Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HashiZall duikt het water in met Mega Power Plant van SpliffSeeds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HashiZall duikt het water in met Mega Power Plant van SpliffSeeds

Korting op 420shop
    Hey JD lezers ,

HashiZall hier weer….
    en deze keer!! zonder grond maar enkel lucht en water.

Het is de eerste keer dat ik de GHE aeroflo 10 heb gebruikt.
    Ik kan zeggen dat het toch wel een leuke manier van growen is, lekker Sci-Fi achtig…

Ni te moeilijk eens je het een beetje door hebt.

Het systeempje is vrij simpel, balken met 3 sproeiertjes in die in een boog de onderkant van de netpotjes en rondom de balk sproeien….het water wordt opgevangen in de waterbak en wordt vervolgens terug doorheen de sproeiers gepompt!!
    Het is een leuk ding en naar mijn ervaring werkt het wel goed. Ik heb zelf nog twee xtra luchtpompjes met zuurstofstenen in de waterbak gelegd….
    er kan niet teveel zuurstof in het water was de logica.

Thx SpliffSeeds.jpg
    Het klimaat
    Het Soortje waarmee we hebbe liggen hobbyen is de Mega Power Plant van SpliffSeeds geworden.
    We mochten dit indica soortje (90/10) eens uitproberen, bij deze nog is bedankt
    SpliffSeeds!!
    de Mega Power Plant komt uit: (NL x OG Kush) x Power Plant

De Voeding:

Kwa voeding heb ik eerst de bijgeleverde GHE voeding gebruikt + wat rhizotonic van Canna. De Ph 5,5 en een ec van 1.2…iets teveel maar ik had moeite om de ph en ec waardes onder controle te houden met die voeding , wat de plantjes ni leuk vonden in de eerste weken en ook geregeld vat verversen betekende…kben vervolgens overgestapt op de Aqua lijn van Canna, wat beter werkte. Wekelijks verversen of bijvullen did the trick…soms wel wat bijzuren. Tijdens de groei periode is de ec niet hoger als 1.8 geweest, gem. ec 1.6 en de ph is steeds laag geweest 5.2-5.7.

Toen begon het bij het begin:

De Kiemkracht van SpliffSeeds stelt weer niet teleur en 3 op 3 zijn boven binnen een dikke 72 uur!

w1 groei.jpgw1 groei3.jpg

Hier zijn de kleintjes nadat ze 2 daagjes in de Aeroflo zitten (
    week 1), ze hebben het lekker naar hun zin en genieten van 18/6 200W HPS zonnetje.

Het zonnetje is na een weekje opgevoerd tot uiteindelijk 400W.

w1 groei2.jpg

Hier de tweede week:

w2 groei.jpgw2 groei2.jpgw2 groei3.jpg

De derde week:

w3 groeizij.jpg

w3 groei.jpgw3 groei2.jpgw3 groei2_3_zij.jpgw3 groei3.jpg

Rond deze periode zijn de twee linker plantjes getopt geweest.

De vierde week:
    w4 groei3.jpg
    w4 groei.jpg

Tijdens deze periode is de klok naar 12/12 geswitcht!!

w4 groei2.jpg

De vijfde week groei,

w5 groei.jpgw5 groei3.jpgw5 groei2zij.jpg

Dit is de (tweede week 12/12) en tijdens deze periode zijn we de bloeivoeding beginnen te gebruiken.

De week daarop is de eerste bloeiweek begonnen!!

w6 groei of w1 bloei.jpg

Voila dit was het voor de groeiperiode till next time met de buds

Grtz

Last edited by HashiZall; 30 December 2013, 14:51. Reden: 1 foto stond verkeerd
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

Re: HashiZall duikt het water in met Mega Power Plant van SpliffSeeds

Hashi aan de hydro Die GHE voeding moet je niet afzuren gewoon de hoeveelheid aanhouden wat op de fles staat en dan gaat alles goed. PH op dit systeem mag best hoger zijn dat wat je aangeeft hoor, zo rond de 5.5 en de 6.2. Dan gaan je planten er ook beter uitzien want teveel PH- is ook niet goed.

Ga zeker me stoeltje neerzetten want ben erg benieuwd wat jij nou per plant eraf haalt...

Comment

Yup ik ook. Mega power plant.
      Knalle maar.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Ik zit hashiZall. We zijn altijd goede kwaliteit kweekverslagen van je gewend

Comment

ik zet hier een poefje neer
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Benieuwd hoe die Mega Powerplant in dit systeem gaat doen.PLOF

Comment

Hey CannaRebel, berry ryder, Cookaap, thugz, Mway bedankt voor jullie bezoekje en plof maar lekker neer .... binnenkort komt het volgende deeltje en dat is incl. buds!!

