Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Areoflow, DHS of Autopot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Areoflow, DHS of Autopot?

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Hoe meer ik lees des te meer ik ga twijfelen. ga ik voor de Aeroflow systemen van GHE of DHS of de 1pot systemen van autopot. Ik weet de vergelijking gaat niet helemaal op maar misschien zijn er hier mensen die zelf ook eerder deze afweging hebben gemaakt?

    #2
    Re: Areoflow, DHS of Autopot?

    Ik volg , maar waar welk medium
    wil je kweken?

    Comment


      #3
      Re: Areoflow, DHS of Autopot?

      Welk medium?

      Comment


        #4
        Re: Areoflow, DHS of Autopot?

        Ik was hier ook naar aan het kijken en kwam dit tegen .vandaar mijn vraag.

        Vul hierna de potten met uw gekozen medium tot ongeveer 2 a 3 cm onder de bovenste rand van de pot.

        Gebruik altijd een luchtig medium zoals 50% kokos gemengd met 50% perliet of hydrokorrels.
        60% van goede kwaliteit compost of cocos gemengd met 40% perliet of ph stabiele hydro korrels, alles is vrij verkrijgbaar bij uw tuincentrum. Vele andere soorten mengsels kunnen tevens gebruikt worden, echter voor de beste resultaten is een luchtig medium het advies.
        Bij gebruik van een mix met 50% hoge kwaliteit aarde met 50% perliet of hydrokorrels (PH-stabiel) leg dan
        een laag (25-35mm) perliet of hydrokorrels op de bodem van de pot.

        Aarde/Perliet 50/50mix
        Kokos/Perliet 50/50mix
        Aarde/Hydro korrels 50/50mix
        Kokos/Hydro korrels 50/50mix
        Rockwool/Hydro korrels 50/50mix

        @QnQ Thanks voor de tip!,ben nog nieuw hier ,bij deze aangepast.

        Ik had deze hier gevonden in mijn speurtocht ,

        http://www.wietforum.nl/topic/97078-18-bubbels-de-autopot-op-in-gk-complete/
        http://www.autopot.nl/media/pdf/Easy...nstructies.pdf
        Last edited by Fat Bud; 18 October 2016, 09:48. Reden: Link vergeten

        Comment


          #5
          Re: Areoflow, DHS of Autopot?

          Doe even de bron erbij schrijven als je iets overneemt van een andere site
          Er staat een hoop onzin op het net, hydrokorrels door je grond heen doen bijvoorbeeld.
          50/50 mixen zelfs, dus dat betekent dat je plant 50% minder aarde heeft. Da's ingenomen door steen, waar ze niets aan hebben.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Areoflow, DHS of Autopot?

            Oorspronkelijk geplaatst door Fat Bud View Post
            Ik was hier ook naar aan het kijken en kwam dit tegen .vandaar mijn vraag.

            Vul hierna de potten met uw gekozen medium tot ongeveer 2 a 3 cm onder de bovenste rand van de pot.

            Gebruik altijd een luchtig medium zoals 50% kokos gemengd met 50% perliet of hydrokorrels.
            60% van goede kwaliteit compost of cocos gemengd met 40% perliet of ph stabiele hydro korrels, alles is vrij verkrijgbaar bij uw tuincentrum. Vele andere soorten mengsels kunnen tevens gebruikt worden, echter voor de beste resultaten is een luchtig medium het advies.
            Bij gebruik van een mix met 50% hoge kwaliteit aarde met 50% perliet of hydrokorrels (PH-stabiel) leg dan
            een laag (25-35mm) perliet of hydrokorrels op de bodem van de pot.

            Aarde/Perliet 50/50mix
            Kokos/Perliet 50/50mix
            Aarde/Hydro korrels 50/50mix
            Kokos/Hydro korrels 50/50mix
            Rockwool/Hydro korrels 50/50mix

            @QnQ Thanks voor de tip!,ben nog nieuw hier ,bij deze aangepast.

            Ik had deze hier gevonden in mijn speurtocht ,

            http://www.wietforum.nl/topic/97078-18-bubbels-de-autopot-op-in-gk-complete/
            http://www.autopot.nl/media/pdf/Easy...nstructies.pdf
            Got ya, die zaken ben ik ook tegengekomen inderdaad. Bij aeroflow en dhs niet relevant want daar heb je alleen de hydrokorrels nodig maar voor de autopot kom ik ook iedere keer weer uit op 50% kokos en 50% perliet.

            heb je al een keuze gemaakt?

            Comment


              #7
              Re: Areoflow, DHS of Autopot?

              Ik denk niet dat er hier nog iemand dit subforum leest, maar heb voor mezelf beslist om over te stappen naar hydro.

              Ben voor mezelf een eb en vloed systeem aan het maken. En een ez cloner cloon.

              Mijn medium zal hydroton worden (klei korrels) en starten ofwel in neoprene of in cutilene startblokken. Daar ben ik nog niet aan uit.
              Ik heb gekozen voor hydrokorrels omdat ik ze liggen had (hehe).


              Heb ook de aeroflow bekeken die gebasseert is op NFT (nutrient film technique), maar voor mijn setup was dit niet interessant.
              Het Wilma systeem is ook een goed systeem als je een drip systeem wil.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                Re: Areoflow, DHS of Autopot?

                ik lees mee zelf in de start fase met hydro dwc.

                Comment


                  #9
                  Re: Areoflow, DHS of Autopot?

                  Zal bij mij nog iets duren.

                  Mijn besteld Dumabak kon niet geleverd worden. En dat zeggen ze natuurlijk als de rest van de kleine brol al onderweg is. Hopa 2 keer transportkosten. Miljaarde ik wil een deftige growshop dicht in de buurt waar ze beetje deftige materiaal verkopen zonder altijd naar die louche zaken te moeten stappen.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #10
                    Re: Areoflow, DHS of Autopot?

                    Ik volg mensen. Ik ben zelf nu de autopot aan het aanschaffen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Areoflow, DHS of Autopot?

                      Maak je een verslag? Ik ben zelf aan het overstappen naar een DIY ebb en vloed systeem.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment

                      Bezig...
                      X