Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hydro buitenkweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hydro buitenkweek?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben redelijk nieuw met kweken. Vorige zomer wat plantjes gehad. Ik heb nu nog zo'n 100 zaadjes over en ga deze zomer wat neerzetten. Echter is het voor mij belangrijk dat we de kweekbak, wanneer er bijv. visite komt, even aan de kant kunnen zetten. Een zwaar medium zoals grond heeft dus niet de voorkeur. Mijn vraag in het kort: Is het te doen om als semi-beginner hydro buiten te kweken, of heb ik een lagere slagingskans? Ik ben van plan om een soort kleine 'kas' te bouwen en hieronder de hydro bak te plaatsen met de planten (verrijdbaar). Ik ben nu wat zaden aan het ontkiemen binnen zodat ik naar buiten kan zodra het lekker weer is.

    Bedankt.

    #2
    Re: hydro buitenkweek?

    ga naar de growshop en laat je voorlichten over eb en vloed systeem,dat is bijna hufter proef als je het met de hand doet.wel zal je ph en ec meters moeten aanschaffen.ook zal je in de zomer om de dag bij heel warm weer,of om de 3 dagen thuis moeten zijn om te vloeden.

    Comment


      #3
      Re: hydro buitenkweek?

      Hey man,

      Bedankt voor je reactie. Ik zal me er eens in verdiepen. Heb een handje in de potgrond gestrooid, zijn er nu ca. 15 van met het kopje boven.

      Comment


        #4
        Re: hydro buitenkweek?

        vergeet allezins geen verslagje te maken, lijkt me enorm ingewikkeld maar opzich realistisch
        klinkt mooi, veel succes alvast!

        Comment


          #5
          Re: hydro buitenkweek?

          Het ligt er ook aan wat voor medium je gebruikt, steenwol zou ik niet nemen want dat zijn broedplekken voor ongedierte. Cocos moet meerdere malen per dag bevloed worden zeker als het warm weer is. Dan heb je nog korrels wat je kan gebruiken en mapito, met deze medium's moet je ook meerdere malen per dag vloeden dus om de 3 dagen eens thuis zijn om te vloeden is natuurlijk niet mogelijk dan zijn je planten allang dood. Daar komt bij dat je met warm weer, je water temp. gigantisch omhoog schiet en dat is niet bevordelijk voor je wortels. Je zal dus iets moeten verzinnen om je water te koelen.

          Als je zover bent wil ik graag foto's zien want ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen.

          Succes

          Comment


            #6
            Re: hydro buitenkweek?

            Koop toch gewoon 4 zwenkwielen en een plaat watervast verlijmd multiplex van 18 mm * 1.22 m. * 2.44 m. Je zaagt deze plaat doormidden en schroeft vervolgens de delen op elkaar: je hebt dan een uiterst stevige bodemplaat van 1.22 m. * 1.22 m. Daar kun je een olifant op vervoeren, dus een paar potten grond zal ook wel lukken. Eventueel een stevige schroefoog op de plaat bevestigen en met een stukje touw sleep je zonder te bukken deze "kar" overal naar toe. Desnoods schroef je de bodems van de potten vast op de bodemplaat: dan flikkeren je planten niet om bij het vervoeren.

            Comment


              #7
              Re: hydro buitenkweek?

              en een knappe indica zoals k2 en SiddiH en je planten worden niet te hoog

              Comment


                #8
                Re: hydro buitenkweek?

                Het is geen hydro kweek geworden. Zou een gedoe worden met verplaatsen (nat) naar binnen bij bezoek. Komt miss maar eens in de 1,5-2 maanden voor maar moet er wel rekening mee houden. Ze gaan wel aardig nu, zie foto:

                IMG_20120530_132758.jpg

                Van de 25 plantjes heb ik er 5 op het balkon laten staan. Een stuk of 5 de nek omgedraaid. De overige zijn naar familie/vrienden gegaan

                Comment


                  #9
                  Re: hydro buitenkweek?

                  als ze niet in dezelfde pot stonden,kon je het hoogte verschil oplossen,nu zal de grote de kleinere in de schaduw werpen,gaat eigenlijk best kut dus zo

                  Comment


                    #10
                    Re: hydro buitenkweek?

                    Er staan er 4 de hele dag in de zon, 1 valt er inderdaad achter. Dan nog er vanuit gaan dat er min. 2 mannetjes tussenuit moeten. De voorkeur ging ook uit naar 1 verrijdbare bak zoals je had kunnen lezen.

                    Comment


                      #11
                      Re: hydro buitenkweek?

                      http://www.youtube.com/watch?v=S8cOB...e_gdata_player

                      alles wat je nodig hebt....

                      Comment

                      Bezig...
                      X