@CannaRebel: jaja hydro, ik wil altijd alles is geprobeerd hebben en hydro leek me altijd zo lekker futuristisch...dus ik kon niet weerstaan en de stap werd gezet ...echt tevreden met het systeempje. Hier en daar soms niet heel gebruiksvriendelijk ( bv randje aan waterbak, half deksel op waterbak ook onhandig, geen schoteltjes om niet gebruikte potjes af te sluiten,...) maar dat zijn details, in het algemeen blij met het systeempje, lekker stil en proper werken! Thx voor de tip i.v.m. de GHE voeding, ik gebruikte slechts de helft van de aangegeven dosis want ec ging snel de hoogte in en zuurde af met fosfor zuur ( ph- bloei canna)... de waardes bleven niet lekker stabiel en de plantjes waren aan het afzien. Dat van die te lage ph kan ik beamen en heb ik ondervonden ... ik heb te lang een lage ph gehad, waardoor ik in de bloei een calcium tekort heb gehad (volgende keer op 5.5-6.2 thx ! )...maar das voor binnekort!!

@berry ryder: zet u erbij, de mega power plant in de aeroflo is leuk geweest, bij u was het ook ni slecht... Ik ben in u verslagje gaan spieken , thx voor de info altijd leuk wat referentiemateriaal voor tijdens de grow. en proficiat met uwe 2de prijs in de buiten contest!

@Cookaap: hopelijk zit je goed Tis met plezier gedaan, altijd leuk om een ervaring te delen en feedback te krijgen!

@Thugz: plaats genoeg

@Mway: In de groei deed die het vrij goed...eens ik met de Canna Aqua lijn bezig was, daar kon ik beter mee werken als met die van GHE...De bloei das voor binnekort

Grtz
              Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)

Comment

Zodra je Ec de hoogte inschiet dan kan je er zeker van zijn dat je PH daalt, anders om werkt het precies zo...dus daaraan kan je zien wat je planten willen hebben aan EC. Vaak met dit soort systemen kan je beter rond de 1.2 a 1.3 blijven en pas in week 5 of iets omhoog gaan naar 1.4 en dan heel goed je PH nakijken. Zodra je die ziet zakken dan weet je dat je EC te hoog is. Hydro is heel gemakkelijk als je weet hoe het werkt, het verteld je namelijk zelf wat de juiste verhoudingen zijn. Het is alleen een kwestie van tijd en energie erin steken tot je de juiste verhoudingen heb voor JOUW situatie. En je kan idd beter eerst met de helft van de voeding beginnen en dan kijken hoe je plantjes dat vinden.

En waarom gooien jullie er altijd zoveel lucht pompen in??? Als het er niet bij zat moet je ze ook niet gebruiken Er zit genoeg zuurstof in de lucht en de bakken en je water temp. kan er van gaan stuiteren, weet niet of je ze buiten je hok heb staan de lucht pompjes maar anders trekken ze de warme lucht door je water + de warmte van je lamp....houd daar wel rekening mee.

K.I.S.S dat werkt het beste op dit soort systemen......

Comment

Ja die verhoudingen is idd wat zoeken in het begin, maar ja das ook het leuke eraan ...die link tussen de ph en ec is interessant...maar zo had ik het nog niet bekeken, staat genoteerd
                  I.v.m. die luchtpompen, deze heb ik toegevoegd nadat ik ergens had gelezen dat extra zuurstof in het water positief was, GHE noemt de aeroflo ook “Super oxygenated hydroponics”

Comment

Hey kerel ik ga er ook ff goed voor zitten leuk dat je weer een verslag start heb je altijd met veel leesplezier gevolgd.
                    Berry heeft al prachtige toppen ge-oogst kijken of jij het beter kan op hydro
                    En nu pompen dat water wie weet stap ik ook nog is over.

Greets

Comment

Hey psy! leuk dat je erbij bent, zet je er maar tussen voor wat waterpret ...

Grtz

Comment

Hoe gaan de kleintjes nu??? Leven ze nog?

Comment

Ziet er goed uit! hier ga eens bij zitten

Peace✌️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

hey CannaRebel en Blaze It!

@CannaRebel: De "kleintjes" houden zich klaar voor de volgende update!!

@Blaze It: zet u, binnekort krijg je buds te zien

Grtz

Comment

Nou maak je me wel nieuwschierig met dat kleintjes tussen " " .......

Comment

Bezig...
                              X