Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White widow hydro microgrow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    White widow hydro microgrow

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik ben met mijn eerste kweek bezig, en ik zit nu op 6 weken en 3 dagen op 12-12.

    En er zijn een paar dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn.
    Hoelang zouden mijn planten nog moeten? Deze soort zou 8 tot 10 weken klaar zijn maar is dit vanaf omschakeling licht? Of pas als de planten bloei gaan laten zien? Ik lees kweek verslagen die veel langer in bloei staan, kan iemand aan de hand van de fotos hier iets over zeggen?

    Ik heb enorme moeite om mijn plant niet tegen de lampen aan te laten groeien, de plant groeide wel mooi compact maar nadat ik over ging naar 12-12 kwam er een enorme groei explosie.
    Nu vraag ik me af of dit te voorkomen is door nog eerder naar bloei over te gaan of dat ik beter een andere soort kan kiezen ( ik heb nog een paar zaadjes over).
    De plant was al niet zo groot toen ik naar bloei ging ( +/- 20cm) dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik er genoeg mee kan winnen.
    Mijn ruimte is in totaal 120cm hoog (tussen bovenkant pot en de lampen is er ongeveer 90cm)

    Kweek opstelling:
    - 1x white widow RQS fem.
    - afmeting 60x40x120 cm
    - Hydro met klei korels met water toevoer boven in de pot.
    - 8x 24watt CFL
    - 12v afzuig fan
    - 12v ventilatie fan
    - Aquarium pomp.
    - Aquarium verwarming
    - PH meter + EC Meter + temp en luchtvochtigheids meters (Arduino MKR WIFI)
    - 250watt verwarming
    - Plagron coco A + B (powerroots eerste weken, sinds bloei green sensation)
    - PH +/- 6
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Mich000; 6 June 2021, 12:50.

    #2
    Dat is pas vanaf het moment dat ze in de bloei gaan. Vanaf het moment dat ze pruikjes hebben om precies te zijn.

    Sommige planten beginnen pas met bloeien na 3 weken 12/12. Kan dus aardig wat afwijking geven als je begint te tellen vanaf 12/12.
    En zelfs als je vanaf pruikjes telt moet je vaak nog 1/2 weken bij de opgegeven bloeitijd van de zaadboer optellen.

    Als ik deze zo zie gok ik nog een weekje of 4/6 ofzo?

    En ja, bloeistrek noem ik dat altijd. Is heel normaal dat ze een groei explosie krijgen na de klok om gaat.
    Vuistregel is dat de dan ineens nog 33% groter worden. (kan per plantje en situatie verschillen natuurlijk)
    Daar moet je dus inderdaad rekening mee houden met het omschakelen naar 12/12. Je kunt zelfs overwegen om op 12/12 te beginnen met zo'n kleine ruimte.
    Ze gaan waarschijnlijk toch pas bloeien na node 7 ofzo.

    Upload eens ff een overzichtfoto . Alles is zo close-up. Geen idee hoe het er daar nou uit ziet

    Eneuh, ik heb vrij weinig verstand van hydro setups enzo.. maar is het wel goed dat die wortelen zo bruin zijn?








    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      nog even wachten dus. dat dacht ik eigenlijk wel maar ik zag al een paar haartjes verkleuren dus ik hoopte stiekem dat het toch wat sneller zou gaan

      Mijn plant werd in de bloei bijna 3x zo groot incl het vele ombuigen (als ik de stam recht zou meten zou die zeker 4x zo groot zijn geworden)

      De ruimte is ingebouwd in een kast, en ik heb alleen aan de voorkant een toegangsluik een betere foto zit er op dit moment niet in omdat ik er simpel weg niet bij kan ...
      Daarom hoop ik ook dat ik bij een volgende kweek de boel wat kleiner kan houden.

      Ik heb er ook geen verstand van ( dit is mijn eerste kweek ) maar in echt zien de wortels er iets minder bruin uit, ik moet wel zeggen dat de wortels die boven het water zitten de laatste weken iets donkerder van kleur zijn geworden.
      Verder lijkt de plant mij er gezond uitzien. onderin wat slap blad maar daar komt ook bijna geen licht meer.

