Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse luchtslang 4-7 mm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Japanse luchtslang 4-7 mm

    Korting op 420shop
    Iemand ervaring met deze Japanse luchtslang in zijn systeem. De 20 cm schijven die ik gebruik vind ik te grote bellen geven.

    #2
    Zijn dat wurgslangen of gifslangen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Size seems to matter.

      Comment


      • Porta
        Porta commented
        Editing a comment
        Heb je ervaring met die Japanse luchtslang in je dwc qwa kleine luchtbellen.

      #4
      Rreppellsteeltjam kan meepraten in deze materie.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nope, geen rare japanse shit in mijn tent.

        Old dawg heeft bubblers toch?

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb zo'n nano diffuser gemaakt en gebruikt. De hoeveelheid opgenomen zuurstof gaat er zeker mee omhoog maar wat even belangrijk is om te weten is welke chemische veranderingen er plaatsvinden. Ik had bijvoorbeeld RVS gebruikt en dat blijkt onder electrolyse chroom af te geven aan het water. Niet direct iets wat je wil. Geef je voeding op basis van gelaten dan breek je die er ook volledig mee af. Beter dan een lage dosering waterstofperoxide om de dag (tot circa 100 PPM is sowieso veilig) en het effect is hetzelfde. Belangrijker, waterstofperoxide lost ook eventueel aanwezige organische deeltjes op en dat doet een diffuser niet.

      #5
      Misschien dat TS wat plaatjes erbij kan doen, want een Japanse luchtslang zegt de meeste mensen helemaal niks.
      Ik heb gegoogeld en volgens mij ziet het eruit als die gewone zwarte waterslang (die met gekleurde streep op de zijkant), maar dan met gaatjes erin, en 10 euro per meter extra bij de prijs.
      Je hebt ook die andere uitvoering, helemaal zwart, en erg ruw aan de buitenkant.
      Worden bij de Welkoop verkocht als poreuze slang voor in de tuin.
      Stuk goedkoper wel, maar werkt (in de tuin) niet zo super omdat er best wat waterdruk nodig is.
      Dan kun je inderdaad beter een diffuser bouwen.
      Maar misschien moet je je ook afvragen of het wel nodig is voor de planten.
      Het staat allemaal interessant natuurlijk, maar eigenlijk voldoet een simpel luchtsteentje ook. (kleine. Niet die grote)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Porta
        Porta commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je reactie.



        Het is een poreuze luchtslang die fijne bellen geeft. Ik werk nu met 20 cm luchtschijven die direct onder de wortels liggen en wat de haar wortels redelijk wat stress geven.
        Ik heb gelezen dat je ongeveer even veel lucht in je systeem moet pompen als dat je water hebt ( dit doe ik alleen als de bloei goed op gang is gekomen anders hangen er 4 bruisballen per bak in ) .



        Nu zat ik wat te brainstormen over die Japanse luchtslang om een ring rond me wortels te maken zodat de lucht er langs gaat en niet direct er onder. Deze luchtslangen kunnen gemiddeld 20 ltr lucht per minuut hebben. Ik heb nu een DO van tussen de 8.3 en 9.2 met een temp van +/- 20 graden. En wil deze hopelijk via die luchtslang wat verhogen.

        Ik heb waterstofperoxide 12% maar weet dat die bij plagron a+b het een en ander afbreken. Dus dat probeer ik zo min mogelijk toe te voegen.

        Diffusers heb ik ook geprobeerd div soorten maar merk daar niet zo heel veel van.

        Nou zag ik ook laatste naar een statische mixer voor de vijver te kijken maar daar moet zoveel cub water door heen per minuut en dat lijkt mij voor wat ik heb een beetje overdreven.

        Een nano diffuser hoe heb je die gemaakt, want het lukt mij niet om zulke fijne belletjes te krijgen.
        Last edited by Porta; 13 October 2021, 10:55.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Een nano diffuser maak je zeer gemakkelijk van 2 metalen gaasjes (bijvoorbeeld een vergiet). Je knipt 2 ongeveer gelijke delen, bevestigd deze aan elkaar met een lijmpistool. Tussen de gaatjes moet ongeveer 1 mm ruimte zitten. Ze mogen elkaar niet raken. Dan een batterij of oude adapter en de plus aan de ene kant solderen en de min aan de andere kant. (Lijmen kan ook maar verzeker jezelf van een goed contact). Zodra je het geheel in het water licht zie je gelijk een soort van mist

      #6
      Daar heb ik ook wat onderzoek naar gedaan. En zelf maken met die matrialen dat schijnt wat ik heb gelezen niet goed te zijn voor je dames ivm een chemische reactie die er ontstaat.


      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        zie mijn opmerking 4.3. Daar geef ik dat al aan

      #7
      Misschien vindt je dit (zie vid YouTube) interessant, is ontwikkeld voor hydrophonics genaamd OxyDoser

       

      Comment

      Bezig...
      X