Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plagron hydro kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plagron hydro kweek

    Korting op 420shop
    heey green granny's

    Ik mag jullie mededelen dat ik trotse eigenaar ben van 1 van de hydro testpakketten die plagron vrijgaf om hier op het forum een draadje over te beginnen.

    dit pakket bevat:
    plagron hydro A 5 liter
    plagron hydro B 10 liter
    plagron roots 100 ml
    plagron enzym 100 ml
    plagron green sensation 500 ml

    Nu is het de bedoeling om een hele hydro kweek op te zetten, in vergelijking met andere hydro voeding.

    ter vergelijking neem ik de voedingslijn van canna aqua
    dit pakket bevat:

    canna aqua vega A 5 liter
    canna aqua veba B 5 liter
    canna aqua flores A 5 liter
    canna aqua flores B 5 liter
    canna rhyzotonic 1 liter
    canna enzym 1 liter
    canna top accelerator 1 liter

    Nu is het namelijk zo dat ik nog met mijn aarde kweek bezig ben en het 2e hok/tent nog ff op zich laat w8en

    moet nog een aantal aanpassingen doen aan de ruimte
    nog een nieuwe kleinere afzuiger kopen + filter
    + nog wat klein spul

    maar nu kan ik jullie niet zolang laten wachten en zelf sta ik ook te springen voor de test te beginnen.
    Dus heb ik uit mijn aarde kweek, waar ik een zaadje (nevilles haze) heb staan en 2 stekken.
    1 stek weggepakt die onder de douche hahahah
    heb ik de wortelkluit helemaal schoongespoeld en die in het korfje gezet met de kleikorrels.
    Het was meer uit nieuwsgierigheid of die zou aanslaan in mijn systeem omdat het stekje uit een aarde kweek komt, maar wees niet teleurgesteld de volledige hydrokweek word in oktober volledig op gestart.

    Voor nu dan een kleine test met het stekje.

    *Ik begon met het voedingsschema van plagron goed te bestuderen en heb daarna alle beschrijvingen op de verpakkingen gelezen.

    *Toen heb ik mijn bak gepakt en die met water gevuld (15liter)

    *daar heb ik eerst de hydro a afgemeten en gemengt en daarna de hydro b afgemeten en gemengt toen heb ik het hele zaakje een uurtje of 2 laten rusten.
    Daarna heb ik de ph gemeten en de ec van het voedings vat dat was toen 6.9 ph en een ec van 1.4

    *toen heb ik afgezuurd tot een ph van 5.9 en toen was ook mijn ec gedaald tot 1.2

    verder ziet het er nu zo uit





    het stekje zit dus in een hydroponisch recirculerend systeem
    ik noem het de bubbleponic maar daar zijn zoveel benamingen voor (verbeter me als ik het fout heb)
    Verder heb ik in het voedings vat 2 luchtsteentjes van elk 200 liter uur en heb ik voor de water overdracht een aquarium pompje gebruikt waar ik 2 drippers op heb gezet van de (intratuin) kun je afstellen van 2 liter tot 4 liter uur.

    ik heb de drippers nu afgesteld op 300 ml 5 a 6 min en geef het plantje 4 waterbeurten per dag.

    verder loopt het luchtpompje 24/7 zodat je geen bezinksels kan krijgen in de bak en dat de voeding constant goed gemengd zal worden.

    Het is nu ff aankijken of het stekje goed pakt op mijn systeem want dat is ook eigenlijk mijn bedoeling voor als ik dalijk het 2e hokje heb wat niet 5 min met de auto is dat dan alles goed gaat en ik niet elke 2 a 3 uur in de auto moet stappen voor te gaan kijken.
    anders zijn er nog 2 mogelijkheden
    * kweken op steenwol slabs
    * echte aquafarm aankopen

    maar voor zover is dit het begin van een test voor een test
    meer info zal spoedig volgen

    mvg DH
    met dank aan CIAze (vertegenwordiger van plagron) en forum lid

    #2
    Re: plagron hydro kweek

    Nice kerel, ga dat volgen.

    Zet hem op!

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: plagron hydro kweek

      Ben erg benieuwd naar je test

      Leuk om dingen te vergelijken!

      Comment


        #4
        Re: plagron hydro kweek

        Oorspronkelijk geplaatst door Tosti View Post
        Ben erg benieuwd naar je test

        Leuk om dingen te vergelijken!


        dit is maar een test voor te kijken of mijn systeem werkt de echte kweek begint in een andere ruimte van 1.5 m2 met 4 bakken