      Comment


        #4
        Wat voor lamp gebruik je?

        Comment


        • Mich000
          Mich000 commented
          Editing a comment
          8 stuks philips tornado 23 watt.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Wellicht komt de enorme strek, 300% zoals je zegt wel door je lampenkeuze.

        • Mich000
          Mich000 commented
          Editing a comment
          waarom denk je dat het aan de lampen keuze kan liggen? ik heb de lampen de hele tijd vlak boven mijn planten gehad zodat ze net niet aanraken.
          De afstand tussen de internodes is volgens mij vrij klein, (Wat volgens mij een teken is dat er genoeg licht is.)

        #5
        Succes.verder.

        Comment


          #6
          Op deze foto is de situatie iets beter te zien, ( is genomen met een webcam 4 dagen voordat ik naar 12-12 ging)

          Ik heb ook even in mijn agenda terug gekeken hoe e.a. verlopen is.

          20 - maart ontkiemen.

          Licht op 24-0 ik had nog geen verwarming en temperatuur was erg laag met het licht uit,
          de lucht vochtigheid was erg laag.

          de plant groeide eerst goed daarna kreeg ik bruine plekken op het blad.
          Oorzaak waarschijnlijk verkeerde voeding. ik had Plagron terra grow gekocht en deze is niet geschikt voor hydro. (ik denk een calcium en of magnesium tekort?)
          Op 18 april over gegaan op Coco A + B van plagron ( dit was het enige wat verkrijgbaar was bij de lokale boerenbond)
          Er was direct verbetering zichtbaar plant begon hard te groeien.

          22- april licht naar 12-12

          Op 13 mei zie ik duidelijke pruikjes, ( maar er komt er later nog wel veel meer bij)
          Groei is ook nog lang niet over.

          2 - juni de snelle groei lijkt voorbij, plant word niet meer echt groter.

          Ik ververs iedere 5 dagen 70% van het water.
          Houd me verder aan het schema van plagrom, behalve dat ik geen suger royal gebruik. ( had de BB niet liggen )

          Ik hoop de volgende ronde me plant wat kleiner te kunnen houden zodat ik er nog bij kan enzo. ik heb nu de plant met heel veel draadjes alle kanten op gespannen om hem maar laag te houden,
          maar het is me niet helemaal duidelijk waarom ze nu zo graag wil groeien, te weinig licht, te laat in bloei gezet ? slechte start ? Verkeerde genen ? te grote pot ? ( hoe meet je dat met hydro ? )

          b.v.d.








          Attached Files
          Last edited by Mich000; 6 June 2021, 20:33.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Calmag tekort ja, stikstofoverschot aan de smalle blaadjes te zien, en je moet waterstofperoxide gaan gebruiken om je wortels schoon te houden.

            Maar nu moet je eerst spoelen met chloor om je wortels schoon te krijgen, goedkope bleek 5 % oplossing, 3 ml per liter op de juiste ph, elke dag verversen tot ze schoon zijn en dan peroxide gaan gebruiken.

            Bekijk de topics van Voor het eerst eens, dwc.

          • Mich000
            Mich000 commented
            Editing a comment
            Goedemorgen,

            Calmag tekort in het begin of op dit moment ? en waar zie je dat aan ?


            Stikstof overschot = de rede waarom de plant zo snel groeide ? En moet ik daar nu nog iets aan doen? En hoe word dit veroorzaakt , de voeding geeft niet echt de mogelijkheid om meer/minder stikstof te geven. (Volgens mij zit stikstof in de A component maar daar zit ook Calcium ( of andersom) in dus als ik die minder geef verwacht ik weer andere problemen.

            Ik heb net al even zitten zoeken op root rot en nog eens in mijn bak gekeken, volgens mij zijn ze niet slijmerig en ik ruik niks vreemds.
            Kan het ook nog "Nute stain" zijn ? Zie je hier ook al symptomen van boven de bak ?


            IK word er niet direct heel vrolijk van om chemicalien over mijn wortels heen te gooien

            ps.

