Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wassen hydrokorrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wassen hydrokorrels

    Korting op 420shop

    #2
    Als een Amerikaan in zijn watervat pist verdubbelt dat ook de opbrengst. In Texas zelfs maal 3.

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Volgens mij is het geen Amerikaan, dacht dat die uit Canada kwam, zal wel 1 pot nat zijn.

    #3
    Tegen mij is gezegd dat de hydrokorrels niet gewassen hoeven te worden, dus heb ik dat in goed vertrouwen niet gedaan. Vooralsnog geen hinder van ondervonden. Planten zijn in week een groei.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      Hork 't is behoorlijk verwarrend (voor mij dan) de 1 zegt dat je de hydrokorrels wel moet wassen vanwege de kleiresten (kunnen verstoppingen veroorzaken)en moet weken in ph neutraal water (7) de ander zegt hoeft niet want de hydrokorrels zijn al ph neutraal.
      Ga ze toch maar voor de zekerheid wassen, en laat het weken voor wat het is.

      Comment


        #5
        Wassen en voor de zekerheid met pH 5.8, dat ook weer opgelost.

        Zuurstof verhoogt de ph, waterval en hoge doorvoersnelheid is ook goed.

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Het gaat om een autopot systeem, dat gaat met capillaire werking, dus heb je geen waterval, en doorvoersnelheid.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Waterval in het vat dan misschien?

        #6
        Heb het YouTube filmpje erbij gezet
         

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Het probleem dat er aarde door de airdome "valt" en de boel verstopt, is inmiddels door autopots opgelost dmv kunststof matjes die je over de airdome doet, en dan pas de aarde erover.

        #7
        Zou je niet liever de pot geheel met hydrokorrels vullen?
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Goeie vraag, ik ga morgen eens contact opnemen met autopots, en ze deze vraag voorleggen

        #8
        niet veel van aantrekken, de ph zal mss beetje omhoog gaan, maar dan zuur je toch weer af? Je gaat toch regelmatig de ph controleren?

        Wassen mag, moet zeker niet. succes

        Comment

        Bezig...
        X