Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x K-train op RFX-1 + eb & vloed systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x K-train op RFX-1 + eb & vloed systeem

    Korting op 420shop
    Hallo Forum Leden,

    Mijn naam is Tha Processor, ben 26 jaar en heb nu mijn 1ste kweek op RFX-1 staan en ik had al meerdere posts gezocht met mijn probleem maar kon tot op heden niks duidelijks gevonden krijgen dus vandaar dat ik mijzelf even voorstel en mijn probleem naar jullie uit schrijf
    Ik kon de RFX goedkoop van iemand overnemen en had gelezen dat hier goed resultaten op te behalen kunnen zijn, maar nu is het zo, ik heb mijn RFX-1 gespoeld met kraan water, daarna PH 5.8 en EC 1.0 erdoor heen laten spoelen, maar eigk na de 1 ste week begonnen ze gele vertoningen te laten zien.
    Zit nu op de 3de week dat ze in de groei staan maar ze willen niet echt breed worden en het lijkt ook wel of de groet wat achter blijft.
    Hieronder wat fotos van mijn probleem, en tevens een specificatie van mijn opstelling:

    medium: RFX-1 ( eb en vloed )
    Lamp: 400 W Philips Green Power HPS
    VSA: 400 W + 600 W (voor in de bloei)
    Reflector: Azerwing 97 %
    Kast afmeting: 110 x 110 x 189
    Passieve + Actieve inlaat
    800 m3/pu Ruck 160L afzuiger 160mm gat incl. slang
    2200 m3 inblaas (later aangeschafd en wordt nog veranderd in een ruck 125L +- 400 m3/pu)
    voedingslijn: HESI HYDRO alle componenten incl PH- van HESI
    Soort: WSS K-Train (FEM)
    PH/EC Meter: ADWA AD100
    Voedingsvat inhoud: 80 l water per keer
    Kratje zijn: 35L ( maar helaas niet helemaal gevuld omdat ik niet genoeg medium beschikte)


    Mijn wanden heb ik beplakt met Mylar thermo sheet (dit schijnt een licht reflectatie te hebben van 97% , bestelt bij WISH)

    Ik probeer de dames om de dag a 2 water te geven, nu nog even van bovenaf maar ik wil gaan werken van onderaf maar omdat dit in de eerste 2 weken niet veel positiefs mee bracht ben ik maar van bovenaf gaan geven, en nu sinds 3a4 dagen komen de wortel onderuit de pot.
    De damen zijn 1x getopt en de plant in het midden is nog niet getopt die heeft haar zelf wss getopt.

    De dames hebben per ongeluk ook 1x 3dagen licht gehad omdat mijn licht schakelaar per ongeluk niet naar AUTO was omgezet, hier baal ik super hard van en ik wil er alles aan doen om ze er bovenop te krijgen... !!!


    Is de 1ste keer dat ik zelf kweek heb van vrienden enz wel tips enz gekregen maar ze konden mij met dit probleem niet echt snel vooruit helpen dus vandaar dat ik mijzelf hier even voorstel en het jullie ervaren mensen vraag
    Van elkaar moeten we leren zeg ik dan maar zo toch

    Alle tips/tricks/hints/kritiek en dergelijke zijn welkom

    Vriendelijke Groene Groet uit het mooie brabant
    Tha Processor
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    #2
    Heb zelf geen ervaring met mapito, dus kan je helaas niet helpen daarmee.

    Heb je je medium gespoeld met 5.8 water voor je de plantjes erin plaatste? Zijn de vlokken constant nat, of juist droog?

    Hoe zal je de eb en vloed doen? Welke tafel? Kan je setup niet zo goed zien.

    Als je zegt voedingsvat van 80L. Dat is gewoon een vat waar je je voedingswater in bewaard? Die staat niet in verbindingen met je plantjes?
    Wat is de EC/PH in je vat? Schommelt dat?

    Kijk gerust eens op mijn verslagen als je over eb en vloed wil leren. Ik gebruik wel hydro korrels. Geen onderhoud aan, simpel als iets.

    hoop dat goed komt.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment

    Bezig...
    X