Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Algen probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algen probleem

    Korting op 420shop
    Goeie avond, hoe kan ik algen bestrijden in mijn bak met voedingswater bak van mijn en En vloed systeem ? Ik heb een bak van 200l water die vrij warm word van mijn circulatiepomp. 25 graden ongeveer. Maar die begint nu groen te worden.. mijn bak is licht dicht gemaakt. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik die algen kwijt raak?

    Greetz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Ik kan je hier geen antwoordt op geven maar lift wel graag even mee, ik heb nog geen last van alg maar ben er wel bang voor, ik heb namelijk ook alleen een circulatiepomp in mn voedingsvat (en vatverwarming omdst vat buiten tent staat).
    ik ben met blumat begonnen dus wil echt geen alg

    Ik heb gezien dat er circulatiepompjes zijn met een filter, alleen kamp ik nu met de vraag of dat invloed heeft op de ph waarde en/of minerale voeding?

    Comment


    • vleuie
      vleuie commented
      Editing a comment
      Lift maar mee .. ik ben Benieuwd naar de reacties.. wat er aan te doen valt.. En welke pomp gebruik jij? Ik denk dat mijn circulatiepomp mijn vat te veel opwarmt en hierdoor ook een deel de algen worden gevormd. Maar ik heb er een vrij grote pomp in zitten die te veel warmte afgeeft merk ik nu...

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hier is het topic wat ik bedoelde OG Skywalker

    #3
    staat je water stil? als dat het geval is kan je beter zorgen dat je een kleine stroom hebt door middel van bijvoorbeeld een bruissteen.
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    Comment


      #4
      Bij mij circuleert het water lekker rond hoor in het vat.
      Ik heb gewoon een aquariumpompje van de growshop, pompje doet 400L/u en het vat is 100L waar gemiddeld dus 50 a 60 liter in zit.

      Warmte hoort niet echt uit te maken volgens mij want je hoort je voedingswater op een graad of 23 (in het vat) te houden voor aarde.
      Hoe warm is het bij jou dan? Want als het nog veel warmer is, is het ook niet goed voor je planten/wortels..

      Naar mijn weten kan er geen alg vormen zolang water in beweging is..
      Een bruissteen is idd een optie maar door het zuurtsof in het water loopt je PH wel telkens op dus daarom ontloop ik dat liever.

      Vandaar dat ik wil weten hoe het zit met een pompje met filter.

      Comment


        #5
        Als je algen hebt komt er licht in je bak.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Ik weet van m'n aquarium dat als het zuurstofgehalte erg laag is ik ook algengroei krijg. Wat QnQ zegt is ook een ding, kan het niet zo zijn dat het voedingswater in je plantenbakken niet goed af loopt en dat ze daar licht vangen?
          "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

          Comment


            #7
            als er plasjes water blijven staan in je eb vloed bak, krijg je daardoor algenvorming, vanaf je veld is dichtgegroeid en er komt geen licht meer door, verdwijnen algen vanzelf. kan niet zo'n kwaad hoor. je water is wel erg troebel.. en er drijft precies wel veel op de oppervlakte? lijkt wel of je met beestjes zit?

            Comment


              #8
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 26 May 2019, 13:33.

              Comment


              • Budhead
                Budhead commented
                Editing a comment
                Thnx

              #9

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                pH moet je de tweede dag weer wat bijstellen, die stijgt altijd iets.
                EC daalt meestal, omdat de plant dat gebruikt.
                Plak een stuk tape over het lampje.

              • Budhead
                Budhead commented
                Editing a comment
                Thnx mate, ik ga het in de gaten houden maar schrok wel even dat ik na 2 dagen 8.1 meette!
                Ec blijft bij mij als het goed is hetzelfde ik kweek op aarde en alles blijft dus in het vat tot de blumats gaan druppelen. @Rreppellsteeltjam
                Last edited by Budhead; 28 May 2019, 12:37.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment

              #10
              Rreppellsteeltjam het is nu 6.2 en gebruik blumat (voor het eerst) maar het was weer gestegen in 1 dag..

              Toen ik het verwarmingselement eruit haalde om dat lampje af te plakken zag ik raar spul aan het aluminium plaatje waar ik dat element op het gemonteerd voor als het breekt niet me vat lek maakt. Maargoed dat kan er dus ook mee te maken hebb en me water was 27gr ofzo waardoor enorm veel condens ontstond dus heb hem eruit gehaald. Dus nu even aankijken wat er nu gebeurd zonder aluminium plaatje en verwarming.
              Temperatuur blijft mooi 22gr nu.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Metaal corrodeerd/roest en is dus geen goed idee, volgende keer iets van kunststof nemen.
                22 graden is beter voor het zuurstofgehalte.

              #11
              Water ziet er perfect uit nu. Heb de grote pomp uit mijn bak gegooid. Alles 100 % licht dicht gemaakt. Alles opnieuw gevuld en proper gemaakt. En enkel voeding plagen a en b gebruikt. Mijn water blijft nu wel proper. Niets meer te zien na 3 dagen. Heb nu wel een ander probleem .. Mijn bladeren beginnen roest plekken te krijgen... de dju...
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


                #12
                Mijn ph staat nu op 5,9 en ec van 1,4 . Calcium tekort lijkt mij .. maar dat zou toch niet mogen ?

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Hoe is je ec opgebouwd, EC kraanwater/ EC voeding!?

                • vleuie
                  vleuie commented
                  Editing a comment
                  @ Rreppellsteeltjam Ik zit nu op een ec van 1,5 met een kraanwater ec van 0,7 .

                #13
                Ik had dat soort plekjes ook, bij mij had het te maken met schommelende ph-waardes.
                "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                Comment


                  #14
                  @ Rreppellsteeltjam Ik zit nu op een ec van 1,5 met een kraanwater ec van 0,7 . Ik heb de plantjes ondertussen ook verplant naar grotere zakken .
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 4 photos.

                  Comment


                  #15
                  Sommige planten hebben er last van sommige niet...
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 3 photos.

                  Comment

                  Bezig...
                  X