Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC en water verversen + wortels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DWC en water verversen + wortels

    Korting op 420shop
    Als jullie het DWC systeem leegpompen, en nieuw water erin doen, gebruiken jullie hiervoor koud water?
    Ik vraag mij af, of de cannabis planten daarvan ''schrikken'', en dat het stress oplevert.

    Doen jullie nog wat met de wortels als je op DWC gekweekt hebt?
    Ze zijn mooi puur natuur en schoon.

    Zou leuk zijn als je hiervan bijv. CBD olie kunt maken.
    Heb je een beetje variatie.

    #2
    Water verversen na de laatste waterbeurt zodat het tijd heeft om temperatuur te komen.
    wortels op de composthoop.

    Comment


      #3
      Ik begrijp je opmerking niet.

      De verkoper van mijn DWC systeem, zegt om de 3 weken het water te vervangen.
      Dat is dus in de groei en bloei zo.
      Gebruik je dan lauw water?

      Comment


        #4
        Geen warm water uit de kraan gebruiken.
        De pH kan weleens afwijken of minder stabiel blijven, vooral als je een boiler hebt.
        Gewoon koud water, en dat op tijd klaar zetten zodat het wat op temperatuur kan komen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          QnQ Ik heb wel een watertank bij de DWC set, maar die is eigenlijk bedoeld, om d.m.v. een vlotter het waterpeil op de gewenste hoogte te behouden, en de planten zelf bepalen, hoeveel voeding zij opnemen.

          Die watertank is 155 liter, en de 4 kweekpotten en 1 controller pot zijn 19 liter.
          Vanuit de controller pot regel ik de boel.

          Ik kan dus niet van te voren het voedingswater aanmaken, op temperatuur laten komen.

          Bij het leegpompen van het systeem, wil ik direct de potten weer vullen met schoonwater, en dit meteen afstemmen op de EC & PH waarde.
          Dat zal dus even duren, voordat het op temperatuur is.

          Weet hier zo even geen oplossing voor.
          Last edited by Nicle; 23 November 2018, 01:52.

          Comment


            #6
            Elke keer als de vlotter te ver naar onderen gaat zit er neem ik aan nog heel veel (op kamertemp water) in je systeem.

            Die paar liter koud water vernengen zich toch met de rest.

            Als je helemaal gaat verversen gewoon idd zoals q zegt op tijd klaarzetten en koud water gebruiken.

            Je kunt wel een thermostaat op een doorloopverhitter zetten en deze afstellen op de temp waarop het water eruit moet komen. 18/20 graden ofzo, dan is je water ook sneller op temp.
            Heel veel ph problemen heb je dan niet zoals bij een boiler of geiser. Door het koken van het water wordt de samenstelling heel anders.

            Het probleem dat je water eerst bijna gekookt wordt zou je dus kunnen overbruggen.


            De wortels kun je op de composthoop gooien of laten drogen en onder je aardbeien leggen in de zomer ipv stro.
            Gedroogd werken wortels ook goed om vuur te maken.
            Heb je een wormenbak, die lusten ze ook wel.

            De stelen kun je eventueel draad of touw van maken.
            Een cannaflute gaat ook maar dat is moeilijk ivm het afstellen van de tonen. ( klinkt als een panflute )

            De verse bladeren kun je groene kleurstof van maken, of bladvoeding.
            Wat over blijft drogen, vermalen, en aan overige planten geven als voeding, of in de tuin uitstrooien.

            Knipafval/suikerblaadjes tot hasj of olie verwerken.
            Boter ervan maken.
            Of gewoon oproken.

            Comment


              #7
              Sudoma Als ik om de 3 weken het water ververs, dan pomp ik het gehele systeem leeg, en kort erna vul ik het systeem met koud kraanwater, en dan ook meteen de juiste EC & PH waarde aanmaak.

              Ik kan nergens het water voorbereiden.
              Alleen in het watervat, maar daarin gaat 155 liter, en in mijn kweeksysteem maximaal 95 liter.

              Of ik moet ik een watervat hebben van 95 liter, en deze op kamertemperatuur laten komen, en dan in het systeem overzetten.
              Maar ook dat is lastig, omdat de bakken niet zo vol hoeven te zitten, na 2 weken, namelijk 5 cm onder de netpotjes van de kweekset, dan is het dus minder dan 95 liter.

              Kan het echt kwaad koud kraanwater om de 3 weken in de DWC set?

              Comment


                #8
                Ja een 2de ton zou wel handig zijn.

                Anders gewoon het water in je dwc doen en afwachten.

                Heb je al wat plantjes erin staan? Hoe staan die erbij dan?

                Comment


                • Nicle
                  Nicle commented
                  Editing a comment
                  Last edited by Nicle; 23 November 2018, 19:10.

                #9
                De 20ste dag ga ik de watertank van 155 liter gebruiken, om het voedingswater 1 dag van te voren aan te maken.
                Deze vul ik met lauw water (de verkoper raadt mij aan om juist geen koud water te gebruiker), en stem dan het EC & PH gehalte af. De temperatuur uit de waterkraan kan ik natuurlijk even opmeten, zodat ik weet hoe warm het is, voordat het in de watertank komt.
                Ik lees dat ik deze dan tussen 18 en 21 graden moet houden; zet de verwarming aan op de kweekruimte.

                21ste dag pomp ik eerst het systeem leeg, en vul hem dan aan, met het voedingswater uit de watertank, en check natuurlijk in de controller pot of de waardes nog goed zijn.
                Last edited by Nicle; 23 November 2018, 16:15.

                Comment


                  #10
                  Voor het watervat kan ik dan niet beter een circulatiepomp gebruiken, die ik gewoon in het watervat van 155 liter plaats?
                  Hoef ik hem alleen in het stopcontact te steken, als ik hem 1 dag gebruik om het voedingswater aan te maken.

                  Volgens mij hoor je die bijna niet, omdat die onder water staat.
                  Weten jullie een goede circulatiepomp?

                  Ik zie bijv. deze:
                  Aqua Power 200 - SuperFish Aquarium Circulatie Pomp

                  Zuurstofpomp is in dit geval onnodig toch?
                  Last edited by Nicle; 23 November 2018, 17:06.

                  Comment

                  Bezig...
                  X