Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

    12-5-2014

    Ben toch maar met nr 5 gestart. Ik heb wel mijn twijfel over deze stek omdat er maar 1 wortel aanzit. Ik heb nog wel even snel wat stekpoeder gebruikt om nog een wortel boost te geven. Of het helpt zullen we zien.

    DSC03094.JPG

    nr 4 de aptus is het water aan het schuimen, bij de andere plantjes is dat niet het geval. Geen idee of dit kwaad kan, maar voorlopig gaat het (nog) goed.

    DSC03096.JPG

    De wortels komen mooi uit het potje bij de plantjes.

    DSC03097.JPG

    De koppen van de stekken begingen ook te groeien.

    DSC03101.JPG

    Nu nog even wachten tot dat de planten weer normaal groen worden. Maar dat zal wel goed komen hoor.

    De planten krijgen allemaal groeivoeding aqua van canna. Ik gebruik 25% van de voorgeschreven hoeveelheid van de schema.

    Wat ik al eerder zei dat ik nu nog niet tevreden bent met de mist cloner. De wortelpuntjes van de laatste stek is nog niets veranderd. Dit duurt te lang, ik gaat niet goed komen ben ik bang.
    Ik heb er nog over nagedacht hoe dit nou kan. En ik ben misschien tot de conclusie gekomen dat het water misschien eigenlijk wel te warm word door de mistmaker. En het water maar om de drie dagen verversen of zo iets.
    Het waterniveau misschien ook te hoog stond. De stengels van de stekken waren ook misschien te nat, dat als je het de stek pakte liepen de druppels eraf.

    Maar misschien is het allemaal onzin wat ik zeg!! Ik heb in ieder geval het water dus ververst en het waterniveau een stuk verlaagt. Wat Perfection heeft met een mini fan is misschien helemaal nog niet zo slecht idee.
    Ik heb ook nu de emmer voor de inlaat fan gezet en een gaatje opgelaten in de emmer zodat er een beetje wind doorkomt.

    Ik ben benieuwd of het nog goed komt na deze aanpassingen, maar mijn gevoel zeg dat het met deze ronde niet meer goed komt.

    laterrrrrr
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

      Zelf lopen klooten vind ik ook super leuk en dan inderdaad met alles wat ik doen!!!!! Testen vind ik ook super leuk om te doen, en je leert er nog wat van ook!!!. Wat maakt het uit of het fout gaat.

      Zolang niet heel je kweek er aan gaat...


      Ik heb zelf een klein potje bewerkt met de soldeerbout om een netje potje te maken.
      Ik hoop dat je het in een geventileerde ruimte hebt gedaan en er niet met je hoofd boven hebt gehangen..
      ANDERS NU HEEEL VEEL WIET TOENEMEN!!!

      Ik had met en boortje wat gaten gemaakt, maar dat geeft wel weer scherpe randjes
      FFtjes afbramen is toch niet zo moeilijk?
      If life keeps putting you down, You better stay high

      Comment


        Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

        Al die gaten afbramen is wel heel veel werk en het materiaal is ook nogal breekbaar. Niet echt een optie.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

          lol Spook, haha.

          Okay dan weer een update'tje.

          18-5-2014 Dag 8 groei.

          Op zich gaat het wel aardig nu. De laatste stek is gelukkig ook aangeslagen. Wortels groeien goed.

          De andere mist stek heeft helaas nog geen wortels alleen maar die puntjes. Ik heb deze stek uit de mist cooler gehaald en nu in een glas met water gezet. Maar ik denk dat het echt niets meer wordt.

