Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

    Hoi wietefras
    Leuk projekt,ga je zeker volgen.Wat een mooi vertakte stekken heb je daar weer van weten te growen.Mis het erg hoor,wil graag kweken,maar dat kan alleen op balkon.
    Heb een veel toffer huis terug en wil dat niet weer vespelen.
    Maar jeukende vingers is ook wat,het is een soort afkick.Nou ja genoeg te volgen bij jullie,daar moet ik het nog ff mee doen.
    Gr Tuin

    Comment


      #32
      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

      Bedankt allemaal en ik ben ook benieuwd wat het allemaal gaat worden.

      @MWay, De planten waar deze stekken vanaf komen zijn ook mooie planten hoor. Ik heb 5 planten uit zaad staan (in de 80x80 DWC tent) waar 3 duidelijk verschillende pheno's tussen zitten. De mooiste planten van iedere pheno hebben wel allemaal dikke stammen en mooie groei en bloei. Al weet ik dus niet precies meer welke stek nou van welke moeder af komt

      @soulrebel, Ja het gaat wel lekker hard met zo'n hydro systeem. Een kilo per plant zie ik niet zo snel gebeuren. Daar moet je dan wel erg je best voor doen en er heel veel licht op hangen. Lijkt me zonde van de voorgroei tijd die je dan nodig hebt en ongetwijfeld een hoop verloren licht omdat de plant dan haast wel alleen in de ruimte moet staan.

      Ze gaan onder een 400W HPS, dus ik mag sowieso al blij zijn als ik er 400g totaal vanaf haal

      @budha54, Echt hard gaat het niet hoor. Ik heb de stekken op 21 december genomen. Ze zijn nu dus al 45 dagen bezig. Denk dat een normale stek na 2 a 3 weken al dit formaat heeft toch?

      @LR2, Misschien is het inderdaad meer voorbloei, maar ze maken nog steeds wel blaadjes met trichomen erop. Heb nooit zo'n lekker ruikend hok met stekken gehad

      Die planten zien er niet uit. Overal opgerold blad en calyxen. Zie ook steeds weer wat engs ergens, maar ze zien er gewoon zo rommelig uit. Ik hou ze wel goed in de gaten, omdat ze een hoop te verduren hebben gehad.

      De schimmels kwamen vandaag binnen, dus daar kan ik hopelijk binnenkort ook mee van start. Alleen nog even een zak wormencompost op snorren als ik de tijd heb.

      @tuinbroek, Ha gezellig dat jij ook weer op het forum bent. Beter inderdaad maar even veilig aan doen. Ik had er zelf niet veel succes mee, maar je zou guerilla kunnen proberen? Dan raak je in ieder geval je huis niet kwijt.

      Dat kweken van die planten is inderdaad echt verslavend. Ik "moet" ook elke dag even bij die planten langs. Ook al hoef ik er eigenlijk niets aan te doen. Toch altijd even kijken, snuffelen en voelen. Als er niets staat dan mis ik het echt.

      Op dit moment is het wel een beetje extreem, want ik heb nu 3 dingen tegelijk lopen. Dat moet wel weer terug naar 1 tent, maar er gingen wat dingen mis en ik had wat nieuwe experimenten verzonnen dus tjsa.




      Maar goed, "teveel geblaat en te weinig foto's" hoor ik jullie al denken

      De wortels beginnen er weer onderuit te komen, dus dat is een goed teken:
      20150204_MC_Wortels_DSC5821.jpg

      Deze keer even wat verschillende plantjes los op de foto gezet:
      20150204_MC_BBG1_DSC5819.jpg
      20150204_MC_BBG2_DSC5820.jpg
      20150204_MC_BBG3_DSC5827.jpg

      Het ziet er dus echt niet uit allemaal, maar dat is blijkbaar de bedoeling

      Kwam zojuist de postbode ook nog even langs met een pakketje wat voor een vervolg experiment nodig gaat zijn. In DWC heb je altijd het probleem dat je de schadelijke organismen in het water onder bedwang moet houden. Dat kan bijvoorbeeld door het water te steriliseren met waterstofperoxide, chloor of een UV lamp. Ander alternatief is door er zelf hulpzame organismen in te gooien die de schadelijke organismen weg drukken.

