Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrosoil ervaringen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydrosoil ervaringen.

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Zijn er hier ook die op hydrosoil kweken?

    #2
    Hydrosoil is wat je krijgt als je gelijke delen zwaarbemeste aarde, kokos en perliet mengt.
    Dit heb je op CNNBS gelezen waarschijnlijk ?

    Mijn ervaring met veel kokos door de grond is niet super.
    Je gaat echt hydro kweken na een paar weken, dus alles precies meten met een Ph meter en EC meter.
    Je hebt ook voeding voor hydro nodig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hoi,
      Inderdaad van cnnbs gezien.
      Na een paar weken is natuurlijk de bufferfunctie van de aarde weg.
      Hydro voeding was volgens hun niet nodig.
      [quote cnnbs] Je kunt in hydrosoil gewoon biologische voeding geven, wat de smaak volgens puristen ten goede komt [/quote]
      Het verhaal sprak me wel aan.
      Is die bufferfunctie niet te herstellen dan met wat mest, bijvoorbeeld "bat guano"

      Comment


        #4
        Idunno man, ik vermijd cnnbs en eigenlijk zou iedereen dat moeten doen.
        Ik krijg bijna een epilepsieaanval als ik die site open, van alle knipperende adds.
        Bovendien staat het vol onzin-artikelen, doorspekt met reclame.
        LR2 heeft pas ook weer eens omschreven hoe hij over die site denkt : cnnbs.

        Ik weet niet precies wat je nou wil bereiken met zo'n mix die opeens hydrosoil heet.
        Grond mixen doet de mens al decennia. En als het op cnnbs staat dan is er waarschijnlijk een fabrikant bezig om zoiets te produceren.
        Of zou het noemen van biologische voeding in combinatie met de adds van Canna, Mills en BAC op die pagina al genoeg geld opleveren ?
        Tel de adds eens, en doe dat dan x 300 euro. Dat zijn de maandinkomsten voor die pagina.

        Als je iets meer wil dan een zakje grond uit de supermarkt, dan zou je gewoon een willekeurige growshop in kunnen stappen en een zak huismerk grond kunnen halen.
        Dat is vaak al redelijk goed bemest, er zit perliet door en heeft al de juiste vochtigheid. Daar is prima op te kweken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ja,....is eigenlijk geen speld tussen te krijgen.
          Alleen best lastig om dat als beginner te her en onderkennen.

          Het sprak me wel enigszins aan. Ik heb een test gedaan met aardbeien in aarde/kokos mengsel. Kijken hoe de vochthuishouding daar mee gaat, en kijken wat de aardbeien doen met extra voeding die ik voor de wiet gebruik. Normaal geef ik elk voorjaar verse aarde en dan heb ik 1 goede oogst en een veel mindere.

          Comment

          Bezig...
          X