Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

    Korting op 420shop
    stel je voor je heb 10 planten op hydro staan en 1 slab met plantjes schiet te snel de lucht in,wat kunnen we hier aan doen ? 1 dat is je lampen lager hangen maar dat is het enige wat ik weet heeft iemand anders nog suggesties?en minder vocht geven ? dan wel de desbtreffende slab?

    Laatst gewijzigd door showtime575; 15 Minuten Geleden om 11:03
    mvg showtime

    #2
    Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

    Bedankt voor je medewerking

    Comment


      #3
      Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

      np graag gedaan

      Comment


        #4
        Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

        die slap met de hand hogere ec geven werkt ook.ook kan je de stam fijnknijpen,niet te hard anders breekt ie af.

        Comment


          #5
          Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

          tumble trimmert bedoelt supercropping zoek maar eens op. Daarbij plet/knak je de stam zodat hij slap naar beneden hangt zorg wel dat hij niet open scheurt, breekt. Op die plaats zal de plant extra energie steken en de stam dikker maken op die plaats. Deze techniek word meestal toegepast met oog op een hogere opbrengst.


          gtzzz

          Comment


            #6
            Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

            Als het goed is kan je de stekken "toppen" als ze nog in de groei staan. Ze dijen dan uit in de breedte en niet in de lengte en uiteraard niet je lamp te hoog hangen...

            Comment


              #7
              Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

              Lage P en hoge K geeft korte planten.
              (als je niet jaagt met N natuurlijk)

              Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

                dank jullie wel voor de reactie's,hier kan ik wat mee,maar vraagje over dat supercropping ik heb gekeken en dat ging meestal over buitenwiet en over het wanneer te doen of in de bloei of in de groei,nou kwam ik hier niet helemaal uit,is hier iemand die hier ervaring mee heb? op hydro gebied ?

                Comment


                  #9
                  Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

                  zoals je zelf al aangeeft minder water geven geeft minder sprieterige planten. Supercropping buigen of knakken kan binnen net zo goed als buiten. Techniek komt idd van de buitenstruiken maar kan binnen ook toegepast worden. meer blauw in je lichtpectrum geeft ook een gerdongener groei met minder vertakkingen dan meer rood in je spectum wat meer strekt maar beter vertakt. Te veel onderdruk leid ook tot langgerekte sprieterige planten.
                  Last edited by monty; 3 November 2011, 01:40.

                  Comment


                    #10
                    Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

                    heb er op dit moment geen last van hoor,maar vroeg me af of er nog meer oplossingen zijn als alleen lampen lager hangen,en die voeding wist ik eigenlijk ook al,en over de lampen ik heb gewoon de meest voorkomende philips wulb,en wanneer kan je dit supercroppe doen in je groei of in je bloei of maakt het helemaal niks uit ?

                    Comment


                      #11
                      Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

                      Aanpassing aan de plant zelf doe eigenlijk alleen maar in de groei, enkel nog wel eens tot 2 weken in de bloei. Omdat de plant nog steeds groei verschijnselen heeft.
                      Zodra ze in bloei staat zou ik er zo weinig mogelijk mee doen. Je wilt graag mooie toppen natuurlijk.
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                      Comment


                        #12
                        Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

                        Dat weet ik niet juist, ik denk ook enkel in de groei. omdat je plant energie moet steken in het herstellen van die knak zal zei minder energie kunnen steken in het aanmaken van bloemen. ook zit er een techniek in om dit op bepaalde plaatsen van de plant te doen..

                        Comment


                          #13
                          Re: wat te doen wanneer je plantjes te snel de lucht in gaan

                          worden slabs in de lengte of breedte doorgesneden voor de drainage

                          Comment

                          Bezig...
                          X