      Ik wil een testje doen om te zien wat er nou beter werkt. Steriliseren of behulpzame organismen toevoegen. Daarom ga ik de twee DWC bakken naast elkaar in de tent zetten en dan krijgt de ene waterstofperoxide toevoegingen en voor de andere bak ga ik een "EWC tea" maken (wormencompost thee).

      Het pakje met schimmels/bacterien kwam al binnen:
      20150204_MycoGrow.jpg

      Begreep dat die ecto variant niet behulpzaam zou zijn bij cannabis planten en meer voor bomen bedoeld is, maar als de planten er geen last van hebben dan zal het verder ook wel goed komen.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #33
        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

        gaat goed zo te zien , ben benieuwd naar het vervolg
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

        Comment


          #34
          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

          Komt helemaal goed en zeer benieuwd naar je voedingstest.

          Comment


            #35
            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

            wat een mooie wortels.
            ook benieuwd naar je test
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #36
              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

              De wortels hebben helaas wat last dat ze niet genoeg nat worden gehouden door het spetteren van de luchtstenen. Ik heb 3 luchtstenen in het midden van de bakken liggen en de zijkanten worden nu dus niet nat. Toch maar even regelen dat er gewoon 6 luchtstenen per bak in komen.

              Ze maken gelukkig wel al een paar dagen 5 vingerig blad aan (inmiddels ook groot genoeg voor een fototje):
              20150208_MonsterCrop_5-vingers.jpg
              Last edited by Wietefras; 8 February 2015, 19:07.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #37
                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                Het gaat beginnen.

                Comment


                  #38
                  Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                  Zoals reeds gezegd is het mijn plan om de ene DWC bak met een wormencompostthee te gaan beschermen tegen schadelijke organismen terwijl de andere gesteriliseerd wordt met waterstofperoxide. Had vandaag eindelijk tijd om even de wormenmest ergens vandaan te halen dus ik kan aan de slag

                  Het recept en idee had ik van Heisenberg op rollitup:
                  http://www.rollitup.org/t/dwc-root-s...crobes.361430/

                  Hij gebruikt wel wat grotere hoeveelheden en ook spulletjes die we hier niet hebben voor de schimmels en bacterien. Die heb ik vervangen door de MycoGrow soluble wat ik al eerder had binnengekregen.

                  In een 2l melkfles heb ik het volgende bij elkaar gedaan:
                  - 2l water
                  - 50g wormencompost
                  - 5g rietsuiker
                  - 1 theelepel (2,5g) MycoGrow soluble

                  Slangetje van een luchtpomp erin gehangen zodat het lekker pruttelt en dan maar wachten. Heb de fles wel even in een oude emmer gezet voor als de boel gaat overstromen en op een schuimkussentje tegen de herrie

                  Ik heb alles overigens gewoon in de fles gegooid. De troep filter ik er dan later wel weer uit. In plaats van het eerst in een kous te doen en dan daar een luchtsteen in steken zoals Heisenberg doet. Dat krijg ik allemaal niet door die hals heen.

                  Niet echt super interessant, maar een foto van de melkfles vol modderige pruttelende smurrie kan niet ontbreken
                  20150211_EWC_Tea.jpg

                  Binnenkort hoop ik de 80x80 tent weer leeg te hebben als de moeders van de monstercrop stekken geoogst zijn. Dan kunnen die monster crop stekken daar in en dan krijgen ze een nieuwe bak voeding met dan bij de ene bak de wormencompostthee erin.

