Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemde ervaring met stekken.... direct in bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vreemde ervaring met stekken.... direct in bloei?

    Korting op 420shop
    Afgelopen week 10 stekken gesneden van mijn nog niet bloeiende buitenplant.... Deze onder 18/6 gezet. Nu lijken ze allemaal in de bloei te schieten, nog geen wortel zichtbaar. Hoe kan dat? Stress?
    Even de waarden:
    • PH 5.6-6.0
    • EC 1.2
    • Voedingswater 23 graden
    • Luchtvochtigheid 63%
    • Temperatuur dag 26,5
    • Temperatuur nacht 22,5
    • Medium sponzen
    • Irrigatie 2x per uur 5 minuten
    Aanvulling: Hoe erg is dit? Zullen ze nu eerst gaan bloeien en dan vervolgens moeten reveggen of zal de bloei niet doorzetten en zullen ze vanzelf terug naar vegetatief gaan? In dat eerste geval haal ik ze er namelijk uit en start ik gewoon met zaad
    Lopend Verslag

    #2
    Foto?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Volgens mij lig jij in bed te stinken en kruimel geen brood in BED

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      belladonna Ssssst, dat was geheim.

    #3
    Wat dacht jij dat ze per direckt stoppen om dat jij ze af knip en onder ander licht zet. der zit nog niet eens wortel aan schrijf je zelf al
    God was never on your side..

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mijn reactie moet uitgelegd worden als. Iets wat niet begonnen is kan niet stoppen. Ik vraag me juist af waarom de stekken direct beginnen te bloeien terwijl er buiten niets gebeurd. Ik ga even twee foto's maken

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Vermoedelijk heeft het knippen van de stekken invloed gehad op de hormoon regulatie, waardoor het bloeihormoon ineens de overhand krijgt?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat klinkt best aannemelijk, dan kan ik dus ook verwachten dat de dame buiten binnenkort begint te bloeien

    #4
    Gewoon op tijd stekken maken of accepteren dat je weer met een experiment zit.

    Of niet.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja was dan ook eigenlijk meer zo dat ik mijn hok leeg had, en buiten ineens tegen die plant aanliep en dacht... he... daar kan ik natuurlijk ook gewoon stekken van trekken. Ik wacht wel even een weekje af om te zien wat er gebeurd en anders starten we gewoon opnieuw met zaad. Heb niet zoveel haast nu

    #5
    IMG_5108.jpeg binnen

    IMG_5105.jpeg buiten
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zet die buitenste anders binnen.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tsja, als die niet zo'n idioot dikke stam had zou ik het proberen... Bijkomend nadeel is dat ik echt geen idee heb of het een Purple Haze of Purple Kush is. En wat zit er allemaal aan ongedierte in... En de wortels nog even schoonmaken lijkt me ook een aardige klus... dus neeuuhh.. lekker laten gaan.

    #6
    Die buiten daar zal het ook niet zo lang meer duren voor die in bloei gaat dat zie je al een beetje aan de feller groene jonge bladeren
    God was never on your side..

    Comment


      #7
      Stekken laten wortelen onder 24/0 lichtregime en de bloeiverschijnselen negeren.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        dat is het proberen waard natuurlijk. Enig idee hoe lang het gaat duren voor ik ze dan weer op 12/12 kan zetten? Of is dat puur giswerk?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Eerst moeten ze wortelen, dat duurt twee tot vier weken.Daarna moeten ze nog een week of twee aansterken.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        hmmm dan kan ik inderdaad beter direct stoppen.... Neem aan dat over een week of 5-6 de zaden ook wel ontkiemd zijn en dan weet ik in ieder geval wat ik gezet heb. Jammer. Deze winter dan nog maar eens proberen en een keer een goede moeder kweken. Moet zeggen dat de Red Hot Cookies me extreem goed bevallen is dus wellicht dat ik er daar een van in een tentje van 60x60 zet onder een TL buisje. Wil ook een keer SOG proberen en dat moet met stekken naar mijn idee goed mogelijk zijn (20 stekken op 1 M2)

      #8
      Echt joh, 6 weken voor ontkiemen

      Bij mij 3 dagen met koppie boven de stekblok.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het was dan ook enigszins sarcastisch bedoelt. Normaal heb ik ze ook wel binnen de 5 dagen boven op jiffy's

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, dat weet ik.

