Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Shiva Skunk met Waterpack ACS. Mainlining/Fluxing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2 Shiva Skunk met Waterpack ACS. Mainlining/Fluxing

Korting op 420shop
    Hoi Allemaal

Voor mijn derde kweek ben ik overgestapt op hydro met gebruik van een drip systeem.

Waterpack ACS. Vier Waterfarms met en ACS reservoir.
    Shiva Skunk (fem).
    Canna Aqua voeding plus supliments.
    Voorkweek in een 90x90x60 tent met 110W Neon.
    Verder met 400W HPI/HPS in 90x90x180 tent.

Twee zaden direct in een kleine steenwol blokje. Van toevoeren zijn de blokjes in een bakje water gedaan ph 5.2 met Rhizotonic
    Binnen 2 dagen waren ze boven. Na 4 dagan was er al een flinke wortel door de boden van een blokje dus meteen in de Waterfarm.

Ben van plan om deze keer mainlining te proberen. Heb nu nog een scrog in de bloei tent ook twee maal Shiva Skunk. Ik vind deze soort lekker een het is een gedrongen plantje.

Groeten

DR
    Attached Files

Re: 2 Shiva Skunk met Waterpack ACS. Mainlining/Fluxing

Ik volg je!

Ben weer benieuwd wat mainlining gaat geven. Succes!

Comment

Hoi Allemaal

Seedlings doen het goed. 10 dagen boven het steenwol. Had wat problemen met spetterend water waardoor neuts op de blaadjes terecht kwam. Ik deed wat meer steentjes erbij zodat de ringen op de steentjes komen te zitten.
      Deze plantjes zijn al veel groter dan op het zelfde moment bij mijn twee vorige kweek's (ook Shiva Skunk) op aarde. Blaadjes zijn veel groter en de node afstand is wat groter, het laatste komt vaste doordat ik nu 110W Neon gebruik in plaats van 400W HPI.
      IMG_8006.jpgIMG_8003.jpg
      Heb de pH en eC redelijk onder controle. Ik probeer niet teveel in te grijpen. Alles opschrijven en hopen dat ik later patronen kan ontdekken.
      IMG_8000.jpg
      ACS controller nu aangesloten aan de emmers. Ik had een oude bilge pompje liggen. De afvoer gaat direct naar de wasmachine afvoer. Zo kan ik alles heel makkelijk (bijna) leeg maken. Tegelijk heb ik ook een slang aangelegd naar de water kraan van de wasmachine voor het bijvullen.
      Ik heb ook een ring op de lucht column aangesloten in de controller vanwege de herrie! Zoveel stiller.

IMG_7999.jpg

Ik denk dat ik over een paar dagen kan toppen om zo aan mijn mainlining avontuur te beginnen.

Heb nog minstens 20 dagen voor mijn bloei tent leeg is. Ik hoop tegen die tijd 8 mooie toppen op elke plant te hebben.

Alle opmerkingen en tips zijn welkom. Dit is voor mij allemaal nieuw terrein.

Groeten

DR

Comment

Gaat lekker hoor. Mooie foto's en mooie plantjes.

Je kan vanaf de 3de node toppen (lobblaadjes meegerekend)

Comment

De eerst stappen na mainlining gezet. Plantjes zijn boven de 3e node getopt. Alle zij takjes zijn er af. Wij hebben de fan bladen laten staan bij de 2e node totdat wij zeker zijn dat het goed gaat.
          IMG_8042.jpgIMG_8034.jpg

Nu nog afwachten.

Groeten

DR

Comment

Ga je volgen,
            Plantjes zien er goed uit, stammetje is al dik
            En dat mainline wil k ook wel is op de voet volgen.
            Keep it green! Grtz

Comment

Hoi Allemaal

Wij zijn begonnen met de training.

Planten groeien heel snel en groot. Helaas een beetje spint gehad, zijn we nu aan het behandelen met spiritus en groene zeep.

IMG_8110.jpgIMG_8131.jpg

Over niet te lang kunnen we weer toppen.

Groeten

DR

Comment

Je had misschien beter nog even kunnen wachten met dat toppen? De plant lijkt me nu wat klein.

Normaal gesproken wacht je tot de 6e internode en dan top je op de 3e internode. Dan heeft de plant wat meer wortels zodat die wat klappen op kan vangen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

@Wietfras. Jij hebt gelijk. Ik probeer het mainlining theory tot het extreem door te voeren. Op de foto's is niet echt goed te zien hoe groot deze plantjes zijn. Ik heb nooit zulke brede fan bladeren gezien, ik denkt dus dat de wortels al behoorlijk stevig zijn (door de hydro?).

Mijn hypothese: Door zo snel mogelijk te toppen gaat al het energie naar de 2 nieuwe taken en niet naar het aanmaken van nog meer nodes die ik toch gaan weghalen.

Voorlopige resultaat: De 2 mainlines groeien snel en dik. Ik ga deze ook weer direct na de 3e node toppen om te zorgen dat er genoeg breedte is om de acht "donkey dicks" ver geneog uit elkaar te houden. Shiva Skunk heeft een erg korte internode afstand.

Wij zullen zien.

Groeten

DR

Comment

Ah, op die manier. Ben benieuwd hoe het uit pakt. RollUp had het toppen ook vrij vroeg gedaan had waardoor de plant wat stil viel. Ik had zelf iets te lang gewacht denk ik

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dag 23 boven de grond.

Weer getopt. Toch al na de eerste node. Nu hebben wij 4 toppen.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

Groeten

DR

Comment

Ja, als het eenmaal gaat dan schiet het ook wel op. Volgende week nog een keer en dan kan ze gaan met de banaan

Takje iets ingescheurd bij het buigen?

Comment

Dat geloof ik ook. Ongeveer een week dan heb ik mijn 8 toppen.

Ziet er inderdaad een beetje ingescheurd uit. Het is ongelofelijk wat deze planten kunnen hebben. Ik ga nu die draad weg halen een over een paar dagen beginnen met het trainen van de 4 nieuw takken. Ik denk dat ik nu ook de onderste fan bladen weg gaan halen.

Bij mijn laatste kweek ging ik over tot 12/12 na 33 dagen. Ik denk niet eens dat het zoveel langer gaat duren.

Comment

Ziet er goed uit rishi, kijk idd wel uit met binden, 1x iets te hardhandig en je bent al een flink deel van je oogst kwijt.

Volgens mij heb je genoeg hoogte om te kweken dus ik begrijp niey helemaal waarom je ze met ijzendraad buigt.

Ik wens je succes met de laatste topsessies, je bent er bijna!

Comment

Bedankt Cookapp.

De de reden waarom ik toch wat begeleiden met draad is om alles een beetje ruimte te geven. Als ik de verse topjes hun gang laat gaan groeien ze recht omhoog en komen dus erg dicht op elkaar. Draad is nu weg van de eerste splitsing, zit geen beweging meer in. De planten in mijn bloei tent moeten nog minstens 2 weken en vanwege de waterfarms heb ik niet zoveel hoogte beschikbaar in mijn veg tent. Ik ga wel nu iets voorzichtiger te werk!

Jij hebt gelijk over het risico. Een verkeerde bewerking in het begin een ben je meteen de helft van je plant kwijt.

Ben en trouwens ook blij met de 110W neon verlichting. Geeft zo te zien voldoende licht, geeft nauwelijks warmte af en is een stuk goedkoper kwa stroom over 400W HPI.

Comment

Bezig...
                              X