RWDC: de moeite?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Manfred
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2018
    • 563

    #1

    RWDC: de moeite?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb nu een 600 HPS watt lamp in een tent van 120x120.

    Mijn opbrengst is 600 gram. (1 gram per watt)

    Daar staan 16 planten in.

    Mijn cyclus is 10 weken, omdatik voorgroei in een kleiner tentje.

    Ik lees dat voor ene hogere opbrengst, ik best overschakel op LED of ook hydro.

    Ik overweeg om een recycling deep waterculture op te zetten.

    Dit zouden dan 4 emmers zijn van 40 liter.

    Nu vraag ik mij af: ga ik dan een grotere opbrengst hebben?

    Want je moet weten, als je maar vier potten hebt, moet he langer voorgroeien eer je tent vol staat.

    Daartegenover staat ook dat ik gezien heb dat bij rwdc je planten veel sneller groeien tijdens veg fase.

    Wat is jullie mening/ervaring?

    Thanks!

    Mvg Manfred
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Neem eb/vloed systeem, kan je meer planten nemen, en loop je niet te klooien met dwc doorspoelen.

    Enne kijk even bij Remco met zijn gbars, er zijn andere merken bars.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • kelderkastje
        Exquisite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2019
        • 5461

        #4
        LED. Minder kans op wateroverlast ook.

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          Niks veranderen behalve de verlichting in de bloei tent,je heb duidelijk groene vingers met 500 watt aan cob led,s moet die 600 gram dan ook te halen zijn.maar met 16 cob led,s op 40 watt gedimt zit je aan de 640 watt maar ga je echt monster kweken draaien.Kweek zelf al een tijdje maar nooit 1 op 1 gedraaid wel o.9 met hps.me eerste draai met led bijna 7 jaar geleden gelijk 1.2 met cob led,s
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • Rob Roy
            Senior Stoner
            Member
            • Jul 2020
            • 37

            #6
            Ik zou helemaal niks veranderen.
            Als het werkt, werkt het.
            Bij veranderingen ga je altijd wel met iets de fout in.
            Natuurlijk kun je met overstappen naar led stroom besparen, maar so what?
            Misschien moet je dan weer gaan klooien met bijverwarmen of voeding.
            Overstappen op hydro vraagt ook weer om een andere manier van denken.
            Misschien haal je dan na verloop van tijd wel 50 gram meer. Maar als je eerst 3 kweekjes van 450 gram hebt, doe je er lang over om dat weer in te halen.

            Comment

            • Manfred
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2018
              • 563

              #7
              Hoi,

              Bedankt, ik ga geen leds doen, en overweeg RDWC nog steeds, ev met een controller zodat ik minder werk heb.

              Hoeveel halen per watt bij RDWC?

              Denk je dat met RDWC 1,5 gram per watt mogelijk is? Of kan ik beter gaan klonen voor hogere opbrengst?

              Mvg M
              Last edited by Manfred; 7 February 2021, 06:55.

              Comment

              Bezig...