          DSC03113.JPG

          De temperatuur is helaas nog niet helemaal toppie. Ik heb een piek van 29 graden en dat is wel op het randje, gelukkig niet heel de tijd, maar toch wel eigenlijk te veel. De zolder waar de planten staan is nu gewoon eigenlijk te warm aan het worden. Ik heb wel nu andere, de krachtigste computerfans besteld, maar ik denk eigenlijk dat het niets uitmaakt. Ik heb nu al flinke jongens. Ik heb ook de kast op de afzuiger van het huis aangesloten, maar daardoor krijg ik het ook nog niet onder controle. Er is wel een kans dat het gaat kweek gaat mislukken, ik hoop het niet natuurlijk. Ik doe mijn best maar makkelijk is het niet. Als iemand nog een tip heeft dan hoor ik het graag.

          stek nr 1. gaat goed op water. Alleen beginnen de bovenste blaadjes wel al een beetje moeilijk doen. Ik heb een poging tot fimmen gedaan.

          DSC03114.JPGDSC03115.JPG



          Stek nr 2 canna gaat prima, geen problemen.
          DSC03116.JPG DSC03117.JPG


          stek nr 3 nitro. Gaat ook prima, geen klachten, wel een kleine bruine spul aan de wortels maar dat maakt verder niets uit.
          DSC03118.JPG DSC03120.JPG


          stek nr 4 aptus. Gaat goed, schuimt nog steeds flink, hahaha en is de een na grootste plant. Ik heb deze ook gefimmd
          DSC03121.JPG DSC03123.JPG


          stek nr 5 B'uzz. Natuurlijk de kleinste maar is gelukkig aangeslagen. Ik weet alleen niet of het nog steeds 1 wortel is of dat er langzame hand nog wat wortels erbij zijn gekomen
          DSC03125.JPG DSC03126.JPG

          laat maar lekkur groeien en tot laterrrrrrr
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

            Aantekening:

            Ik heb de groeivoeding iets verhoogt naar ongeveer 1,0 ec.!! Bij de aptus heb ik nu ook startbooster toegevoegd.

            Kwa temp. controle heb ik ook als halve oplossing toegepast, simpel door de lichttijd aan het verschuiven naar de ideale stand zodat het s'nacht de lamp aan is en overdag uit. Dat scheelt toch weer een paar graden.

            laterrr
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

              Ik heb bijna mijn planten naar de kl#lte geholpen. Door de tijd van het licht te veranderen heb ik per ongeluk een draadje los getrokken van de fans. Dus opeens was de temperatuur 35,3 graden. Zo er kwam een warmte van af toen ik het hok open gooide, het leek wel een oven!! Niet normaal zeg! Gelukkig heeft dit maar een klein uurtje geduurt toen ik het ontdekte. Ik hoop en denk dat de schade wel mee valt. Maar als ik het later had gezien was het vast andere afgelopen..............
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                Oh, dat is wel erg warm ja.

                Die mister stekken zijn dus helemaal niet gelukt? Heb zelf een mister binnen, maar de 24V adapter gaf een plof toen die in het stopcontact deed

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                  Oh dat is fuck. 24 volt is wat moeilijk aan te komen dan 12v voeding. Had je dan kortsluiting??

                  Half natuurlijk want stek nr 5 is een mist stek, maar het rare is dat ze maar 1 wortel heeft gekregen. De ander stek is niet goed. Ik had ook nog een paar andere stekken geprobeerd te maken van een plantje uit de tuin, maar die zijn ook helaas niet gelukt.

                  Ik heb veel filmpje gezien op internet waar het wel gelukt was, maar vaak gebruikte ze wel stekpoeder of gel.
                  Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                  Comment


                    Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                    Ding gaf een knal en van binnen rammelt en nu van alles. Een van de metalen contact pinnen is ook geblakerd. Niet best. Schrok me een ongeluk, want ik had het ding uiteraard in mijn hand toen ie plofte. Ik krijg een nieuwe opgestuurd, maar dat gaat wel weer even duren. Heb zelf ook nog wel een paar 24V voedingen liggen overigens. Misschien inderdaad op zijn minst die mister een keer proberen.

