Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte DWC set geluidsisoleren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Er komt wel een circulatiepomp trouwens in het watervat. Zal het morgen ff opmeten, maar volgens mij moet dat lukken met 1,5 meter stroomsnoer.

    Om het voedingswater aan te maken in het waterreservoir gebruik ik de circulatiepomp. Moet die ook aanstaan, als ik het watervat alleen gebruik om via een vlotter het waterpeil wordt behouden?

    Comment


      #32
      Met een circulatiepomp heb je toch helemaal geen luchtpomp nodig?
      Blijft de pH ook wat stabieler. (zonder zuurstofsteentje)
      Je kan die pomp gewoon 24/7 later circuleren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #33
        QnQ dan laat ik in het watervat de circulatiepomp draaien.
        Hoop alleen dat die wel een beetje stil is, de rest probeer ik namelijk zo stil mogelijk te maken.

        Comment


          #34
          Circulatiepompen van tegenwoordig zijn echt stil. Niet allemaal maar de meeste toch wel.

          Die compressors in de luchtpompjes zijn het probleem.


          Comment


            #35
            Dat mag ik hopen.

            Ik wil deze gaan halen:
            RP Micra circulatiepomp 400 ltr/uur, de stroomkabel is 1,5 m lang.

            Alleen is die te veel, want die van mij bevat 155 liter water.
            Maar heb nog geen circulatiepompje gevonden die voor minder is, en een snoer heeft wat lang genoeg is.

            Comment


              #36
              Heel wat gefriemel, maar heb de luchtpomp toch een stuk zachter gekregen.
              Raakte wat gefrustreerd dat het geluid niet naar beneden ging, en heb een handdoek + t-shirt erbij in gefrommeld.
              Jullie kunnen het vast beter en mooier dan ik

              Vanaf het moment dat ik de 4 luchtslangen aansloot, was het geluid een heel stuk minder.
              Ik ben tevreden over het geluid.

              Misschien dat ik hem verder nog wat netjes maak aan de bovenzijde.
              Attached Files

              Comment


                #37
                Bovenop heb ik nog een plakje gelegd op het schuim, en daar bovenop nog wat geluid isolerende schuim.
                Het klinkt daardoor wel iets zachter, maar kwa resoneren maakt het niets uit.

                Aan de rechterkant heb ik de zwarte dop vrij gehouden, zodat die lucht in inzuigen.
                Ik vraag mij wel af, of die niet te warm wordt met de kweeklamp aan.
                Attached Files

                Comment


                  #38
                  waarom moet dat ik het midden van je kweekruimte staan?
                  ALs het geluid nu minder is, is het goed.
                  Maar ik denk dat je beter een grotere kist had gemaakt; met enkel schuim aan de binnenkant, en wel zo dat er nog genoeg lucht tussen de pomp en het schuim is.
                  Als het zo opgepropt zit had je helemaal geen speciaal gevormd en duur schuim moeten kopen maar hadden enkel t-shirts volstaan.
                  Die vorm heeft namelijk een belangrijke functie.

                  Comment


                    #39
                    Hallp Philly hij staat nog niet waar die uiteindelijk komt.
                    De luchtpomp, kom rechts achterin te staan in de kweektent.

                    Zoals die nu staat, is om zoveel mogelijk ruimte over te houden, om straks de kweektent e.d. te kunnen opbouwen.
                    Komen nog wel foto's, hoe het eruit komt te zien in de kweektent.

                    Ik haal nog wel een reserve luchtpomp, wellicht dat ik dan een kastje timmer, met schuim erin.
                    Had dit nog nooit eerder gedaan.

                    Maar ben zeer tevreden over de reductie van het geluid
                    Ik hoop alleen dat de luchtpomp zo niet te heet wordt.

                    Comment


                      #40
                      philly dit zijn de specs van de luchtpomp:
                      http://www.hailea.com/e-hailea/product3/V-20.htm

                      Kan je voor mij een handleiding schrijven, hoe ik dit het beste kan bouwen?
                      Zou ik erg op prijs stellen!

                      Comment


                        #41
                        Als bijlage een aantal foto's hoe het er nu uitziet.
                        Ik heb nogmaals een laag geluid isolerende schuim er rondom heen geplaatst.

                        De resonantie is gelukkig een stuk minder, anders is het goed hoorbaar in de woning, en nu hoor ik het bijna niet, buiten de deur van de kweekruimte.
                        Echter weet ik niet of dit brandveilig is, of een gevaar oploopt i.v.m. hitte.
                        In de kweektent vermoed ik dat het geluid buiten de kweektent nog wat lager, maar hierin komen ook andere onderdelen die geluid zullen maken.

                        Ik denk niet dat dit de ideale opzet is van dit kastje, en dat het absoluut beter gebouwd kan worden, kwa zowel brandveiligheid, en ook kwa demping van het geluid.

                        Bovenop leg ik een plankje met een t-shirt, wat het geluid wat dempt.
                        Zie de nieuw foto's.

                        Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 8 photos.

                        Comment


                          #42
                          QnQ Ik zet denk ik mijn luchtpomp buiten de kweektent, i.v.m. overhit raken.
                          Heb het opgemeten, en als het goed is moet dat lukken.

                          Even offtopic:

                          Als ik kijk naar welke afzuiger stiller is, welke van de volgende is het stilste?:

                          https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...-softbox-700m3

                          https://onlinetopgarden.com/nl/pk-12...buisventilator


                          Die bromvrije afzuiging, die stuurt zichzelf aan, dat is wel een luxe, maar heb het idee dat die softbox zachter klinkt.
                          Hopelijk weet iemand dit hier?
                          Last edited by Nicle; 30 November 2018, 19:34.

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              QnQ
                              Attached Files
                              Last edited by Nicle; 30 November 2018, 21:22.

                              Comment


                              • QnQ
                                QnQ commented
                                Editing a comment
                                Nee je hebt geluidsisolatie nodig en niet temperatuurs isolatie.
                                Voor geluid is dat grijze spul met bulten, wat je al hebt dus.
                                Een luchtpomp krijg je niet helemaal stil.
                                Als dat makkelijk te doen was dan was het ook niet zo’ n herrie in de aquariumwinkel

                              #45
                              Heeft niemand een goede uitleg hoe ik het beste de luchtpomp kan geluid isoleren?
                              Heb al van alles geprobeerd, maar muisstil krijg ik hem niet.

                              En ik weet niet of het wel veilig is, in de kist zit geluid isolerende schuim, waarbij ik een klein beetje ruimte heb behouden rond de luchtinlaat, en om het goed op te vullen een handdoek, buitenzijde isolerende schuim, en bovenop piepschuim 5 cm + 2 plankjes, stiller dan dit, heb ik hem nog niet kunnen krijgen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X