Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom kweekt 80 procent op grond???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom kweekt 80 procent op grond???

    Korting op 420shop
    Halloo gezellige mensen

    Ik kijk hier nu dagelijks naar nieuwe berichten, vooral de kweekverslagen. maar het kweken op hydro is volgens mij nog niet echt uitgevonden.
    Ik lees zoveel over klote beestjes op je plantje, slechte grond, enz.

    Zelf ben ik net mijn eerste kweek begonnen, en gebruik hydrokorrels. Als het niet gaat werken gebruik ik de volgende keer ook gewoon potgrond, maar we wachten het maar af toch...

    Is het niet zo dat hydrkorrels pas water afgeven als de plant het nodig heeft, overbewatering komt dus niet voor dan (mits je dan het water weer laat wegvloeien uit de bak na het water geven)

    En hydrokoorels zorgen dan toch ook voor meer zuurstof voor de plant door de ruimte tussen de korrels OID. verbeter me als het niet zo is.
    PH is beter, dacht 7. Ze zijn herbruikbaar. etc etc

    Er zijn vast meer voordelen en nadelen. kan iemand er nog een paar noemen. want het lijkt mij makkelijker tot nu toe en beter, maar ik hab dan nog geen ervaring.

    bedankt voorzover...groeten michel

    #2
    Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

    Hydro is moeilijker,je moet ph en ec dan heel goed in de gaten houden.

    Ook moet je klimaat redelijk onder controle zijn temp, lv gedurende de kweek.
    Als je kweekt op hydro kun je ook beestjes krijgen

    En water geven moet meer gebeuren

    Voor de rest ik probeer over een jaar ook wel eens als ik 2 tenten heb maar eerst leren met grond?

    Grond kun je ook hergebruiken geloof ik of alleen turf,weet ik niet zeker

    Als ik iets verkeerd heb geinformeerd laat het weten??!!!
    Geniet van iedere dag!!

    Comment


      #3
      Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

      Ik kweek op grond vanwege gebruiksgemak voornamelijk. Het is een tolerant medium in de zin van dat teveel aan voeding niet meteen je planten naar de knoppen helpt. Doe je dat bij hydro is het meestal gebeurd. Ook buffert grond, bijvoorbeeld als je pH niet helemaal in orde is. Het komt ook natuurlijker over, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het daarom ook meteen beter is.
      Hydro vind ik rete-interessant maar het is tricky : alles moet precies, foutjes zijn fataal.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

        Ik geloof het meteen, zeker de voeding. Het is goed te merken wat de dames doen bij goed gemengd water en minder goed gemeng water. ben gister 3 uur bezig geweest om zonder spuitje oid water ph5,8 met een ec van 1,3 te maken. T is me niet gelukt. valt echt vies tegen. vandaag ben ik maar naar het ziekenhuis gegaan, heb daar een meesterlijk spuitje gekregen voor 1ml.

        Ik hou mijn ogen dus open voor ''allemaal beesjes om me heen'' ook al heb ik hydro, die moet ik niet in me kamer ee. dan kan ik strax een lieveheersbeesjesfamillie gaan aanschaffen.

        thnx voor de info alvast. zal mu kweekverslagje bijhouden of ik nu faal of dan wel niet latersz

        Comment


          #5
          Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

          Falen doe je nooit als je het uitprobeert Michel, ook al is het enige wat je ervan overhoudt "zo moet het dus niet".

          veel succes maar vooral : veel plezier
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

            grond is zoiezo makkelijker zoals iedereen zegt, batmix vind ik gewoon goeie grond nooit problemen met me planten, en de smaak is beter op aarde het heeft gewoon een lekker bijsmaakje vind ik met aarde dat komt door de terpenen in de grond die voor de bijsmaak.

