Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DWC water problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DWC water problemen

    Korting op 420shop
    Hey, ik groei al jaren op aarde nu ben ik al 6 maanden aan het sukkelen met deze alien bubler 55l.

    eerst gebruikte ik gewoon kraanwater (ph 8.5) met plagron a+b en de PH down van GHE. de ph blijft stijgen en na 24u is het water troebel ik zie de airstone niet meer erdoor en de wortels worden rot. er komt geen licht in het water.

    nu heb ik bronwater gekocht gewoon flessen van 2 liter en een 10liter emmer gevuld met 6liter ervan. de ph blijft stabiel een uur of 3 gaat dan langzaam omhoog en na 24u is het water weer vuil.

    ligt het aan de PH down? of wat voor water gebruiken julie? als ik mijn voeding (plagron a+b) in het kraanwater meng word deze ook vuil na een uur al. waarschijnlijk is kraanwater gewoon ondoenbaar. hopelijk kweekt iemand met een bubler bucket die stap voor stap kan uitleggen hoe je het water stabiel zet enzo wat een nachtmerrie. grts

    #2
    Witte troebel?

    Melkachtig water wordt meestal veroorzaakt door een pH waarde welke niet in balans is.
    Als je melkachtig water constateert direct de pH-waarde meten en indien nodig weer bij sturen met ph-/+


    Ik gebruik kraanwater
    7.34dH/7.84dH = 17,8 gram kalk in iedere 1000 liter water.
    ph 7.3/7.8

    Comment


      #3
      Ligt het misschien aan de combinatie Plagron en GHE ?
      Bij Plagron wordt geadviseerd niet met organische producten te combineren, en GHE PH down is een organisch product.

      Zuurstofsteentjes veroorzaken een onstabiele pH dus die krijg je waarschijnlijk nooit helemaal lekker.
      Plagron A+B Hydro is daarom over een iets wijdere pH range beschikbaar voor de plant (volgens Plagron)

      Je moet bij Plagron elke 3 dagen al het water verversen.

      Da 's alles, ik heb alleen theoretische kennis van Hydro
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        QnQ waar heb je dat vandaan, dat het om de 3 dagen moet vervangen worden?

        Comment


          #5
          deze info komt van plagron:

          Hoelang kan ik mijn voedingsoplossing met met Hydro A & Hydro B

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja, 4 tot 10 dagen. Ik dacht dat het 3-5 was.
            Blackout zeker, ik had het net zitten lezen.

          • philly
            philly commented
            Editing a comment
            geen probleem hoor :p Ik was alleen al bang, ik hoop dat ik m'n vat toch 10 dagen ga kunnen houden. anders is het wel veel water/voeding en geldverspilling...

          #6
          Wat is jouw ec waarde? Misschien geef je ze teveel voeding?

          Comment


            #7
            gewoon ph min groei of ph min bloei gebruiken.
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #8
              gebruik je plagron, gebruik dan alles van plagron, gewoon op safe spelen. PH min van plagron, is ook echt cheap dusjah... waarom een ander merk eigenlijk?

              Comment

              Bezig...
              X