Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

    Korting op 420shop
    Zo ik ga deze keer een dwc proberen, kijken of het een beetje wilt lukken!!! Ik heb vier emmertjes omgebouwd!! 2 met verwarming en 2 geen verwarming. Ze zijn natuurlijk alle vier aangesloten op luchtpompjes. Ik gebruik twee luchtpompjes waarbij ik een t-stuk heb aangesloten. Ik ga binnenkort 2 op CO2 aansluiten die direct in het water gaat. Een met verwarming en een zonder. Ik kan het natuurlijk niet laten om een weer een klein testje te doen, hahahaaha

    Als voeding gebruik ik Canna Aqua groei en bloei en de rest van hun lijn volgens hun schema!

    Ik gebruik regulier Nadia zaden: Het is een mooi deense buitensoort en kijken of het ook binnen wilt lukken.


    DSC01456.JPG

    Ik heb vier kleine blokjes steenwol voor laten weken in rhizotonic.

    DSC01466.JPG

    Het is belangrijk dat de emmers geen licht door laten voor de wortels. Ik had maar twee donkeren emmers,en twee witte emmers. Ik heb er zilverfolie er omheen gedaan om het licht tegen te houden. Je kan trouwens simpel zelf testen of iets licht doorlaat of niet door bv een zaklamp tegen te houden.

    DSC01474.JPG DSC01460.JPG

    Als lichtbron gebruik ik 4x 14watt T5 TL's.

    Er passen net vier emmers in mijn hok die ongeveer 70x60 en 90 hoog is. Ik zal een beetje scrogg toe passen en denk ik niet te lang laten groeien ivm met de de ruimte.

    DSC01467.JPG DSC01470.JPG

    Als geintje heb ik een klein potje met zaadje gedaan, maar dan zonder luchtpompje, kijken wat er gaat gebeuren. Het is wel een andere soortje, de polm gold kruising.

    Laterrrrr
    Attached Files
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    #2
    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

    Ha, leuk

    Waar heb je verwarming voor nodig? Ben zelf meer aan het bedenken hoe ik de temperatuur ga verlagen als het zomer wordt (even aangenomen dat we wel een zomer krijgen ook als we geen winter gehad hebben).

    Nemen de wortels ook CO2 op? Ik dacht dat die meer verlegen zaten om zuurstof?

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

      Volgens mij wel, want in de aquarium wereld gebruiken ze ook co2 in het water voor de plantjes, dus waarom hier niet. Het beste temp. voor de wortels is 20 graden, dus heb mijn verwarming ook daarop ingesteld. Zomers's zal het water misschien wel warmer worden, maar daar heb ik nog niet over nagedacht.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #4
        Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

        Ik vind jouw experimentjes leuk, dus bij deze zet ik hier me stoeltje weer bij.
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



        sigpic

        Comment


          #5
          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

          thx berry
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #6
            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

            Het verschil met waterplanten lijkt me dat die met blad en al onder water zitten. Maar goed, we gaan het zien

            De temperatuur van mijn bak water schommelt nu tussen de 20,3 en 20,6 graden. Zonder verwarming. Nou ja, de lamp is natuurlijk de verwarming. Is dat bij jou lager? Je hebt wel meer kleikorrel oppervlak en dat koelt.

            Anyway, ben benieuwd.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

              Ik ben er ook weer



              Waar staat de kruimelzuiger ??
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                #8
                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                Interessant mzz, let wel op bij welke planten je de CO2 toevoegd.
                De pheno's moeten namelijk niet teveel van elkaar verschillen anders is het niet meer en vergelijkend onderzoek.
                Dus stel jij hebt 2 pheno's die erg op elkaar lijken dan moet 1 daarvan de CO2 toegediend krijgen. zodat je later verschil ziet tussen die 2.

                Hoe ga je de CO2 toedienen? Ik heb misschien nog een leuk weetje/trucje.

