Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokorrels only

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydrokorrels only

    Korting op 420shop
    Hallo ik wil mijn volgende kweek op alleen hydrokorrels gaan kweken medium, alleen lees ik nu op een site de korrels te moet spoelen met ph7 anders zegt rond 6 en nog een ander zeg 5.5 wie heeft er nu gelijk denk ik dan??

    #2
    Die met de minste problemen en het beste resultaat.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Uitspoelen met gewoon kraanwater en de korrels laten drogen. Dan inwateren met pH 5.5. en de Ec van je kraanwater + 1. Ik heb kraanwater met een basis Ec van maar liefst 0.8, dus begin ik met 1.8.

      Comment


      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Als de basis Ec van jouw kraanwater 1.0 is dan geef je inderdaad Ec 2.0.

      • boskabouter 1985
        boskabouter 1985 commented
        Editing a comment
        O en wil op deze slabs ontkiemen gaan maar iemand een idee hoe of wat je die moet (voor) behandelen ivm ph ec kan maar niks over vinden?
        https://www.greensell.nl/a-29242903/...m/#description

      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Slabs behandel je gewoon zoals elk inert medium, inwateren met Ec kraanwater + 1 en pH 5.5-5.7. Maar waarom ontkiemen in slabs als je wilt kweken op hydrokorrels? Heb je je wel voldoende ingelezen? Zo niet, dan wordt kweken op minerale wijze een drama!

      #4
      maar inwateren van kleikorrels is dat wel nodig vraag ik me dan af ????, is het niet gewoon afspoelen met de juiste ph 5.8


      Comment


        #5
        Inwateren met alleen de juiste pH zal gele planten tot gevolg hebben, want er zit niks in het medium. De hydrokorrels afspoelen is wel aan te raden vanwege de oranje smurrie alleen al. Echter kan dat gewoon met kraanwater.

        Comment


          #6
          Afspoelen snap ik helemaal en dat je dat dan nog doet met de juiste ph helemaal goed .
          Alleen nemen die korrels naar mijn inziens niks op dus hoezo inwateren !!!
          En groeien de wortels tussen de ruimtes van de korrels waar ze gevoed worden met hydrovoeding .

          logisch dat er niks in zit en dat je planten geel zullen worden als er geen voeding bij gedaan word .

          in ieder geval zijn ze bij bijde opties afgespoeld en klaar voor gebruik .

          succes met je kweekje

          Comment


          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            De planten moeten toch voeding hebben? Daarom water je in,of anders plant je eerst de stekken en watert dan.

          #7
          Wat een stomme lul ben ik was dat even helemaal vergeten nu heb ik dus al tijd veel te weinig juist gegeven

          Heb ook wel een gelezen over chloor en andere chemicalien in kraanwater waarom je het 48u zou moeten laten staat voor het te gieten? maar dat zou helemaal veel werk worden pffff

          Comment


          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            @ Boskabouter als de Ec in je vat gedaald is, roer dan eerst eens goed. Meet het nogmaals en indien de waarde alsnog te laag is voeg je inderdaad voeding toe. En daarna regel je de pH. Dat doe je altijd als laatste.

          • boskabouter 1985
            boskabouter 1985 commented
            Editing a comment
            Ja thanks dat snap ik, maar ik dacht alleen ec in zn geheel is dan afgenomen ik weet dan niet meer van welke voeding ik hoeveel erbij moet doen.
            Wat doe jij dan voeg je gewoon weer van je schema alle voedingen op minimum erbij zeker? tot het gewenste ec is berijkt of die je in bloei alleen extra bloeivoeding erbij als ec is gedaald?
            Greetz!

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Als je een circulatiepomp in het vat knikkert, hoef je alvast niet meer te roeren, en dan je ec weer op het peil brengen die je op dat moment aan je plantjes geeft volgens het schema.

          #8
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #9
            Coocaine hahahaa gekkerd serieus?

            Comment


              #10
              heb ik vast oud bericht gelezen dan

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Sommigen kunnen oude gewoontes moeilijk afleren.
            Bezig...
            X