Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekplug plaatsen in DWC systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekplug plaatsen in DWC systeem

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Binnenkort begin ik met het kweken op DWC.
    De verkoper van het systeem zegt, om het water 1 cm in de netpot te laten komen.

    Moet ik nou deze 1 cm opvullen met kleikorrels, en dan de stekplug erin doen?
    Of moet de stekplug de 1 cm water staan?

    #2
    Alleen de kleikorrels. Daarbovenop plaats je de plug en zet die rondom vast met nog wat kleikorrels.

    Dus.

    2cm kleikorrels in de netpot.
    Dan plug erop plaatsen en de rest opvullen met kleikorrels.

    Er zijn veel manieren om dwc te kweken.
    Bij mij hangen de potjes helemaal niet in het water maar begint het water vaak pas na een cm of 10 onder de pot.
    Voorwaarde is dan wel dat ik in het begin altijd zelf de pluggen water geef.

    Comment


      #3
      Sudoma thanks voor je antwoord.
      Zelf lijkt mij het handiger, als je niet met DWC de planten handmatig water erbij moet geven.

      De verkoper had het er wel over, om vanaf de 3de week het water 5 cm onder de netpotten te plaatsen.
      En vanaf de 3de week maak ik gebruik van de watertank, met vlotter.

      Heb bijna het geld bij elkaar, eindelijk.
      Ik zie trouwens ook wel complete kweektenten voor 400 - 600 euro, maar volgens mij is dat echt flut spul.

      Comment


        #4
        Sudoma ik ga beginnen met 4 autoflowers: 2x Northern Light auto + OG Kush CBD auto.
        Ik weet dat 1 soort beter is, maar ik wacht al zolang, en wil een goed beeld hebben van 2 soorten die een eindje uit elkaar zitten kwa THC & CBD.

        Als ik kijk op de website van Plagron met het kweken op hydro, en ik geef in 3 weken groei + 7 weken bloei, moet ik dan ook nog 2 weken extra inplannen om de cannabis schoon te spoelen? Moet dat op PH 6.0?
        Bij mij moet ik 95 liter invoeren:
        https://www.plagron.com/nl-VN/grow-s...-schedule.html

        Het mooiste lijkt mij wel dat de cannabis schoon is, 1 van de vele voordelen als je dus zelf de kweker bent.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Laatste twee weken is de rijpingsfase, alleen aangezuurd water geven.
          Wel pas beginnen te tellen als ze pruikjes beginnen te vertonen.

        #5
        Sudoma wat voor DWC systeem heb jij?
        Heb je hem zelf gemaakt, of als bouwpakket?
        Ik ben ook benieuwd hoeveel liter die van jouw bevat.

        Die van was een bouwpakket, en bevatten 19 liter per pot, waarvan 4 kweekpotten, en 1 controller, pot, vanwaar je de waardes bepaalt, en hem o.a. laat leegpompen.
        Leuk speelgoed

        Nog een paar weken dan Gorilla kweektent + Dimlux kweeklamp.

        Comment


          #6
          Bij mij staat er alien op. Zwarte emmers met groene randjes en ook zo'n controlevat.

          Heb ik eens voor een pikje overgekocht van iemand die niks meer ermee wou doen.

          Maar dat je nog niet veel weet over ph blijkt uit je vraag.

          Er zijn genoeg kweekverslagen en info over dwc te vinden en daar staan de waardes mooi in allemaal.

          Is best lastig in het begin allemaal.
          Lees je eerst maar eens goed in voordat je gaat ontkiemen

          Comment


            #7
            Volgens mij zijn al die DWC systemen van hetzelfde goedkope Chinese materiaal.
            Allemaal plastic en goedkoop spul.

            De manier van kweken is wel schitterend, maar de kwaliteit vind ik niet veel waard.

            Heb er binnenkort een zeer mooie set staan, alleen de DWC set is van goedkoop spul, maar goed is niet anders, of zelf bouwen.

            Comment


              #8
              Sudoma

              Comment


                #9
                Ik heb het overgekocht voor 500euro.

                Echter staan ze nog steeds ingepakt op een kamertje.
                Nog nooit gebruikt, wachtende tot mijn systeem niet meer bevalt en deze gebruikt gaat worden.

                het ziet er iig heel strak uit.


                ja het lijkt mij ook bijna allemaal hetzelvde maar dan met een andere prijs en opdruk. Wel is er vaal verschil tussen het plastic dat er gebruikt wordt.

                Het controlevat moet je idd leeg pompen om de zoveel tijd. Anders krijg je de waardes niet meer goed op pijl.

                het grote voordeel is dat je niet meer met medium hoeft te slepen. Wel kost het een stuk meer werk, controle, en regelgedoe om alles lopende te houden.

                ik was eens aan het denken aan een automatische voeding/ph/ec computer maar of dat ook allemaal zo goed werkt in de praktijk weet ik niet.




                Comment


                  #10

                  Comment

                  Bezig...
                  X