Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe lang spoelen jullie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe lang spoelen jullie?

    Korting op 420shop
    Einde van mijn kweekje ik ben al even aan het spoelen. Maar hoe lang spoelen jullie in hydro? Een week of langer?

    Ik ben begonnen met spoelen maar de restvoeding van in de rotswol heeft die waarde doen stijgen, waarna ik terug gevoed heb to drain omdat niet nog eens voor te hebben. De vraag is nu vanaf wanneer begin ik te rekenen dat ik aan het spoelen was ookšŸ«¤. Bij mijn eerste reservoir change naar zuiver afgezuurd water is mijn Ec + 0,5 gegaan.

    #2
    Ik spoel in het geheel niet op hydro en gebruik het restant voedingswater weer voor de volgende ronde. Ben net weer bezig met een nieuwe ronde en de Ec in mijn metselkuip zit nu op 2.9 ofzo.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Ja dit dus.. ik heb onderzoeken hiernaar bekeken en kort gezegt komt het erop neer dat het echt bijna geen zin heeft. En geen effect heeft op de smaak daarintegen is het op grond natuurlijk financieel gezien wel uitdagend om te doen. Ik laat ze liever die 2 weken door bloeien inplaats van tekorten te creƫren

    #3
    2 dagen met flash clean, maar daar gaat een schema aan vooraf, 2 weken van tevoren, 1 dag flash clean en de laatste 10-11 dagen final part en dan die 2 dagen flashclean, werkt perfect, drainwater is dan EC 0,8 en PH 5,9

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Bij hydro is het genoeg om te stoppen met voeding en alleen afgezuurd water te gebruiken, 5 liter per dag door de steenwol, 2/3 dagen is al genoeg.
Bezig...
X