                  Overzichtje van de 5 Bubblegummer "moeders":
                  20150210_BBG_Overzicht_DSC5916.jpg

                  en een vooraanzicht (de stekken komen dus van de nu kale onderkant):
                  20150210_BBG_Vooraanzicht_DSC5919.jpg

                  De verschillen tussen de planten zijn op deze kliene plaatjes wel al duidelijk denk ik. Links de wat lagere plant (wel een grote, want die vult in haar uppie twee plekken). Rechts achter een vrij hoge plant die flink begon te strekken bij de start van de bloei. Daar had ik al 1 top van geoogst omdat die was gaan schimmelen. De plant midden achter heeft van dat blad wat rechtop staat in de top en is nauwelijks vertakt. De plant vooraan is ook vrij laag, maar die heeft veel meer en veel vroeger al oranje haartjes dan de rest. Het blad wordt ook helemaal paars door de tekorten.

                  Helaas weet ik dus niet van welke plant ieder van de stekken vandaan komt, maar dat zal zich tijdens de bloei wel weer tonen.

                  Toppen zien er mooi oranje behaard uit (paar dagen terug):
                  20150204_Top1_DSC5808.jpg

                  en gisteren:
                  20150210_BBG_Top1_DSC5901.jpg

                  Hmmm trichomen
                  20150205_Macro2.jpg

                  Nog maar heel weinig amber trichomen, maar ze staan nu 10 weken en ik vind het wel welletjes zo.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #39
                    Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                    De thee is klaar, alleen zit de tent nou nog vol met drogende planten. Had ze gehoopt in de stekken kast te hangen, maar dat pastte niet

                    Waren wel goeie planten dus ik verwacht ook wel wat goeds van de stekken

                    Ik heb de planten dit keer heel gelaten tijdens het drogen:
                    20150213_BBG_Oogst_DSC5941.jpg
                    Nat en ongeknipt gewicht per plant varieerde van 270g tot anderhalve kilo. Samen wogen de vijf planten 3500gram. Na eerste knip bleef daar nog 2850g van over.


                    Ik droog ze dit keer wel als hele plant (met stam), dus er zal nog wel een hele hoop af gaan als ik de toppen stuk knip en de takken verwijder na het drogen. Zit ook nog wel wat fluf op, omdat ik niet zo goed bij de achterste planten kon om ze te dieven.

                    Het waren dus vijf planten en voor de oplettende kijker hangen er nu zes "planten", maar eentje was dus twee keer zo groot als de rest en die heb ik in twee delen geknipt.


                    De bak was wellicht ook iets te klein. Zat echt helemaal bomvol met wortels:
                    20150213_BBG_Wortels_DSC5927.jpg

                    Die oranje kleur komt door de kleur van het water. Ben er nog niet helemaal uit waarom dat nou zo oranje was. Heb later de wortels nog even gewassen in schoon water en toen waren ze meer beige. Alleen bleef de kluit toen niet meer zo mooi in de vorm van de bak

                    Nog even een weekje (of twee) geduld dus en dan kan ik weer verder. Of misschien eerder als ik iets anders bedenk waar ik de dames rustig kan drogen.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #40
                      Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                      Ik vind je hydrokweekjes heerlijk om te volgen, knap werk, ik kijk al uit naar het vervolg....
                      Last edited by De Witte; 14 February 2015, 22:03. Reden: Optioneel
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #41
                        Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                        Mooie oogst, gefeliciteerd !

                        De foto's van top en trichomen, echt heel mooi.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #42
                          Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                          - zeer mooi man , die wortels
                          - super , houden zo

                          Comment


                            #43
                            Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                            Bedankt

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #44
                              Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                              Mooi resultaat,benieuwd wat er droog overblijft van die joekels?

                              Comment


                                #45
                                Re: Monster Croppen met Bubblegummers (Female Seeds)

                                Ja, ben ook wel benieuwd. Net gewogen en er is nu nog ongeveer de helft van over (1525gram). Ga de afzuiger iets minder zetten, want het gaat me wel wat te snel.

                                Als ik hele planten droogde dan hield ik ongeveer een achtste over aan droge wiet. Dus dat zou deze keer zo rond de 350g zijn dan.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X