            road

            Comment


              #7
              Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

              Omdat het natuurlijk is en in in grond al veel zit wat de plant nodig heeft

              Waarom kweken mensen op cocos ? Zodat ze alles wat ik de Grond zit nu met een flesje zelf kunen toevoegen?
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                nee joh, omdat ze omkomen in de hier van nature voorkomende kokosnoten, en inmiddels wel zat zijn om er soeplepels van te maken...
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                  Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd hoe die gaat smaken,
                  In de afgelopen jaren heb ik nogal is wat eigen teelt gekocht hier en daar, maar vaak smaakt het niet zoals de shop. Ik koop een dikke zak, en denk voorlopig wel ff niet naar die klote shop te moeten, maar na 3 joints te hebbe gedraait toch weer naar de shop want het smaakt gewoon kut.
                  Je kent die smaak wel, teveel plant smaak, maar te weinig twierrie.

                  Zo ben ik gaan denken dat door geen grond te gebruiken, maar korrels meer de smaak van de plant/wiet naar boven zou komen, maar dat ligt dus niet aan de grond, maar aan de tijd enz van het oogsten toch!!!
                  en zoals jullie dan zeggen een beetje door wat potgrond aan smaak geeft.
                  Ik moet nog een poosje wachten, maar de tijd zal het leren.

                  thnx voor de info guys.

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                    Oorspronkelijk geplaatst door RoadManiac View Post
                    grond is zoiezo makkelijker zoals iedereen zegt, batmix vind ik gewoon goeie grond nooit problemen met me planten, en de smaak is beter op aarde het heeft gewoon een lekker bijsmaakje vind ik met aarde dat komt door de terpenen in de grond die voor de bijsmaak.

                    road
                    Last edited by monty; 10 February 2010, 13:22.

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                      Als er al terpenen in de grond zouden zitten kan de plant die niet opnemen. Die Terpenen zijn veel te groot (minimaal 5 koolstofatomen), zulk soort dingen kunnen alleen met aktief transport opgenomen worden als ik me niet vergis.
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                        uhum okay, smijt een zaadje op de grond het gaat kiemen en word een plant, smijt een zaadje in het water en wat word het? een klein beschimmeld bolletje.

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???



                          smijt een zaadje in het water en wat word het? een klein beschimmeld bolletje.
                          Zal zeker en vast ontkiemen; maar wat er dan gebeurt weet ik ook niet lol.

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                            Heb die gast zijn filmpje helemaal bekeken van kop tot teen, meer dan een uur kijken maar het was de moeite waard. als je ooit de lotto wint dan moet je zeker en vast contact opnemen met deze gast hij schijt geld zo te zien xD

                            Comment


                              #15
                              Re: Waarom kweekt 80 procent op grond???

                              ben gister 3 uur bezig geweest om zonder spuitje oid water ph5,8 met een ec van 1,3 te maken. T is me niet gelukt. valt echt vies tegen.
                              Dat heb je met kleinere hoeveelheden. Het is dan ook slim om je PH- 1:10 te verdunnen met water en dat te gebruiken om je voeding af te zuren. Dan zul je merken dat het ook veel makkelijker is om tot de gewenste waarden te komen. Ook geduld is een schone zaak. Wanneer je er een scheut fosforzuur in gooit, krijg je een hele zure wolk. Binnen die wolk is de PH zo laag dat de buffer van dat water gebroken is. Alle calcium, kalium, etc binnen die wolk heeft dan gereageerd. Dat wil je niet. Langzaam druppelen en goed mengen dus! En natuurlijk de beginnersfout om eerst af te zuren en daarna voeding toe te voegen. Dat is niet goed! Eerst voeding toevoegen tot gewenst EC, daarna de PH naar gewenste waarde brengen. Schiet je uit met je PH-, dan nooit PH+ toe gaan voegen om de PH weer omhoog te krijgen. Gooi een deel van je voeding weg, doe er weer nieuw water bij tot de PH 0,5 hoger is dan gewenst, voeg voeding toe tot gewenste EC en breng daarna de PH weer naar beneden.

                              Comment

                              Bezig...
                              X