Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bellen blazen en klonen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bellen blazen en klonen

    Korting op 420shop
    bubble2..jpgbubble3..jpgbubble4..jpgbubble5..jpgbubble6..jpgbubble7..jpg
    bubble..jpg

    #2
    Re: Bellen blazen en klonen

    Wooow, thx dude.
    z'on systeem kost 150 euro in de winkel....
    en hier eentj die het zelf maakt ^^
    wat was je totaal bedrag?
    maar ik snap de werking nog niet... tot waar vul jij het water?
    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Bellen blazen en klonen

      als je je water wel afzuurt en wel wortelstimulator gebruikt gaat het bewortelen lekker rap, helemaal als je de temp constant kan houden.

      maar geen voeding idd, alleen wat wortelstim is zat
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Bellen blazen en klonen

        Je systeem doet me erg aan de EZ clone denken.

        Iedergeval zou je inplaats van een membraampomp met luchtsteenjes ook een mist maker kunnen proberen, werkt misschien nog wel beter ook.
        En je hoeft geen tweekomponenten polyurethaanlijm meer in je bak aan te smeren omdat die misters meestal gewoon kunnen drijven.
        Lijkt me wel zo chill, die polyurethaanlijm is namelijk gewoon giftig en blijft ook na het uitharden vaak nog een flinke tijd dampen enz afgeven.
        Of die lijm later ook nog stoffen aan het water afgeeft weet ik niet maar ik zou het er niet op wagen.

        Succes!

        Comment


          #5
          Re: Bellen blazen en klonen

          @ nuka dit gaat niet werken: jij doelt op een aeroponic systeempje dat is een ander principe

          aeroponic: de wortels hangen in de lucht en water wordt verstoven of beneveld op de wortels (lijkt me wel nog een goed idee om dit te proberen met misters, ik weet dat de systemen met de nevelaars riskant zijn omdat deze zeer gevoelig zijn en snel verstoppen, wat ik vermoed dat bij een mistmaker niet mogelijk is) effe noteren die ga ek toch es moeten testen

          bubbleponic (dit systeempje): de wortels hangen in je voedingswater (dus marsupilami zoals moreweed zegt: afzuren en wortelstimulator in je water) en door hulp van een luchtsteentje word er lucht op de wortels geblazen

          @ marsupilami probeer es met je water op 22C te houden, wortelstimulator toevoegen en afzuren tot op 6.0 Ph. Je gaat zien dat ze veel sneller nog gaan wortelen

          nog effe een snel vraagje: zolang men stekken nog niets van wortels hebben, laat ik het stengeltje ongeveer 2mm in het water hangen. Als die 1cm boven het water hangt dus geen contact maakt met het water drogen ze toch uit? Ik wacht vol ongeduld op een stappenplan met foto`s
          Last edited by Smoking Fifi; 14 March 2010, 08:17.
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            bubble8..jpgbubble9..jpgbubble10..jpg

            Comment


              #7
              stap 1

              Net even een paar stekjes genomen van een paar onderste takjes die niet veel licht kregen.
              Eigenwijs als ik ben zet ik mijn plan even verder op puur water & onafgezuurd

              buble12..jpgbuble11..jpg

              Groetjes Marsupilami

              Comment


                #8
                Re: Bellen blazen en klonen

                Erg mooi gemaakt !

                Ideaal om stekken te maken ja
                NLX outdoor kweek 2011
                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                Comment


                  #9
                  Re: Bellen blazen en klonen

                  Vooral doorgaan Marsupilami, wat bij mij werkt hoeft niet de enige waarheid te zijn natuurlijk. Het werkt wat je gaat doen, geen twijfel daarover.

                  Pas als je wilt optimaliseren gaat afzuren enzo meespelen, maar voor de gewone huis-tuin-en-keuken stek is dat flauwekul. Succes en keep us informed !
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Bellen blazen en klonen

                    boeiend man ga ik ook eens doen
                    Ik gebruikte old-fashioned stekgrond en stekgel, met een verwarmingssysteempje eronder, maar dit wil ik ook wel eens proberen!
                    grow da weed, smoke it's buds

                    Comment


                      #11
                      leuke reacties! bedankt!

                      We zijn al even verder nu, en de stekjes beginnen te wortelen, je moet wel goed kijken op mijn onscherpe focusfoto. Het wortels aanmaken zal nu enorm snel beginnen gaan.
                      De bedoeling zal zijn om ze zolang mogelijk voor te groeien in deze bak, mits toediening van bladvoeding (ik vind het kleine volume aan water te onstabiel om met voeding & ph- te gaan kl**ien). En liefst direct vanuit zaad, zaden zijn toch iets krachtiger dan een stek vind ik persoonlijk.

                      De linker 2 zijn die van de vorige keer, maar ik vond ze niet zo mooi, dus heb ik er nog 2 bijgezet (de middelste vooraan). Rechts voor heb ik nog een zaadje geplant als experiment. Enne de iets oudere klonen zie je links achter, deze krijgen bladvoeding toegedient, want er zit nog altijd niks in het water.

                      Als er wat meer te zien is, volgt er nog es een update.

                      Groetjes Marsupilami

                      Comment


                        #12
                        Re: Bellen blazen en klonen

                        buble13..jpgbubble14..jpg

                        Comment


                          #13
                          Einde

                          De laatste foto van het bubble cloner experiment.
                          De wortels groeien nu erg snel.
                          Ik ben super tevreden van dit probeersel & deze mag dan ook blijven om in de toekomst te gebruiken.

                          bubble16..jpg

                          Groetjes Marsupilami

                          Comment


                            #14
                            Re: Einde

                            omdat ik geen 100% redement heb met stekblok en zaaiaarde, wilde ik dit proberen.

                            maar algemene vraag is hoe werkt dit als je het iets groter aan wilt pakken??

                            andere vraag: kan ik perliet in mijn propagator doen en daar de stekblok indrukken, werkt dat.?
                            Veel gestelde vragen over het forum
                            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                            420Shop.NL
                            "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                            Comment


                              #15
                              Re: Bellen blazen en klonen

                              maar is het niet zo dat de wortels van je plant 24/7 in het water hangen?

                              Comment

                              Bezig...
                              X