        2 bakken op plagron hydro
        2 bakken op canna aqua

        dit is dus een test voor de test begint


        ik ben nog ff aan het kijken welk wietje ik zal pakken maar dan begint de kweek weer vanaf zaad in een plugje en dat op mijn hydro systeem

        alleen pak ik dan wel een indicatje en geen sativa
        waarschijnlijk wordt het de BIG BANG die ik met vale heb geruild
        maar is nog ff afwachten

        zovlug er vorderingen te melden zijn mbt deze hydro test dan zal ik het in dit draadje vermelden

        zovlug er vorderingen zijn mbt de nieuwe kweekruimte en de hydrokweek zal ik weer een nieuw draadje openen en de link hier plaatsen

        dus kom regelmatig ff een kijkje nemen voor de updates
        en voel je vrij om je mening, tips, hints achterte laten

        mvg DH

        Comment


          #5
          Re: plagron hydro kweek

          Goed Bezig Devil,

          Je kan je zaden natuurlijk ook in een stekplug ontkiemen, en dan de stekplug in de kleikorrels zetten.
          Verder weet ik dat er op kleikorrels vaak 24 uur non-stop bewaterd wordt, en heb ik dit zelf ooit in een recyrculerend systeem van Advanced Hydroponics met cocos getest. (3 weken groei 1 plant 210gram).
          Aangezien cocos water veel beter vasthoudt dan hydrokorrels zou ik verwachten dat je vaker water zou geven.
          Heb je je kleikorrels gewassen voor gebruik?
          Weet je iets van de pH van de kleikorrels?
          Je kan de pH van de kleikorrels meten door een glas met gedemineraliseerd water te vullen, en hierin kleikorrels te doen. Na enkele minuten kan je de pH meten. Als de pH hoger dan 8 is, zou ik je adviseren om ze 1 nacht in een pH van 4 te weken.
          Welke maat kleikorrels gebruik je?

          Groeten

          Comment


            #6
            Re: plagron hydro kweek

            heey ciaze

            *Aangezien cocos water veel beter vasthoudt dan hydrokorrels zou ik verwachten dat je vaker water zou geven.
            ik ben nu aan het kijken om een gulden middenweg te vinden tussen niet te veel en niet te droog
            want als het constant nat is in het mandje stimuleer je de wortels toch niet om te groeien en worden ze lui?? of is dat met dat recirculerend systeem een ander verhaal??

            *Heb je je kleikorrels gewassen voor gebruik?
            dat was een rotklus haha maar alles wordt uiteindelijk goed beloont

            *Weet je iets van de pH van de kleikorrels?
            meten = weten ik had de ph van de kleikorrels van te voren niet gemeten maar nu net toen ik thuis kwam ik denk ff proef op de som nemen ff meten dus ik een klein maatbekertje onder de druppelaar gehouden daar 20 a 30 ml water in laten lopen en toen de ec gemeten en de ph
            gister was de ec 1.2 en dat is zo gebleven
            gister was de ph 5.9 en die is nu 8.2 dus is de ph schikbarend gestegen en nog geen 5 min later stuit ik op jou bericht of ik de ph van de korrels wist, nee dus stom stom stom
            maar nu heb ik gelijk een ander emmertje gepakt die ga ik dus nu schoonspelen en dan tot morgen laten staan in ph 4 en dan kijk ik morgen of de ph van de korrel is gezakt

            *Welke maat kleikorrels gebruik je?
            van het merk seramis is van intratuin ik denk een mm of 3 tot 6

            welke ph moeten de korrels ongeveer hebben ciaze voor ik ze in het mandje plaats????

            ps ookal is/was de ph zo hoog van 5.9 ----> 8.2
            moet je eens kijken hoe de worteltjes vooruit zijn geschoten dit is na 18 uur in de bak

            maar ben dus inmiddels bezig met nieuwe korrels schoon te maken en dan als die de juiste ph hebben zet ik de korrels ff om
            dus het plantje ff ompotten
            en zal ik het voedings water weer moeten aanpassen op de juiste waardes.

            mvg DH
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: plagron hydro kweek

              Eindelijk een hydro kweekverslag dit ga ik volgen
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment


                #8
                Re: plagron hydro kweek

                Mooie setup en wel tof om de eerste hydro setup te zien starten hier.

                Wens je veel succes met het kweekje en deze wordt zeker gevolgd
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #9
                  Re: plagron hydro kweek

                  zoals al de rest ga ik dit ook volge
                  ben benieuwd hoe dat hydro kweke gaat

                  Comment


                    #10
                    Re: plagron hydro kweek

                    He DH,

                    Deze ga ik ook ff volgen.
                    Succes!

                    vale.

                    Comment


                      #11
                      Re: plagron hydro kweek

                      heey CIAze

                      Ik ben na jou tip over de kleikorrels gelijk aan de slag gegaan.

                      Heb gister andere kleikorrels gewasssen en daarna laten weken in een water van ph 4
                      Nu was ik net in de supermarkt en tot mijn verbazing zag ik daar gewoon gedemineraliseerd water staan precies wat jij me zei.