                Gistcellen zijn in staat om suiker om te zetten in ethanol en CO2. Die CO2 hebben we nodig.
                Doe een halve liter handwarm water in een fles en gooi hier 2 eetlepels gist bij (te krijgen in de supermarkt).
                even goed mengen en laat dit 10 minuten staan. De gist wordt zo geactiveerd.
                Doe nu 100 gram suiker in de fles, weer even goed mengen. Als het goed gelukt is gaat de oplossing dan schuimen. Dat schuimen is het CO2 gas.
                De verklaring van dit trucje is: C6H12O6 (glucose) --> 2C2H6O (ethanol) + 2CO2 + energie in de vorm van wamte.
                Nou zet dit in je tent of in jou geval geleid het gas uit de fles naar je dwc water

                Comment


                  #9
                  Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                  ja klopt, ik ga bio Co2 maken, dat heb ik al vaker gedaan. Ik gebruik net iets andere recept, maar dat vertel later wel.

                  Betreft de pheno's heb ik natuurlijk nu niet in de hand, maar dat vind ik ook niet erg voor nu. Als het goed gaat dan ga ik natuurlijk een keertje een andere keer stekken trekken en dan kan je wel duidelijk evt. het verschil zien!!


                  Ik hoop dat ik alleen geen last krijg van WaterSlakken!!!
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    #10
                    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                    Ga me stoeltje er ook bij zetten, eindelijk meer mensen die op hydro gaan

                    Succes met je kweekje!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                      Maar wietefras is je temp. ook nog rond de 20 graden als je lampen uit zijn?

                      Ik twijfel nu wel inderdaad over de Co2 dat ook werkt als je dat in het water doet, maar aan de andere kant het geeft wel weer een lager ph waarden, dus hoe je niet te afzuren, dat is weer een voordeel!
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        #12
                        Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                        Als het licht uit gaat dan daalt de temperatur naar het minimum van 20,3 graden. Dat is wel een enkele grote bak.

                        Je hebt toch wel een thermometer die je in de bakken kan hangen?

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                          1-3-2014 dag 1 groei!!!

                          update:

                          Drie van de 4 zijn nu omhoog!! Helaas heeft 1 zaadje het niet gered, was wel ontkiemd maar een of andere reden was het worteltje vergaan, was een soort witte pus geworden!!

                          DSC02463.JPG

                          Ik doe de lampen elke dag steeds een stukje lager, want ben nu toch wel een beetje voorzichtig geworden, want met die worteltest was het natuurlijk helemaal mis gegaan. Voorlopig ziet het er goed uit

                          DSC02464.JPG

                          Het is wel even wennen dat hydro, want bij het het afzuren ging het opeens helemaal mis, had net iets te veel ph- bijgedaan en had een ph van 3.8, hahahah een beetje te laag!!!

                          Toen ik voeding ging geven had ik ook te hoge ec van 1,6 terwijl ik toch maar de helft van de voeding volgens het schema had gebruikt. Ik gebruik nu voorlopig een kwart voeding en kom nu op een ec van 0.8 - 0.9 uit!!

                          Ik ga nu volgens een andere manier te werk!! Ik vul eerst de emmer met water dan zuur ik af naar ongeveer een ph van 6.0 doe dan mijn voeding erbij,want als ik per ongeluk te veel afzuurt dan heb ik alleen maar water met ph- verpest en niet mijn voeding. Daarna doe ik dus de voeding erbij en dan nog heb ik maar een paar druppels ph- nodig om ph van 5.5 te krijgen.

                          DSC02466.JPG DSC02475.JPG DSC02481.JPG

                          En dan hebben we het middelste plantje nog!!

                          DSC02473.JPG DSC02480.JPG
                          Laterrrrrrr
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            #14
                            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                            ik zet men bankje hier ook neer

                            good luck
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment


                              #15
                              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                              Mooie setup, nette kweekruimte. Volg ik ...

                              One blood? One all!

                              Comment

                              Bezig...
                              X