en de cheese nog steeds niet ontkiemd
. had al niet veel goeds gehoord over kera seeds... blijven duimen. ik hou jullie op de hoogte ! greets
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ondertussen loopt de temp toch stilletjes op naar 23.8 hopelijk word dit geen probleem...Leave a comment:
-
de kush is reeds boven gekomen en staat lekker te genieten in de propagator onder de tl. nu nog wachten tot de cheese ontkiemd is dan kan ie ernaast. ben ondertussen ook een testje aan het draaien in een groeibakje om te zien of de temp van het voedingswater veel zakt als het licht uit is, zo ja dan komt er een aquarium verwarming in. greetsLeave a comment:
-
eindhoven is wat ver voor mij QnQ, ik ga naar heikant of koewacht voor men spullen. greets
ik heb het filmpje van grodin bekeken op youtube en volgens hen is 15 sec al genoeg... ik heb ze een uurtje of 3 laten wekenLeave a comment:
-
dacht dat steenwol inweken 12 uur nodig had maar 24 nog beter is?Leave a comment:
-
Bij Desjop in Eindhoven kun je ook je spulletjes ophalen
Maarre..weer eens wat anders, zo'n kweekje.
Ik kijk geïnteresseerd over je schouder mee.
Leave a comment:
-
bedankt ! die meter heb ik via e-bay gekocht van een engelse verkoper (maar is made in china hoor lol), was 92 euro + 15e verzendkosten had hem wel al na 3 dagen aangekregen dus snelle verzending. ik heb gezien dat dezelfde meters van bluelab enzo bijna het 3 dubbelle zijn van prijs ! en ik woon niet meer op het kiel hoor, maar blijf wel supporter
. greets
9 euro is idd goedkoper maar ik ga hem zelf halen dus hoef ik geen verzendkosten te betalen
. greets
dit pen metertje ec-temp penmeter.jpg voor de ec en temp heb ik ook van e-bay voor 16 euro, leek me handig als ik het nieuw voedingwater wekelijks aanmaak dan hoeft die grote meter niet steeds uit de kast. trouwens voor diegene met intresse voor dwc moetten zeker de filmpjes van hygrhybrid op youtube eens bekijken ! zeer leerrijk (vond ik toch) ! greets
dat moest dus HYGROHYBRID zijn ! (toetsenbord doet lastig)
het pennetje van de o.g. kush is bijna 1cm lang nu dus ik ga de steenwol blokjes nu even weken in water van 24c met 1/2 dosering wotelstimulator en hydromix op een ph van 5.5 zodat dit zaadje al in de propagator kan. ik ga ervanuit dat een uurtje laten weken wel voldoende is ? de cheese is nog niet ontkiemd en zal dus met wat achterstand beginnen maar als het worteltje van de kush nog langer word word het lastig planten in het blokje.Leave a comment:
-
mooi knutselwerk daar verricht!
Heb je wat meer info over die ph/ec meter? van welk merk en kostprijs. ziet er mij een leuk hebbe dingetje uit
Succes daar opt kiel
GrtzLeave a comment:
-
bedankt volgers
. ik hoop dat het cheese zaadje morgen al een pennetje laat zien dan kunnen ze in de rockwool cubes onder de tl...
Leave a comment:
-
DWC, interessant.. ik zet mij er ook bij
Leave a comment:

Leave a comment: