Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deep Water Culture uitvoeren in een 10 liter emmer kan dat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Deep Water Culture uitvoeren in een 10 liter emmer kan dat?

Korting op 420shop
    Dag mensen,

Ik kweek nu al een paar jaar eerst op aarde en toen naar cocos, ging met ups and downs maar heb er veel van geleerd.
    Heb de laatste dagen veel gelezen en ik zou graag de volgende ronde hydro willen kweken.

Ik wil graag gaan beginnen met Deep Water Culture in 10 liter emmers van mijn werk van frites saus en of olie, kan dat?

Wil er 6 in een Secret Jardin dr 150 zetten 2x 600watt!
    Voeding heb ik ook na gekeken maar ben er nog niet helemaal over uit, Canna?

Hoor graag van jullie!

Peace ✌

Ja dat kan. Maar ik zou het je niet aanraden. 10liter emmers als je daar nog een netpot in de deksel hangt houd je nog een 5 - 6 liter voedingswater over. Een volgroeide plant kan zo 2liter water per dag drinken. Doordat er dan relatief veel uit je reservoir gaat per dag ga je met veel meer schommelende ec en ph waardes te maken krijgen. En met zon bak licht erboven heb je ook kans dat die paar liter voedingswater zich veel te snel opwarmt en je daar weer problemen creƫert.

Persoonlijk zou ik je grotere bakken/emmers aanraden dit bied eigenlijk alleen maar voordelen. Zo hoef je niet elke dag je bakken bij te houden, en blijft alles stabieler en loopt de temp niet zo snel op.

Om je een idee te geven van tijd die je bezig bent, heb zelf 5 bakken staan als ik die allemaal de zelfde dag ga aanvullen en bijstellen ben ik daar zo een een 45min mee bezig. Omdat ik met 25 liter voedingswater per bak werk kan ik dagen overslaan, een heel weekeind zelfs en dat is soms toch verrekte handig. Doorgaans doe ik de om de dag een paar bakken en dan is het bijhouden niet veel werk.

Ik ben fan van GH voeding maar een ander merk kan in principe ook prima. Als deze maar voor hydro bedoeld is.

greetzz

Comment

Bezig...
    X