Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel water in een hydro systeem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveel water in een hydro systeem?

    Korting op 420shop
    Ik wil mijn volgende ronde toch nog eens hydro proberen. Ik heb wat leuke gadgets gevonden (TPS voedingscomputer) en om te bepalen of deze investering het mij waard is wil ik een rondje aan de slag met een eenvoudige bluelab ph/ec meter en hydro A/B voeding. De setup zal vergelijkbaar zijn aan onderstaand schema maar wat me nu niet helemaal duidelijk is is hoeveel water ik ze moet geven.
    Zoals ik het nu voor me zie wil ik iedere uur gedurende 15 minuten water in de emmers pompen welke dan de kleikorrels bevochtigen. Maar dan hangen de wortels dus drie kwartier in het droge. Zou dit voldoende zijn, moet ik vaker/langer water geven of zeggen jullie... er zijn makkelijker/betere opties?
    Wat even in gedachten gehouden moet worden... de voedingscomputer heeft vier pompen, 1 voor PH-, 1 voor voeding A, 1 voor voeding B en een voor booster. Er is een mogelijkheid om het voedingswater aan te sluiten op de waterleiding zodat opgenomen water automatisch bijgevuld wordt. Om te gaan testen moet het enige verschil dus zijn dat ik de voedingsoplossing handmatig meng.
    Ik wil dus 5 10-liter emmers voorzien van een net-potje met kleikorrels. De afvoer komt zo laag mogelijk en loopt terug naar het voedingsvat. Wat ik me afvraag... kan dit überhaupt zonder te scroggen want ze hebben natuurlijk niet de ondersteuning van de potgrond en ook de emmers zelf zullen vrijwel geen water en dus geen gewicht bevatten.
    Zou dit kunnen werken onder een 12/12 systeem (eventueel met CO2 toevoeging).
    Voedingsvat zal 60 liter zijn dus er is altijd voldoende aanwezig, heb ook al zitten denken aan rioolbuizen (125mm) met net-potjes maar lijkt me dat ik dan wel heel veel plantjes moet zetten voor een beetje opbrengst. Ik hoor heel graag jullie mening..

    DF8D5D79-ED26-4C87-B282-A4D64654DC83.jpeg
    Lopend Verslag

    #2
    Kijk even bij vaperke, philly, eb en vloed met kleikorrels.

    Tis niet zo dat die dingen na 10 minuten uitgedroogd zijn.

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Jup die kleikorrels houden heel goed water vast maar er zit ook veel zuurstof, ideaal dus voor wortels

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      heb gekozen voor rdwc dus ze komen met de voetjes onder te staan

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Dan wordt het bubbelen dan, zover ik kon zien zit het heel mooi in elkaar
Bezig...
X