Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers op (R)DWC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers op (R)DWC

    Korting op 420shop
    Hoi, wat zijn de voor- en nadelen van AF-jes op DWC? Ik vroeg me af wat nu echt absoluut de kortst mogelijke cyclus is en bedacht toen dat een autoflower misschien wel een keer leuk is op hydro. (Bijvoorbeeld watermelon auto van RQS). Ze hebben het hier over een complete cyclus van 8-9 weken (6-7 weken na ontkieming) wat me extreem kort lijkt. Waarom dan RQS? Nou ik bedacht zo, ik heb nog een hokje van 100x80 cm en een 400W ledpaneel. Filter ligt ook nog wel ergens en als ik dus vandaag/morgen start zou ik in theorie mijn andere rondjes in kunnen halen en eerder oogsten..

    Het doel... ach zo heel veel hydro verslagen met autoflowers heb ik hier nog niet gevonden dus die kan er nog wel bij. Ook een stukje nieuwsgierigheid (zoals sommigen van jullie misschien weten was mijn eerste poging ooit jammerlijk mislukt met autoflowers notabene). Daarna nooit meer autoblowers geprobeerd en als ik dan zie hoe sommigen hier verzot zijn op die dingen lijkt het me de moeite van het proberen waard.

    Vragen: Wat zou een goede EC zijn om mee te starten (denk zelf 1.1), zou de PH gewoon gelijk moeten zijn aan femised zaden? En is het waar dat het bij autoflowers wenselijk is om de EC zo laag mogelijk te houden? Wat betreft ontkiemen... dit ga ik wederom in jiffy's (kokos dus) doen (ondanks het feit dat ze uiteindelijk oplossen...) maar is het raadzaam om een iets hogere PH waarde aan te houden (zeg 6.1) of juist wat lager (rond 5.6).
    Ik weet dat hier een aantal vragen tussen staan die niet iedereen onderbouwd kan beantwoorden maar dat is niet erg, het doel is wederom... leren van mijn fouten, kweekproces vereenvoudigen.

    Dan het lichtschema... Ik lees veel over 20/4 en zelfs 24/0. Dat gaat een enorme hoeveelheid warmte genereren natuurlijk. Wat wel makkelijk is is dat je dan geen timer nodig hebt maar luchtvochtigheid kan wel eens problematisch zijn lijkt me. Welke AF kwekers hebben hier een goede indruk over en waarom?
    Lopend Verslag

    #2

    Comment


    #3
    24 uur kan, geeft mooie resultaten heb ik al gezien.

    Ik ben een oude hippie en vind dat plantjes donkerte nodig hebben ok.doe AFjes op 21 uur licht.

    Ik heb al plantjes op 8 weken klaar gehad, maar dat was in 3 literpotjes.

    Hydro kan perfect met AFjes. Heb ze ook al op coco gedaan. Met een mooi resultaat +15% in vergelijking met aarde.

    1.1 beginnen en gewoon stapsgewijs op 1.4 1.5 Max qua ec.

    Comment


      #4
      Top dan gooi ik ze gewoon op 20/4 (tot ze boven zijn 12/12) aangezien ik deze lamp niet kan dimmen helaas.
      Wordt nog wel spannend met de warmte allemaal
      Lopend Verslag

      Comment


        #5
        Ik weet dat dit een oud topic is maar mocht iemand met dezelfde vraag dit lezen 1 ding waar je rekening mee moet houden is de ruimte die een autoflower in gaat nemen als je hebt in dwc zet. Ik zie dit zovaak voorbij komen en heb die fout zelf ook gemaakt geloof me je kan met geen af op 60x60 houden in dwc! Op dit moment draai ik op een 120x120x240 en aan het einde van de run is de tent echt vol en dit is met 1 plant

        Comment

        Bezig...
        X