Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen en vragen over de Alien Bubbler 55 liter DWC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ervaringen en vragen over de Alien Bubbler 55 liter DWC

    Korting op 420shop
    Ik ga binnenkort mijn eerste DWC kweek doen, op een 55 liter pot.
    Als ik nieuw voedingswater wilt toedienen, met wat voor apparaat moet ik de DWC pot leeg maken/zuigen?
    Last edited by Nicle; 11 June 2018, 03:04.

    #2
    Ervaringen gezocht met de Alien Bubbler 55 liter & Alien Ripstop 60L

    Ik wil 1 grote cannabis plant kweken op de Alien Bubbler 55 liter.

    Kan ik eigenlijk de Alien Bubbler 55 liter, aansluiten op het watervat Alien Ripstop 60L?
    Of moet ik dit voedingswater met een tuinslang overzetten?

    Ik wil het een deze dagen aanschaffen, maar wil weten, dat ik niets vergeet.

    -

    Ik ben ook benieuwd waarmee jullie het watervat schoonmaken, of leegzuigen.

    Comment


      #3
      Ik weet niet welk dwc systeem je precies hebt he..
      Sommige zit gewoon een kraantje aan de onderkant, anderen hebben een pvc 90 hoek met doorzichtig slangetje in.
      Als die omhoog staat kun je zien hoeveel water erin zit, en als je 'm naar beneden draait loopt je pot leeg.

      *** Aha, gevonden, je had nog een topic hierover.
      Heb 'm hier maar bij gezet, al je vragen over een systeem in 1 topic is makkelijker eh ..


      Die bubblers zit zo'n slangetje aan zie ik, die kun je naar beneden draaien, dan looptie leeg.

      Het is wel aan de prijs hoor, voor een emmertje, een netpotje, pompje en wat pvc.
      Qua materiaal is het misschien 15-20 euro waard.
      Een voedingsvat is niet noodzakelijk, je vult de emmer en that's it.
      Last edited by QnQ; 11 June 2018, 11:37.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Nicle
        Nicle commented
        Editing a comment
        Als ik het kweekschema van Plagron wilt volgen, moet ik 1x per week het voedingswater vernieuwen.
        Moet ik hem dan leeg laten lopen, en dan nieuw voedingswater toevoegen?

        Is het niet beter, als ik een dag ervoor in het watervat van 60 liter het voedingswater aanmaak, en ma de alien bucket leeg laat lopen, en direct bij vul via het watervat?

        Is de Alien bucket nou een dwc en watervat ineen?
        Bij alle dwc systemen zie ik namelijk, dat er continu een watervat op de dwc potten is aangesloten.
        Vraag mij af of dit nou ook zo moet bij de Alien bubbler?

      #4
      Hey QNQ, thanks voor je reactie
      Onderaan het watervat zie ik inderdaad een kraantje.
      Hierop kan ik een tuinslang aansluiten, en overzetten in dwc pot.

      Heb je de link waar je een slangetje ziet aan de Alien bubbler bucket?
      Die heb ik nog niet kunnen vinden namelijk haha.
      Super handig inderdaad dat je die dan leeg kan laten lopen.

      Dan heb ik ook geen dompelpomp nodig om beide te legen toch?

      Watervat wil ik, omdat ik las 24 uur ervoor voedingswater aanmaken, af zuren ph 5.5, volgende dag opnieuw ph waarde checken, en dan pas overpompen.


      Het is prijzig ja.


      Hier de link naar de dwc pot:
      https://www.greensell.nl/a-47076082/...r/#description

      En hier de link naar het watervat:
      https://www.greensell.nl/a-47078870/...l/#description

      Comment


        #5
        Dat groene vertikale dingetje aan de voorkant is een slangetje.
        Ik denk dat je die bovenaan los kan maken en dan naar beneden draaien.

        Als je goeie hydrovoeding gebruikt blijft de ph wel stabiel.
        Dat is sowieso wel nodig want door het bubbelen loopt de ph anders sneller op dan normaal.

        Kijk even de topics van Wietefras na.
        Die doet ook aan hydro en gebruikt daar ook de voeding voor.
        Kan je een extra vaatje uitsparen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Oke super dat wist ik niet, kan over deze bucket ook niet zo heel veel vinden, terwijl hij mij juist fantastisch lijkt, 1 grote cannabis plant kweken.

          Kwa voeding wil ik gaan voor Plagron.
          En ik zat al te twijfelen tussen Plagron ph + Plagron ph - of Plagron lemon kick die zelf de juiste zuurgraad opzoekt.
          Die laatste lijkt mij het makkelijkste natuurlijk, maar zal de verslagen lezen van Wietefras thanks.

          Plagron ph +:
          https://onlinetopgarden.com/nl/voedi...ron-phplus1ltr

          Plagron ph -:
          https://onlinetopgarden.com/nl/voedi...lagron-ph-1ltr

          Plagron lemon kick:
          https://onlinetopgarden.com/nl/voedi...mon-kick-1-ltr

          Comment


            #7
            QnQ Moet ik nou met de Alien ripstop tank 60 liter aansluiten op de Alien bucket 55 liter, zodat het voedingswater heen en weer kan stromen?

