Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak water geven met kleikorrels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe vaak water geven met kleikorrels?

    Korting op 420shop
    Ben in het bezit van een GH rainforest 66, omdat ik met bodemloze potten kweek vraag ik mij af: hoe vaak en hoe lang moet ik per dag water geven om uitdroging van het medium te voorkomen?

    Plaatje van het binenwerk.
    Afbeelding 863.jpg
    Meten is weten, maar deze werkt niet op kleikorrels.

    Heb al op jd.nl het een en ander hierover gelezen maar, dit systeem werkt net ff iets anders.

    Bij voorbaat dank.

    p.s. lv is regelbaar in mijn setup, en begin met zaad op steenwol blokjes.

    Grtz.

    #2
    Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

    Volgens mij loopt zoon systeem continu.

    Comment


      #3
      Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

      Dat klopt idd, maar hij (pomp) maakt meer herrie als verwacht.

      Al dat spattende water, net een waterval op de gang, bang dat ik in mijn slaap plas .

      Draai nu 3x 15min per dag, net met zaaien waren ze op de toplaag na nog nat.

      Ben 3 dagen weg met de kerst, gehehe vuurdoop lol.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

        weet iemand of het klopt dat gewas op hydrokorrels eerder klaar is? ik ben nu 6 weken onderweg met een soort dat op aarde 9 weken moet en de boel oogt klaar. bladeren worden geel en ogen oud sommige lijken wel te verdrogen. maar de bloem ziet er mooi uit. Ik heb van iemand anders gehoord dat je op hydrokorrels met 5 weken kan oogsten.
        groet Nollebol

        Comment


          #5
          Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

          5 weken ? Zou dan iedereen niet op hydrokorrels zitten ?
          Fotootje van je bloemen ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

            Volgens mij is het met zo'n systeem wel de bedoeling dat het vrij continue loopt, anders is het water niet zuurstofrijk genoeg. Op dat principe werkt het voor zover ik weet. In de handleiding staat:
            When sprouting seeds, it is preferable (but not required) to have the RainForest motor cycle 1-hr ON/1-hr OFF, 24 hrs/day. Once seedling roots extend through the bottom of the cups and into the nutrient solution, you can use any of the timing options described under Cuttings: step 6.
            6. If using artificial lights, set the light timer to simulate a normal day/night cycle. If using a motor timer, connect and set the timer. Plug in the sprayer motor. When starting cuttings, the RainForest motor should be ON 24 hours/day. Once roots extend into the nutrient solution, you can use a timer to run the motor intermittently. Set the timer to run the motor through the day and off at night (it should be turned ON for about 1 hour midway through the night).
            Duidelijk, dus als het licht aan is, ook de pomp aan. Als het licht uit is, pomp uit maar een keer in het midden van de nacht een uur pomp aan. Doe je dit niet dan zal het systeem hoogstwaarschijnlijk niet goed werken en drie keer een kwartier per dag is gewoon veels te kort en te weinig als je het mij vraagt.

            Comment


              #7
              Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...chmentid=59803
              Deze planten bloeien nu 6 weken op hydrokorrels en lijken klaar blad wordt oud en geel en sterft af. Er is mij verteld dat je met 5 weken kan oogsten op klei. Deze soort power haze doet er normaal 9 weken over. op een aantal plaatsen begint het blad al te verdrogen en krijgt het wat zwarte randjes. De planten nemen bijna geen water meer op. kristallen liggen er ruim op.
              Ik weet nu eigenlijk niet wat te doen. rechts zie je wat zwarte randen. Foto is wat geel maar dat komt door het licht van de lamp en en de matige camera.
              Last edited by nollebol; 2 January 2011, 11:04.

              Comment


                #8
                Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

                Volgens mij is het met zo'n systeem wel de bedoeling dat het vrij continue loopt, anders is het water niet zuurstofrijk genoeg. Op dat principe werkt het voor zover ik weet. In de handleiding staat:
                When sprouting seeds, it is preferable (but not required) to have the RainForest motor cycle 1-hr ON/1-hr OFF, 24 hrs/day. Once seedling roots extend through the bottom of the cups and into the nutrient solution, you can use any of the timing options described under Cuttings: step 6.



                6. If using artificial lights, set the light timer to simulate a normal day/night cycle. If using a motor timer, connect and set the timer. Plug in the sprayer motor. When starting cuttings, the RainForest motor should be ON 24 hours/day. Once roots extend into the nutrient solution, you can use a timer to run the motor intermittently. Set the timer to run the motor through the day and off at night (it should be turned ON for about 1 hour midway through the night).


                Duidelijk, dus als het licht aan is, ook de pomp aan. Als het licht uit is, pomp uit maar een keer in het midden van de nacht een uur pomp aan. Doe je dit niet dan zal het systeem hoogstwaarschijnlijk niet goed werken en drie keer een kwartier per dag is gewoon veels te kort en te weinig als je het mij vraagt.