                    Wellicht dat 1 mister toch niet voldoende is? Of inderdaad stekkenpoeder gebruiken.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                      Sorry hoor maat. Maar nu zie ik het nog voor me ook. Ik lig in het deuk van het lachen. Ik ben bijna van de bank af gerold.

                      Gelukkig krijg je een nieuwe man, alleen jammer dat je weer lang moet wachten. Koop dan volgend keer niet in dat Verweggistan China.

                      Succes dan maar.
                      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                      Comment


                        Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                        Ha, ha, gelukkig dat iemand nog lol heeft van beproevingen

                        Ik heb geen haast.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                          Heel iets anders Gisteren was ik in Amsterdam. En wat kwam ik daar tegen...... bij de bloemenkraampjes!!!

                          Dit!!!!!
                          DSC03429.JPG

                          Hahahaha!! Ik ging natuurlijk snel kijken wat dit dan niet voor soortje was VOOR 3 EURO!!!...... Skuny werd het genoemd, ik zal jullie snel de foto laten zien van de zaadjes!!

                          DSC03430.JPGDSC03468.JPG

                          Zo nu de plantjes dan!!

                          nr 1. Ze gaat lekker door en drinkt veel water, dat wordt goed opletten met die kleine emmers.
                          DSC03467.JPG DSC03457.JPG

                          nr 2. Wordt nu ook al wat groter.
                          DSC03458.JPG DSC03459.JPG


                          nr 3. Het zelfde als nr 2.
                          DSC03460.JPG DSC03461.JPG


                          nr 4. lange wortels.
                          DSC03462.JPG DSC03464.JPG

                          nr 5. Deze heeft nog geen zijtakken!
                          DSC03465.JPG DSC03466.JPG

                          Alle stekken incl. 5 zijn gefimmed!! Zoals je kan zien op de foto's ga ik nr 4 de aptus scroggen. De andere stekken heb ik geknakt.

                          DSC03453.JPG DSC03474.JPG
                          voor na


                          Vandaag heb ik stek nr 1 en nr 3 kaliwaterglas geven oftewel Si, silicium. Ik heb 0,5 ml per op 1 liter water geven.

                          laterrrrrr
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                            Lol, dat zakje zaad is inderdaad wel een zooitje. Waarschijnlijk wat restpartijen bij elkaar gegooid.

                            Bij cannabis zaad (met THC) zie je die grootte verschillen ook overigens. Dus dat zegt niet veel. Kan best echt spul zijn, maar wat voor soort het is heb je dan natuurlijk geen flauw idee van.

                            Lekkere wortelkluit komt er al aan. Die van foto's 3 en 4 zijn wel wat bruiner dan van de eerste 2? Of lijkt dat maar zo.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                              Dat klopt 3 en 4 zijn de wortels zijn eigenlijk ook gewoon wit maar door de het toegevoegde middelen zijn ze er wat bruine spul in de wortels blijven hangen.
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment


                                Re: DWC kweekje met en zonder CO2!!! Nadia

                                Zo ik heb nu net de klok op 12/12 gezet. Ik ben benieuwd of het nu 3 weken duurt voordat ze gaan bloeien of toch nu twee weken omdat ze nu natuurlijk onder 150 watt mh lamp zitten.

                                Ik heb vier stekken geplukt. 2 van nr 1, 1 van nr 2 en 1 van nr 4. De stekken zijn bedoel voor ergens buiten, weet nog niet waar. Dus ga maar weer eens een poging wagen tot guerilla kweek, maar zal wel weer mislukken, maar dat geef niet echt. Als het wel lukt is het mooi meegenomen.

                                Wat ik helaas wel jammer vind is dat mijn wijfie het niet meer leuk vind als wat plantjes in de tuin zet. Ik snap het ook wel, is natuurlijk ook gedoe als er mensen langs komen, zoals ouders van de kids bv.

                                laterrr
                                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                                Comment

                                Bezig...
                                X