            Ik zie dat namelijk in alle dwc systemen van alien, behalve met de 55 liter bucket.

            Comment


              #8
              Wietefras .
              Die heeft dingen getest en heeft een werkend stabiel systeem nu.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                QnQ Mooi dat die alles-in-een is.

                Zo'n vat lijkt mij juist wel handig, omdat die 5 liter meer kan bevatten, dan de Alien bucket, en in 1x keer overzetten.
                Bucket is 55 liter, dan moet je wel een hoop emmers gebruiken.

                Weet jij hoe ik de Alien bubbler kan vullen, zonder de bovenkant met deksel?
                Is dat het kraantje, waarmee je de pot ook leeg kan laten lopen?

                Ik was al aan het zoeken naar wat kweekverslagen van hem, kijk er nu verder naar.

                Comment


                  #10
                  Kijk eens bij voertonnen.nl bijvoorbeeld. (eerste die ik vond met google, er zijn misschien nog wel goedkopere)
                  Dat scheelt alvast de helft en ze zijn veel steviger dan zo'n opvouwbare.
                  Je moet er alleen zelf even een kraantje in draaien als je die wil.

                  Hoe je dat ding vult weet ik niet.
                  Ik heb er geen. Misschien is er op youtube iets over te vinden ofzo.

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11
                    Had al zitten kijken op Youtube, maar je vindt alleen mensen die met meerdere Alien dwc potten kweken, nergens met die van 55 liter.
                    Verbaast mij enorm, had hem wel wat populairder verwacht.

                    Bedankt voor de website, scheelt zo'n 15 euro.
                    Heb dan liever die van Alien, die vind ik mooier om te zien, en moet er jaren tegenaan kijken, of ik moet overstappen op een groter hydro systeem.

                    Maar goed, eerst opstarten over paar weken, kan niet wachten om te beginnen.
                    Begin met autoflower, en toppen, wellicht ook beginnen met lst, omdat mijn kweekkast een rechthoek wordt, dus wat in de breedte buigen.
                    Eerste kweek gaat mij echt om de basis beginselen te leren.
                    Tweede kweek wordt mainlining, als dit bevalt, blijf ik dit denk ik toepassen.
                    Haha maar eerst eens zien of ik wel voldoende geduld heb, met het groeien 8 weken, en dan ook nog zo'n 7-9 bloei.

                    Comment


                    • Gozah
                      Gozah commented
                      Editing a comment
                      Hoe wil je aan 8 weken groei komen met een autoflower ?

                    #12
                    QnQ weet jij toevallig de omvang die de slang moet hebben van de Alien ripstop tank 60 liter, naar de Alien Bubbler 55 liter?
                    Ik kan geen Nederlandse webshop vinden die dit verkoopt.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Bij aquariumzaken kun je alle diameters slang vinden.
                      Mgoed, ik zou dan eerst die bucket eens bestellen, en bekijken hoe je het gaat doen als die binnen is.
                      De eerste week kom je wel door als je 'm gevuld hebt, dan heb je nog de tijd om een reservoir te bestellen als je die nog steeds denkt nodig te hebben.

                    #13

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #14
                      Wietefras Met welk slangetje haal je de bubblers leeg?
                      Zit die slang bij de aankoop in?


                      In een later stadium ga ik ook zo'n mooie DWC set potten halen, weet nog niet van welk merk.
                      Maar ik begin om 1 grote cannabis plant te kweken met de Alien bubbler 55 liter.

                      En het voedingswater maak ik in een watervat Alien ripstop tank 60 liter klaar, zodat dit precies goed is, voordat die naar de dwc pot kan.

                      Ik weet alleen niet met wat voor slang ik beide kan koppelen.
                      Kan nergens die informatie vinden.

                      Ideaal dat je zowel het watervat, als dwc pot zelf leeg kan laten lopen.
                      Maar wil het voedingswater met een slang overzetten via het watervat in de dwc pot.


                      Handig als je het zelf kunt bouwen, scheelt je vast een hoop geld.

                      Comment


                        #15
                        Je haalt ze leeg met dat "niveau slangetje". Dat staat normaal gesproken vertikaal. Als je dat plat draait dan loopt de bak leeg. Al zal er dan altijd nog wel wat in blijven staan.

                        Je kan die bakken niet met elkaar verbinden. Dan heb je een RDWC systeem nodig. Je zou die Ripstop wat hoger kunnen zetten en als de Bubbler leeg gelopen is, de Bubbler weer vullen vanuit het Ripstop vat met dat kraantje. Of een pompje gebruiken.

                        Wellicht dat er een handleiding bij zit, of dat je het bij de growshop kunt vragen hoe het werkt.

                        Zelf een DWC systreem maken is een kwestie van een flinke (en stevige) bewaarbak kopen en wat gaten in het deksel maken. Ik gebruik zelf de Iris Powerbox Opbergbox. Zwarte bak met deksel met rode handvaten. Koop er een luchtpompje bij en wat potten en je kan aan de slag

                        Een bubble bucket is ook vrij eenvoudig: https://www.youtube.com/watch?v=xg0uviXeFBw

                        Maar goed, zo'n kant en klaar systeem is wel mooi en minder werk.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment

                        Bezig...
                        X