Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer op rdwc...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    vergeet voor nu die calmag maar even. Dat is niet wat er nu aan schort. Het heeft wel veel weg van wortelrot verschijnselen. of een foute ph of grote ph schommeling. Te warme lucht die op de planten word geblazen. dat zulk dingen zul je het eerder in vinden dan een wat te lage cal of mag in je voeding. Dan stonden de planten er wel frisser bij alleen dan vergelend.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Da's ook weer nieuw voor mij.

      Ehm, max 6.5? en des te verder des te lager, MankeNelis?

    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Ik ken het ook andersom in de groei start ik op een lage ph van 5.2-5.4 geleidelijk laten oplopen tot 5.8-6.0 in de bloei.

    • MankeNelis
      MankeNelis commented
      Editing a comment
      6.2 of 6.3 zal uiteindelijk niet veel uitmaken, denk ik. Ik houd er wel van als het een beetje schommelt tussen 6 en 6.5.
      Maar een ieder heeft zijn eigen methodes natuurlijk.

    #17
    Ja, precies, al dat beschadigde blad is in zoverre niet meer interessant, dat het allemaal gaat verdorren.
    De focus is nu op het nieuwe blad, dat moet gezond zijn en blijven.

    hoe weet ik wnn ik er terug moet bij doen of de dosis moet verhogen?
    wnn? Dat woord ken ik niet.

    Door de EC te meten.

    En kan het kwaad dat als ik het systeem leeg pomp dat de wortels dan een 15 minuten droog staan?
    Waarom zo lang, ga je tussendoor koffie zetten ?

    *ohja...nog een vraag; Hoe meet je de pH ?
    Lijkt misschien logisch, maar we zien dat af en toe weleens fout gaan.
    Je doet je water, alle voeding erbij, en als allerlaatste ga je de pH meten en aanpassen, daarna doe je er niks meer aan toch ?
    Last edited by QnQ; 8 May 2021, 12:55.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Rasta
      Rasta commented
      Editing a comment
      De nieuwe blaadjes zien er in het begin altijd goed uit.
      Wnn = wanneer

      En ja de pH meten doe ik zo. Alles Er in met wat tijd tussen en als laatste de pH min erbij.
      Alleen doe ik dit in stappen...

    #18
    Effe in een extra vat, dag van tevoren beginnen, ph kan in de eerste 24 uur weer oplopen.

    Je kan alles achter elkaar er in doen, ph voorzichtig toevoegen, maar voor de ph stabiel is duurt 24 uur.

    Ook effe circulatiepompje erbij doen.

    Comment


      #19
      Plagron zegt pH: 5,5 - 6,5 voor de hydro lijn.
      De pH-waarde is een logaritmische schaal.
      1 punt verschil betekent dat het 10x zo zuur is dus ik zou dat niet al teveel laten schommelen.

      Er zit trouwens al flink wat Calcium in, is dat extra calmag in het begin echt nodig ?
      Je gebruikt een EC-meter om de voeding toe te voegen.
      Geef je wel gelijke delen hydro A en hydro B ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Rasta
        Rasta commented
        Editing a comment
        Ja ik weet het van plagron. Daarom dat ik ook op 5,8 begonnen was maar omdat ik dan gelezen had dat voor de calcium een hogere ph nodig was om te kunnen opnemen.
        Ik maak vandaag een vat aan met een EC van 1,3 en PH van 5,8 zonder de calmag.
        Ververs morgen het water opnieuw en dan laat ik ze doen.
        En ik doe inderdaad evenveel van A als van B en meet met ec meter tot ik op de juiste EC zit.
    Bezig...
    X