        Kon het gewoon niet laten.

        Over 6 weken heb jij waarschijnlijk al pruikjes.

      #9
      Geen foto van die stekken ?
      Er is buiten momenteel 13 uur licht, 11 uur donker.
      Zo gauw het meer dan 10 uur donker is, gaan veel fotoperiode-planten bloeihormoon aanmaken. Dat is niet meteen zichtbaar.

      Zullen ze nu eerst gaan bloeien en dan vervolgens moeten reveggen of zal de bloei niet doorzetten en zullen ze vanzelf terug naar vegetatief gaan?
      Dat is hetzelfde. Als je de lichturen zo houdt zullen ze niet complete toppen gaan aanmaken, maar het bloeihormoon zit er in als er al flink wat pistils aanwezig zijn. (foto)

      Je hoeft niets te doen, hou ze op 18/6 of 20/4 en dan gaan ze vanzelf weer terug in de groei.
      Reveggen noemen we dat ja waarschijnlijk zal het aantal bladvingers van nieuw blad gaan afnemen.
      Je kunt nieuw gaan blad zien met 3 vingers, en zelfs met 1 enkele.
      Pas als ze daarna weer blad met 5 en 7 vingers gaat aanmaken zijn ze goed terug in de groei.
      Dit kan wel 6-8 weken duren.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou dan is het duidelijk. Ik laat ze staan om te zien wat er gebeurd, maar zodra de zaden ontkiemd zijn en de wortels door de jiffy's komen zal ik deze verwijderen en vervangen door de zaailingen. Overigens is bovenstaande foto met rode dopje een foto van een stekje

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ja die zie ik nu wel.
        Dat ene sprietje is nog niet echt bloei denk ik, maar inderdaad, dat weet je als je ze laat staan.
        Het kan best meevallen. Het aantal bladvingers van nieuw blad gaat verklappen welke kant ze op gaan.
        (je hebt ze behandeld tegen beestjes neem ik aan he..want die zitten er bijna zeker in)
        Last edited by QnQ; 8 September 2021, 08:28.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb ze van boven tot onder bespoten met pyrethrum (solabiol). Maar ik neem aan dat je met de bladvingers bedoeld dat indien er 5-7 vinnervig blad is het wel goed komt met de veg en bij minder ze toch aan het reveggen is en dus wel een paar weekjes nodig heeft?

      #10
      T is hierboven al gezegd maareuh

      Die buitenplant is ook gewoon in de bloei hoor

      Althans, hormonaal gesproken dan

      De omstandigheden zijn al goed voor de bloei
      En die lichtkleurige scheuten/toppen laten zien dat de bloei ingezet is, is een teken van enorm sterke groei namelijk, en dat zet de plant voor een korte tijd nog ff in, om zo hoog mogelijk te worden, om zoveel mogelijk wind te vangen, gezien de mannetjes daarop het stuifmeel (willen) verspreiden en de vrouwtjes dat graag opvangen

      En als dat hormoon er al in zit en je snijdt ze dan af, tja dan kickt het overlevingsinstinct van de plant in he :p
      Die wil snel nog even nageslacht maken!

      Maar als je die op 18/6 houdt gaat die vanzelf reveggen en terug in de groei

      Als t goede genetica is kan dat het waard zijn
      Als je ze goedkoop kan vervangen kan dat makkelijker zijn



      Mocht je interesse hebben, lees mijn post in de marktplaats sectie van het forum, "gratis zaden onder voorwaarden"

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hij gaat voor de Red hot cookies, geen autoflower dit keer.

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Oh da hek gemist

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        kan gebeuren... Het is meer dat ik eigenlijk van mening ben dat mijn tijdswinst met AF niet zo heel groot is (ongeveer 3 weken) maar mijn mogelijkheden zijn wel een stuk beperkter. Daarnaast is het ook nog wel erg warm met 18 uur licht op vol vermogen.
    Bezig...
    X