Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen en vragen over de Alien Bubbler 55 liter DWC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Wietefras ze zijn beide makkelijk leeg te laten lopen.
    Het watervat moet inderdaad hoger staan dan de dwc pot, om via een slang het voedingswater over te zetten.

    Hoeveel cm hoger moet het watervat staan ten opzichte van de dwc pot?


    Even zien of ik aan zo'n slang kan komen vanaf het watervat naar de dwc pot.

    Ik hoop dat 55 liter in de dwc pot meer dan 1 week mee gaat, dan hoef ik hem in de week zelf niet bij te vullen.
    Last edited by Nicle; 13 June 2018, 00:26.

    Comment


      #17
      Als je het voedingswater met zwaartekracht van het reservoir naar de bubbler wilt laten lopen zou ik het hele reservoir hoger dan de top van de bubbler zetten, maar je kan natuurlijk ook gewoon een pompje erin gooien. Dan kan alles gewoon op de grond staan.

      Ik gebruik een tuinslang. Die zijn eenvoudig genoeg te vinden. Maar je zult moeten weten wat de maat van die kraan is als je daar een slang op wilt zetten.

      Als er echt 55liter water in zit dan gaat dat wel een week mee ja. Althans, ik kweek zelf op een vierkante meter en als dat vol staat drinken de planten een liter of 6 per dag.

      Ik hou zelf mijn DWC constant gevuld en ververs het water dan eens in de 3 weken.



      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Wietefras bedankt voor je info.
        Zelf had ik dit pompje in gedachten en toebehoren, voor het watervat Alien ripstop tank 60 liter:
        - Superfish Air Flow 2 - Aquariumpomp - Beluchting - 2 uitgangen
        - Terugslagventiel 2 stuks 4-6 mm
        - Aquarium Luchtsteen 4mm

        Als ik deze set gebruik, kan ik dan wel het voedingswater vanuit het watervat naar de dwc pot laten stromen?


        Ik heb ook een tuinslang, dat kan je sowieso monteren aan het watervat.
        Maar dan moet het watervat boven de dwc pot komen toch?

        Comment


          #19
          Waarom zou je een luchtpomp in het reservoir doen? Dat vul je toch alleen bij wisselingen van het water?

          Voor het vervoeren van water heb je een circulatiepomp nodig of fonteinpomp oid.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Ik maak 24 uur van te voren het voedingswater aan, en de volgende dag nogmaals checken, of alles op orde is.
            Dan moet het water met voeding toch circuleren, met een pompje?

            Ik zal dan een tafel timmeren, die hoger dan de Alien bubbler 55 liter staat, zodat het voedingswater met een slang loopt naar de DWC pot.
            Ga ik deze week doen, als ik tijd heb, anders volgende week.

            Het watervat komt dan buiten de kweekkast, want de DWC pot is al 49 cm hoog.

            Comment


              #21
              Hallo ik ben nieuw hier en stel me ff voor als sjak. Heb ook al gelijk een vraag ... ik wil minimaal gaan kweken in een 120/120 tent . Heb al enege ervaring met kweken en zag op internet het systeem alien bubbel. Is er toevallig iemand met enege ervaring hiermee. Groet sjak.

              Comment


              • SmokingJoop
                SmokingJoop commented
                Editing a comment
                1) Niet handig om je hier voor te stellen
                2) Je haalt een oud topic uit de dood

                Heb zelf een atami wilma, en vind dat al aan de prijs, zou zelf nooit zo'n systeem kopen. Denk dat de Atami Wilma voor ongeveer ~80-90 euro aan materiaal is voor ~160 in de winkel.

                Die alien bubblers zijn mijns inziens ongeveer 50-80 euro aan materiaal, voor 500 in de winkel...

                Je hebt een vat nodig, een deksel, net potje, iets om het leeg te halen (dompel pomp, of afvoerbuisje als ie wat hoger staat kan ook al) en iets wat er genoeg lucht in blaast (grote luchtpomp voor aquarium zou prima moeten zijn).

                Gebruik zelf geen plagron op het moment (net begonnen met hydro), maar ben overgestapt op Atami ATA AWA (recirculerend hydro, ziet er vooralsnog fantastisch uit). Canna Aqua zou ook kunnen. Draai 2 a 3 weken op de voeding (moet er af toe wel wat water of voeding bij gooien, waardes blijven aanzienlijk stabiel na de eerste dag echter) voor ik ververs.

                Maar goed, zou het zelf bouwen als je DWC gaat, zou moeilijk is het niet.
            Bezig...
            X