            Ik wil je diagnose niet in twijfel trekken hoor maar ik wel eerst goed snappen wat er aan de hand is voordat ik wat doe.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Zeer waarschijnlijk calmag tekort onder led en ook cocos, stikstof overschot krijg je bij sommige soorten bijna kado en niet snel genoeg op bloeivoeding over gaan, kan je niets meer aan doen.

            Effe de topics van Voor het eerst door nemen, die heeft een onderzoekje gedaan naar peroxide en chloor in hydrokweek.

          #7
          Topic verplaatst naar 'vragen hydro kweken'.

          Comment


          #8
          Hier nog een paar fotos
          :
          Attached Files

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            zo herkenbaar dat volle kastje, volgende keer oppervlakte halfvol dan over op 12/12.

          #9
          Goedemorgen... ik ben ook nog lerende op hydro.. Maar wat ik zo zie zien de wortels er prima uit en komt de verkleuring door de voeding. Wat ik me wel afvraag is waarom je kokosvoeding gebruikt op hydro? Je schrijft dat er niet anders verkrijgbaar was maar ik kan me haast niet voorstellen dat een GS je die voeding adviseert voor mediumloze teelt.
          Wat betreft chemicaliƫn... chloor reinigt snel en effectief maar is geen fijn spul om mee te werken qua geur. Je kan indien je de goedkoopste bleekwater van de supermarkt koopt (dus GEEN dikke bleek) best een paar liter door het systeem laten spoelen. Worden ze mooi wit van. Nadeel is dat chloor niet volledig oplost (ik ga hier niet nog een keer alles over chloor uitschrijven, staat bij vragen hydro kweken). Waterstofperoxide (H2O2) kan je wel flink doseren en laat GEEN residu achter. Het mooiste is natuurlijk gestabiliseerde waterstofperoxide maar dat is als particulier iets lastiger verkrijgbaar dan de "normale". Er is ook onderscheid tussen "food-grade" en non-food-grade. Persoonlijk prefereer ik de food-grade. Indien je 12% doseert kan je makkelijk 1 ml per liter doseren om effectief te reinigen en 0.5 ml/L als onderhoud (om de dag toevoegen aan je reservoir). Houd er wel rekening mee, ook de 12% kan al flinke huidirritaties veroorzaken, denk aan witte uitslag en jeuk. Gebruik dus bij voorkeur handschoenen en draag oude kleding. Pas ook op voor de vloer... En om het gebruik van chemicaliƫn op je planten even te relativeren... kijk eens waar je voeding uit bestaat... fosforzuur en salpeterzuur o.a. In het geval van Hy-Pro Hydro A/B. Waterstofperoxide gebruikt de tandarts om je tanden witter te maken en de kapper om je haar te ontkleuren (blonderen).
          Wat betreft de kleine ruimte... volgende keer gewoon op 12/12 starten. Ik heb het nu een ronde niet gedaan (zie mijn budgetrondje) en ook daar groeien de dames letterlijk de kast uit.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Mich000
            Mich000 commented
            Editing a comment

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik zeg niet dat je H2O2 moet toevoegen. Als alles in orde is zou ik het lekker laten gaan zoals het gaat. Ik geef alleen aan wat je er mee zou kunnen doen. Houd in je achterhoofd dat H2O2 ook veel zuurstof in het water brengt. Voor wat betreft de 3D printer.. daarmee heb je mijn aandacht. Overweeg al jaren de aanschaf maar vind ze allemaal zo klein of totaal onbetaalbaar

          #10
          3d printer zou ik alleen kopen als je ook kunt 3d ontwerpen, anders heb jij naar mijn idee niet zoveel aan. Ik heb mijn 3d printer zelf gemaakt die kan tot +/- 30x30x60 cm groot printen. (klinkt leuk maar als je iets heb wat daadwerkelijk zo groot is dan sta je zomaar een paar dagen te printen)

          Hier screenshot van mijn Koolstof filter in solidworks.



          Attached Files

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ach in principe is alles wel te leren en ben aardig handig met software in het algemeen. 30x30x60 is een erg mooie maat. Ik zou daar zelfs een spatbordje voor de motor mee kunnen maken.
        Bezig...
        X