Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dutch Pot Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dutch Pot Hydro

    Korting op 420shop
    Hey, had men oog op dit systeem laten vallen (http://www.eurohydro.com/dutchpot_hydro.html

    #2
    Re: Dutch Pot Hydro

    als je toch met groote aantallen per m2 wil werken,dan gewoon veel zaad kopen bij nomercy en op de 12 12 toer gaan.zou zelf gewoon voor 16 potten van 11 liter gaan met stekken en 5 dagen voorgroei

    Comment


      #3
      Re: Dutch Pot Hydro

      Wil direct met stekjes beginnen, spaart me wat tijd, maar vroeg me af of dat ik meer van 16*11l opstelling haal dan een 12*(?)l met de dutch pot hydro.
      Ahja naar jullie mening, 2*400wat of 1*800wat op die vierkante meter ?

      Greetzz

      Comment


        #4
        Re: Dutch Pot Hydro

        heb geen ervaring met de dutch pot hydro.wel met lightmix in 11 liter potten.16 per m2.en dan in waterdichtebak,en van ondere watergeven.werkt echt toppie,en heel simpel.met 600 watt per m2 zit je altyd goed.maar heb je bv een bak van 3 meeter bij 120 cm dan kan je er ook wel 4 boven hangen inplaats van 3.maar elke m2 ze eigen 600 wattert geeft het beste rendemend

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Dutch Pot Hydro

            als je nog nooit gekweekd heb moet je op aarde beginnen.heb je al ervaring dan kan je mapito proberen.mapito zorgt in het begin voor een hoge lv bij je plantjes en door de luchtige structuur groeien je wortels en dus je plant enorm snel.3 dagen voorgroei en 16 op een m2 is bij een goede mapito kweek normaal.op aarde moet je maar geluk hebben dat je goed gewortelde stekken heb anders slaan ze pas naa 10 dagen aan.aarde kost rond de 7 euro per 50 liter.mapito is veel duurder.de mooiste en gekste oogsten die ik gezien heb was een aarde kweek ,met 9 15 liter potten per lamp.ze stonden in een waterdichte bak.de bak was waterpas.de stekken die erin gingen hadden 2 weken voorgroei gehad in 13 13 potjes.naa het overpotten nog een week op 18 uur en dan de knop om.het water geven was super simpel.100 litervat,met water en voeding erin.en een dompelpomp op de bodem.zo kon je binnen een paar minuten je plantjes water geven.en hem je niet zoveel planten dan kan je natuurlijk ook gewoon een emmer in je bak gooien.

            Comment


              #7
              Re: Dutch Pot Hydro

              Okey, ben van het hydro systeem voorlopig afgestapt, eerst zoals velen me aanraden starten met aarde
              Nu heb'k een tent van "240cm x 120cm x 200cm" met 2*600Wat lampen, wat voor pot opstelling raden jullie mij aan om toch een opbrengst tege de 1kg met stekken te bekomen ? 11 of 18l potten, en hoeveel stekken zou ik dan ongeveer plaatsen ?

              Greetz en thanks voor alle info !

              Comment


                #8
                Re: Dutch Pot Hydro

                gewoon een stek per pot.24 of 28 potten van 18 liter inhoud. en pas in de bloei zetten als de meeste stekken zo groot zijn dat ze mekaar op 10 cm naa rondom raken.dan vul je heel het oppervlakte van je tent.een 600 wattert beschijnt 120 cm bij 1 meeter houd hier rekening mee als je ze ophangt. dus 24 0f 28 stekken,en 5 voor reserve.hoe meer stekken je zet hoe sneller ze op 12 kunnen.maar bij ontdekking kan je er beter 24 dan 48 hebben staan.

                Comment


                  #9
                  Re: Dutch Pot Hydro

                  Bedankt voor de info;
                  heb een lijst opgesteld van de dingen die ik aanschaf;

                  1 x Buisafzuiger Bk 200 790m3
                  1 x Filter Phat/ Rino 975m3
                  1 x Fan control met thermostaat
                  5 x Afzuigslang combiconnect 200mm
                  2 x BAL 600 WATT ARMATUUR
                  1 x Complete SilverBox 240x120x200
                  1 x Hanna pHep Plus
                  1 x Hanna DIST 4 ec meter
                  1 x Hy-pro starterspack Terra
                  28 x Pot vierkant 18l

                  Volledig of nog enkele aanpassingen/toevoegingen ?
                  Denk er ook aan om enkele Aptus-Premium supplementen toe te voegen aan de
                  Hy-Pro basisvoeding, enige ervaring hiermee ?

                  Thanks !

                  Comment


                    #10
                    Re: Dutch Pot Hydro

                    Meer dan 18 potten van 18 liter krijg je niet in die tent. heb je ook een VSA en een relais met timer (of relais-schakelkastje?) Grtjs,
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment


                      #11
                      Re: Dutch Pot Hydro

                      Bal armatuur is met een EVSA eraan, dieptestraler reflector en 600 Sylvania Grolux HPS lamp; relais met timer moet ik nog voor kijken.
                      Niet meer dan 18 potten, mischien dan enkele van 11l ertussen plaatsen ?

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Dutch Pot Hydro

                        Je kan dat doen, of 32 potten van 11 liter. Leuke setup voor de rest. Veel Succes -
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #13
                          Re: Dutch Pot Hydro

                          zou 2 boxfannen ophangen.eentje links in de hoek en eentje rechts in de hoek van je tent.meet je potten anders effe op kijken hoeveel je erin krijgt.

                          Comment

                          Bezig...
                          X