Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtteelt (Aeroponics)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Luchtteelt (Aeroponics)

    @denker

    Wat bedoel je eigenlijk met; zeker als je die bedorven, rotte lucht heb geroken van dat eb & vloed systeem??

    Zit al jaren op eb en vloed, maar nog nooit een rotte lucht uit me bak geroken....het enigste wat ik ruik zijn de kleikorrels, en dan alleen tijdens een waterbeurt, dus hoe kom je daarbij??

    Grtz

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: Luchtteelt (Aeroponics)

        @THC

        Sorry voor vermeende belediging van je bak.
        Tussen al de fouten die ik gemaakt heb het afgelopen jaar, zitten ook experimenten met eb en vloed, die me heel veel geleerd hebben.
        Je moet voor de Hydro erg goed en precies zijn, het is niet een zaadje in de grond en afwachten maar, beetje water op z'n tijd e.d.
        Bij Hydro is het eventjes vergeten om het reservoir te verversen (na heel veel weken) of je houd geen rekening met de verdamping dan krijg je rotte wortel gestellen en die stinken erg ongezond.
        Er schiet me te binnen dat ik zelfs rood achtige wurmpjes had!

        THC, voor Hydro systemen moet je een beetje vakman zijn en een amateur moet daar eigenlijk niet mee starten.
        groetjes
        denker

        ---------- Post added at 18:54 ---------- Previous post was at 18:40 ----------

        @moreweed, hoi spessie, ih heb al wat op en dan ben ik niet zo goed kijkerig meer. Ik had je over het hoofd gezien.
        Ik ben bezig om een paar stukjes dakgoot (gf) een reflector te maken met 2 gekochte (12E)
        De balk wordt circa 120 cm. Ik gebruik oude tl balk/lamp (gf) buisje er in wat draad (gf) en klaar.
        gf = grof vuil. De nieuwe spaarlampen die ik gebruik hebben een aantal lumen en ik weet nog niet hoeveel dus waar ik de balk moet hangen is ook nog een raadseltje. Bij de Aldi heb ik wel wat van die strips gekocht maar daar heb ik de lumen nog niet van gemeten. Lidl heeft af en toe ook leuke aanbiedingen met spot led lampen van 5 watt.
        Gewoon wat aan rommelen (maar ja, ik heb de tijd en de ruimte!)
        groetjes
        denker

        Comment


          #19
          Re: Luchtteelt (Aeroponics)

          @denker

          Ik zag het niet als een belediging over me bakkie hoor, want die gebruik ik pas 2 ronde's , maar vond het gewoon een erg rare, en onterechte opmerking.....

          Grtz

          Comment


            #20
            Re: Luchtteelt (Aeroponics)

            Zo, dat is nog eens een hoop waardevolle informatie over Aeroponics! Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het kweken van een Aerogarden (lees hier meer over wat een Aerogarden is). Wie kan me vertellen wat hun ervaringen zijn in het kweken van wiet in een Aerogarden?

            aerogarden.nl.jpg

            Comment


              #21
              Re: Luchtteelt (Aeroponics)

              Dat is leuk om kruiden in te groeien, maar om er een kweek op te doen is hij te laag denk.

              Waar je hem wel voor kan gebruiken is het voor groeien van je zaadjes en dan later overpottenen en onder HPS afbloeien.

              Grtz

              Comment


                #22
                Re: Luchtteelt (Aeroponics)

                ik heb in de aerogarden al is een run gedaan .werkt perfect maar zou de lampen niet gebruiken. ik heb gewoon de voeding gebruikt die je bij een setje van cherrytomaat krijgt. gaat heel goed voor de groei maar om te bloeien minder. ben er zelf ook nog wat mee aan het experimenteren .maar het is wel degelijk mogelijk om er wiet in te kweken

                Comment

                Bezig...
                X