Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blumatz?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blumatz?

    Korting op 420shop
    ik vroeg me af hoe dat precies werkt , hoe je de blumat moet afstellen weet ik wel maar
    als je een set blumats koopt hoe schakel je die dan aan op je water recevoir en moet je dan ook een
    pomp kopen voor de aanvoer ? en stel je wil direct aansluiten op de kraan ?
    Last edited by Jointjedraaien; 20 May 2009, 17:27.

    #2
    Re: Blumatz?

    Gebruiksaanwijzing

    Schroef de groene gietknop van de sensor en vul deze tot aan de rand met water, dan weer vast dichtschroeven en minstens een uur onderdompelen in water, zodat de sensor goed doorweekt is. De knop op het membraam nog niet dichtdraaien.Monteer de druk-regelaar of de regentonaansluiting en leg de aanvoerslang even in warm water, waardoor deze gemakkelijk uitrolt of leg de slang in de zon. Sluit de slang vast aan. Als de sensors goed doorweekt zijn, kan het plaatsen van de blumats beginnen.
    Steek de blumats tot de eerste groene ring ( waar de overlapping van de sensor begint) in de aarde. Let op goed kontakt met de grond.
    Begin nu met de grond goed te gieten rondom de blumat.
    Plaats de blumats in bloembakken ongeveer 25 cm uit elkaar, in potten tot 25 cm 1 blumat, 25 tot 40 cm 2 blumat of twee verdeeldruppelaars, 40 tot 50 cm drie blumat of drie verdeeldruppelaars.Let erop dat de druppelslang ongeveer 8 cm lang is. Snijd passende stukken aanvoerslang af en verbind de blumats met elkaar. Let op dat de slang goed op de verbinders geschoven zit om lekkage te voorkomen. Gebruik voor het aansluiten geen vet , zeep, etc. Draai alle gietknoppen met de klok mee dicht Als laatste wordt de kraan opengezet.Draai nu tegen de klok in de gietknop open totdat het water begint te stromen. Draai nu langzaam weer ongeveer twee markeringen dicht. Als de aarde nat is geeft de blumat nu geen water. Om nu de juiste vochtigheidsgraad in te stellen om de twee dagen ca 1 a 2 weken controleren en naar gelang meer of minder water geven

    Wij adviseren om de aansluiting op het leidingnet te verkiezen. U kunt dan zelfs planten tot op een hoogte van 4 meter van water voorzien. Kiest U voor een reservoir, dan moet deze bij elke 5 meter slang 50 cm hoger staan. Tropf Blumat werkt automatisch en als de bodem uitdroogt, zal het systeem water geven tot de juiste vochtigheidsgraad weer bereikt is. Het systeem houdt rekening met zon, temperatuur, luchtvochtigheid en groeisnelheid van de plant. Doordat de bewatering zo constant is zal uw plant het beter doen.Het verdient aanbeveling om mestkorrels met langdurige werking in de aarde mee te mengen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Blumatz?

      als ik de blumat op een waterton wil aanluiten moet ik dan een pompje hebben
      voor de aanvoer want de blumat zuigt toch niet het water op uit de ton ?

      Comment


        #4
        Re: Blumatz?

        je hebt pasieve blumats en actieve

        de pasieve aansluiting zuigt zen water zelf aan uit een ton, dit door dat je keramische kegels water in zich hebben en als die eruit gezogen word door je medium dan trekt door het leegzuigen de kegel weer vol met vers water. eigelijk heel simpele werking maar doen het serieus goed. raad wel aan als het grotere planten zijn er 2 per plant te gebruiken
        a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

        Comment


          #5
          Re: Blumatz?

          ja als het echt werkt als beschreven staat moet het wel
          echt chil want je hoeft em natuurlijk ook niet meer aan te passen
          als de plant gaat bloeien , het lijkt me wel wat en niet zo duur.

          Comment


            #6
            Re: Blumatz?

            en wat is dan beter een maxi blumat of een tropf blumat ?

            Comment


              #7
              Re: Blumatz?

              persoonlijk vind ik den tropf het beste.

              heb er hier zelf 12 en ben er superblij van, den beste aankoop die ik in lange tijd gedaan heb. op hydro basis zijn ze wel enkel bruikbaar op coco's. ze verstoppen nie snel en zorgen dat uw medium juist blijft van vochtigheid dus hun werk doen ze zekers

              kan eigenlijk alleen maar lof spreken erover en zelf ene kuisen is kinderspel

              grtz
              a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

              Comment


                #8
                Re: Blumatz?

                even een beginners vraag , wat is hydro bassis ?

                Comment


                  #9
                  Re: Blumatz?

                  als je op hydro als kweek methode gebruikt zijn er verschillende optie coco's, kleikorrels, steenwol, mapito. dit zijn een paar vb van mediums op hydro basis

                  de blumats zijn eigenlijk ideaal voor aarde en coco's

                  grtz
                  a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

                  Comment

                  Bezig...
                  X