                Draai inmidels met het licht aan, 1 uur uit 15min aan, tijdens de nacht 4x 15min.
                Het geluid blijft een probleem (vibraties), wil geen gezijk met de buren.

                Ik vermoed dat de lv in het syteem hoog genoeg is zodat de wortel niet zullen uit drogen?, ander toch maar ff geld neer legen voor een degelijke timer zucht....

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

                  bij mij staan de potten. gewone aardepotten gevuld met kleikorrels in een bak met vijferfolie. de wortels komen er onderuit en slurpen zelf het vocht op. dit ging tot een week geleden goed. de planten trokken de bak leeg en ik zette de pomp weer aan om van boven af te bewateren. in het begin eerste weken laat ik het water een paar keer per dag doorpompen om de wortel de weg naar beneden te laten zoeken.
                  dit systeem heb ik van iemand anders die dit jaren heeft gebruikt en er altijd succes mee heeft gehad. die persoon liet mij ook weten dat je dan met een week of 5 kan oogsten.
                  ik moet zeggen dat de planten ook een vreselijke groei en bloeispurt maken.
                  zojuist heb ik de ec gemeten van het dunne laagje water wat nog op de bodem lag en die 4.1 ik denk dat dit komt omdat de plant geen voeding meer opneemt. ben nu aan het spoelen om de boel weer omlaag te brengen.
                  ik denk dat ik kan oogsten maar ik durf niet haha. gisteren een stukje top in de vaporizer gedaan en ik moet zeggen het smaakt zeer goed en hakt er lekker in. smaak is zoet.
                  ben dus alleen bang dat het van die slappe wiet wordt als ik het nu omhaal.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

                    oja ik heb een stukje te drogen liggen om te kijken hoe dit gaat.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?
                      Last edited by Jointjedraaien; 24 January 2017, 10:53.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

                        @ nollebol: ec van 4.1 is veel te hoog?, kan niet je album bekijken.

                        Oogste zou ik op tricomes doen, met een microscoop 50x kun je het perfect zien.

                        Deze interval timer is het geworden:


                        Lucky Reptile Easy Timer



                        Interval Timer
                        Artikelcode: LR 62191







                        De Easy Timer is een simpel te gebruiken interval schakelklok. Deze timer maakt het mogelijk om gemakkelijk een Fogger of sproeiapparaat met een vast tijd te laten werken. De mogelijke schakelingen zijn: 15s, 30s, 1min, 2min, 5min en 10min. De mogelijke tijdperiodes zijn: iedere 15min, 30min, 1u, 2u, 4u, 6u, 12u en 24uur. Het apparaat beschikt over een memory functie zodat bij stroomuitval de timer weer begint bij de vorige resterende tijd.





                        € 27.50




                        Grtz.
                        Last edited by Poffertjesporem; 3 January 2011, 15:20. Reden: timer

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

                          Draai inmidels met het licht aan, 1 uur uit 15min aan, tijdens de nacht 4x 15min.
                          Dat is dan veels te weinig. Je groeit niet in kleikorrels in zo'n systeem, die zitten er enkel in om de plant wat houvast te geven. De wortels hangen in het reservoir eronder en het water daarin dient continue belucht te worden.
                          Nu doe je dat niet, dus ga je dat zien aan de planten. Je kunt op deze manier beter op grond gaan kweken.

                          Het geluid blijft een probleem (vibraties), wil geen gezijk met de buren.
                          Zet die pot dan op een rubber ondermat bedoeld voor wasmachines en je bent de contactgeluiden ver kwijt.

                          Zoals je dat systeem nu laat draaien gaat in ieder geval helemaal nergens over. Zonde van zo'n mooie set.

                          En Nollebol:
                          Er is mij verteld dat je met 5 weken kan oogsten op klei.
                          Dat is je niet goed verteld dan. Het ligt aan de soort hoe snel je kunt oogsten. De kweekmethode zorgt alleen voor een snellere ontwikkeling binnen die tijd. Meer resultaat dus en misschien een weekje eerder klaar, maar met 5 weken oogst je gewoon onrijpe wiet.

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe vaak water geven met kleikorrels?

                            Mijn tent zelf staat op isolatie matten voor onder laminaat vloeren, bij alle losse componenten vd rainforest zijn strips geplaatst om rammelen te voorkomen en staat in de tent nog op een extra laag piepschuim.
                            Ook zit er al een extra circulatiepomp in het reservoir voor de beluchting.....

                            p.s.: heb deze set om gezondheid redenen aangeschaft, zodat ik mijzelf geen pijn hoef te doen met het slepen van water/grond.
                            ook ben ik mijn bewust dat earo geen hydro is, maar het is nu eenmaal niet anders.
                            Toch bedankt voor het mee denken.

                            Grtz.

                            Comment

                            Bezig...
                            X