Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

X Stream Aero 40 (iemand deze wel eens gebruikt?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    X Stream Aero 40 (iemand deze wel eens gebruikt?)

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Ik heb zojuist bij Greensell een X Stream Aero 40 besteld (ja ik had ook voor de 20 kunnen gaan maar ik vind 20 liter water net wat makkelijker stabiel te houden). Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn doel is dus nog steeds om een keer succesvol te kunnen stekken en volgens mij kan het hiermee haast niet fout gaan. Bijkomend voordeel is dat ik hiermee ook zaden zou moeten kunnen ontkiemen onder een heel klein lampje...

    https://www.greensell.nl/a-66051000/...tream-aero-40/
    Lopend Verslag

    #2
    geen ervaring met stekken.
    Maar vraag me wel af hoe je daar dan zaad in doet.

    Comment


      #3
      Nou dat was pas een turbo levering van Greensell. Ik had om om 08.45 al in huis. Ziet er allemaal vrij solide uit maar het is een goed betaalde propagator. Kan niet wachten tot ik volgende week van de grote imperium een stekje kan snijden... Het doel... deze gedurende deze ronde opkweken op aarde en dan daar nieuwe stekken van trekken. Lijkt me wel een keer leuk

      Mich000 Er zitten neopreen discs bij (voor stekken) maar er zitten ook netpotjes bij waar je dan weer steenwol in kan doen. Daar zou je zaden in kunnen laten ontkiemen.
      Lopend Verslag

      Comment


        #4
        Alles valt of staat met het klimaat. Wanneer dat in orde is heb je al genoeg aan een kweekbakje, een paar blokjes steenwol, lauwwarm kraanwater en plantmateriaal. Ik maakte mijn eerste stekken in een kweekbakje voor het keukenraam waar de zon nooit direct op scheen. Het duurde ontzettend lang maar uiteindelijk wortelden ze. Toen hoorde ik van een gerenommeerde kweker dat ze het snelst wortelen onder hps en leerde zo voor het eerst over het fenomeen kwekersmythen. Dat werkt dus gewoon niet.

        Na letterlijk jarenlang mijzelf al te voorzien van stekken, is mij duidelijk geworden dat het wortelen precies is als een saus die lang moet koken. Hoe harder je de vlam zet, hoe eerder die aanbrandt. Derhalve vaardig ik nog een oneliner uit: weinig licht is verplicht! En neem de tijd, snijd de stekken ruim voor je andere kweek, anderhalve maand laten wortelen is beter dan twee weken vooraf. Want stekken met weinig wortels slaan veel minder goed aan dan wanneer het wit is aan de onderkant.

        Let ook op de temperatuur want stekken wortelen lastig of niet als het boven de twintig en onder de pakweg vijftien graden is. Te veel stekken in een kweekbak verhoogt de lv en vergroot de kans op rot aanzienlijk. Temeer als de blaadjes aan elkaar plakken.

        Met jouw nieuwe kweekbak moet het stekken zeker ook lukken, ik zou er één cool white tl led van 8 watt vlak boven hangen, te verkrijgen bij de bouwmarkt.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nog tips van welk deel van de plant ik hem in dit geval haal? (3e week bloei). Wil er maar 2 of 3 afhalen.. Hoeft er maar 1 te wortelen

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Als je doorgaat met de moederplant gewoon snijden zodra ze er zijn. Onder de oksels komen vaak mooie scheuten voor stekken en als je de moeder topt heb je ook weer een stek. De lamp mag er wel een meter tot 70 cm van af. Als de stekken snel aftakelen is het licht ze teveel. En dat is heel gauw zo zal je zien. Ik werk met 8 watt. Jij met tien keer zo veel. Dus tien keer zo hoog hangen logischerwijs maar of het werkt?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Plafond armatuur 50/100 cm, 6500 k, 24 uur aan, en geen/weinig ventilatie.

          90% wortels binnen 14 dagen.

        #5
        Deze lamp ka ik van harte aanraden:

        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik ga het gewoon eens proberen. Heb nog een daglicht armatuurtje van een aquarium. Is ook maar iets van 30 Watt en dan dus TL. Zal wel overeen komen. Zometeen dat apparaat maar eens inrichten dan.
      Bezig...
      X