Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY voorbeelden voor thuis - hydro-systemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DIY voorbeelden voor thuis - hydro-systemen

    Korting op 420shop
    Tom gaat ook aan de hydro.
    Hij (z'n vrouw eigenlijk) laat hier mooi zien hoe deze in elkaar zitten, dus vrij eenvoudig na te bouwen.




    Moestuin TV - TM19#20 - : Mijn slimme kweeksystemen voor terras en balkon


    .
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Hierbij mijn DIY knutselwerkje... bedoeld om een buffer van een dag of 2 te hebben als ik onverhoopt geen water kan geven. De schotels kunnen elk ca. 1 1/2 liter water herbergen.
    Uit de bodems steken vier aansteeklonten van de plaatselijke winkel-van-sinkel. De winkelier kwam ermee aanzetten toen ik vroeg om olielamplonten, die hij niet meer kon krijgen, en uitlegde wat ik ermee wilde doen.
    Zaak is wel dat de grond en de lonten op voorhand nat zijn om het te laten werken. Dat bereik ik door of de grond, zoals in het filmpje, van bovenaf nat te maken of door de schotel tot het randje te vullen waardoor de onderzijde van de pot in eerste instantie contact maakt met het water. Daarna zie je de schotels vanzelf leeggezogen worden.
    Overigens is het netje wat je ziet een stukje oud horgaas dat evt. varenrouwmug tegen moet houden, mocht ik daar last van krijgen. Of die gaatjes klein genoeg zijn weet ik nog niet, want ik heb vooralsnog geen last gehad van die beestjes.

    Ben benieuwd naar zelfbouwsels van andere mensen...

    hydromeglow1.jpg hydromeglow2.jpg

    Comment


      #3
      Dit is wel interesant zeg. Ik ga het filmpje vanavond even kijken, anders kan ik het niet afkijken met die rennende koters om me heen.
      Kan zo'n systeem ook voor een week, of worden het dan heel erg grote reservoirs? Als dat wel kan, dan heb ik voortaan een oplossing voor de vakanties, ik ga nooit langer dan een week.

      Comment

      Bezig...
      X