                      Nu kon ik het ckur niet laten staan koste 49 cent voor 1 liter (das toch geen geld)

                      Thuis aangekomen ben ik direct weer aan de slag gegaan.
                      Maar nu zijn mijn bevindingen gedemineraliseerd water heeft een ph van 6.0 en een ec van 0.0

                      conlusie gedemineraliseerd water is uitermate geschikt voor ec metingen van een bepaald medium bijvoorbeeld aarde, kokos , mapito, steenwol.

                      met mijn kleikorrels in het glas met gedemineraliseerd water blijft de ec meter op 0.0 staan.
                      en de ph meter op 5.9

                      ciaze wil dat zeggen dat de kleikorrels nu de juiste ph hebben ????
                      en dat de ph niet meer zo omhoog zal schieten richting de 8.2 ph???

                      ik w8 op jou bevestiging voor ik het stekje ompot
                      en wat gaan die wortels snel

                      dit was het dan weer voor nu
                      tot de volgende keer
                      mvg DH

                      Comment


                        #12
                        Re: plagron hydro kweek

                        interssant om te volgen!
                        bij deze blijf ik je stalken dh!
                        grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: plagron hydro kweek

                          Het is ook gewoon het enige topic hier haha, ik had nog nooit gekeken.
                          Goed bezig

                          Comment


                            #14
                            Re: plagron hydro kweek

                            Gedemineraliseerd water bevat geen carbonaten die de pH stabiliseren. het meten van de pH-waarde heeft geen zin, omdat deze waarde zo onstabiel als wat is. In theorie is de pH-waarde neutraal, maar in de praktijk kan deze behoorlijk verschillen, maar dit is dus niet van belang. Gedemineraliseerd water is dus niet alleen handig voor EC-metingen, maar ook voor pH-metingen.

                            Om de pH-waarde van de kleikorrels te stabiliseren rond de 5,8, kan je je voedingswater aanmaken op 5,2, en dit zolang volhouden totdat de pH-waarde in je vat daalt en je gemiddeld 5,8 overhoudt. Regelmatig de pH-waarde omlaag brengen in je vat zal de pH van de kleikorrels zo snel mogelijk omlaag brengen.

                            Maar zo te horen zijn de ph-problemen al ver opgelost. Feitelijk is de pH-waarde van de korrels niet interesant, als je voedingswater maar tussen de 5,4 en de 6,1 blijft. Mocht je pH-waarde stijgen(door de korrels of door je kraanwater) adviseer ik om de pH-waarde lager aan te maken dan de optimale 5,8.

                            Aangezien je op kleikorrels werkt, hoef je niet bang te zijn om 24 uur water te geven. Je wortels krijgen echt wel genoeg zuurstof. Je kan 24 uur continu recirculeren, of een kwartier uit en een kwartier aan, of 1 x per uur ruim laten spoelen, waarbij 24 uur continu je pH het beste stabiel houdt.

                            Bij hem heb ik echt het idee dat het geel kleuren, dat al vrij snel begint, te maken heeft met te weinig water geven.
                            Bij grond is het zeker niet bevordelijk voor de ontwikkeling van je planten als je teveel water geeft. Met dit systeem op kleikorrels speelt dit minder.

                            Succes
                            Last edited by Jointjedraaien; 20 March 2010, 04:24.

                            Comment


                              #15
                              Re: plagron hydro kweek

                              heey ciaze

                              wat je zegt dat de ph onstabiel is bij gedemineraliseerd water was ik ook achter gekomen want gaf steeds anders aan en bleef niet stabiel.

                              maar als je bijvoorbeeld aarde in gedemineraliseerd water legt en je laat dat weken een minuut of 5
                              als je dat hebt gedaan en wat geroerd (zo doe ik het) kiep je het door een koffie
                              filter in een ander kopje (neem wel 2 of 3 filters voor de stevig heid) en het gefilterde water kan je dan de ec van het substraat dus van aflezen en de ph waarde.

                              maar wat ik er wel bij moet vermelden dat is puur ec voeding toch??? zonder leiding water dus zou je nog 0.4 a 0.5 ec bij moeten rekenen

                              ik heb dat dus zo gedaan hier bij mij en kwam ik uit op ph van 6.6 en een ec van 1.1
                              zonder ec van leiding water bijgeteld

                              maar om ff verder te gaan op het hydro gebeure
                              ik ga dus zo weer een ph en ec meting uit voeren
                              maar wat zou jij zeggen ph in het vat aanpassen of gewoon geheel vernieuwen ???
                              15 liters

                              en zo voor de rest gaat het goed de wortels verbazen mij echt wat voor groei kracht die hebben

                              al laat het boven de grond het nu ff afweten
                              het gaat nog niet echt vooruit ik bedoel qua vordering groei
                              maar hij is zeer ckur stabiel want hij is er zeker niet op achter uit gegaan
                              als ik die wils kracht van die worteltjes zie

                              hierbij voeg ik dan een fototje van het stekje
                              en natuuuurlijk niet vergeten een foto van "the roots"

                              dit was het weer voor nu ff
                              kom miss dalijk na de ph en ec metingen aan het vat nog eens ff trug op dit draadje

                              mvg DH



                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X